Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balada schreef:neen , niet feestboek. Lees mijn post: het was op yahoo. com maar er zitten zoveel artikels tussen.... Dus wel op nieuws geweest en door journalisten gepubliceerd.
Via yahoo.com kreeg ik de link niet, enkel naar originele nieuwszender.
En de telegraaf is vreselijke roddelkrant, maar internationale artikels kloppen wel!
NickAltena schreef:Daarnaast heeft i niet elk bekertje 10 keer stevig geschud (dat was een voorwaarde voor dat geheugen)
en aan nog wel meer voorwaarden niet voldaan.
NickAltena schreef:Ik heb je wat vragen gesteld en zou het fijn en netjes vinden als je daar dan ook antwoord op geeft.
Ik zal beginnen met de eenvoduigste te herhalen:
Wat is het sterkste homeopatische middel op waterbasis dat werkt.
Balada schreef:NickAltena schreef:Ik heb je wat vragen gesteld en zou het fijn en netjes vinden als je daar dan ook antwoord op geeft.
Het sterkst verdunde? Ik werk niet op waterbasis maar op suikerbasis, is hetzelfde in principe: een verdunning van D. bijvoorbeeld D200 voor iets chronisch of eenmalig toe te dienen.
Balada schreef:NickAltena schreef:Ik heb je wat vragen gesteld en zou het fijn en netjes vinden als je daar dan ook antwoord op geeft.
Het sterkst verdunde? Ik werk niet op waterbasis maar op suikerbasis, is hetzelfde in principe: een verdunning van D. bijvoorbeeld D200 voor iets chronisch of eenmalig toe te dienen.
NickAltena schreef:@asyaa
dat gebeurd al na de elfde keer verdunning, zoals in het filmpje te zien/horen is.
Waar ik mee zit , die 200 is vast niet de hoogste verdunning die mogelijk is....
Als ik de theorie of denkwijze van homeopathie goed heb begrepen:
Stel...we hebben product A....daarvan wordt je bij pure inname flink ziek.
Iets wat je ziek maakt.... kan je ook weer beter maken , daarop is de theorie gebaseerd.
Product A kan niet puur ingenomen worden, dus gaan we dat verdunnen.
Door die verdunning en het schudden, onthoud het water of alcohol de functie van het werkzame stof uit product A
Maar....
Door een hele hoge verdunning zou het product steeds beter werken zo begrijp ik
En daar blijf ik dan steken....
Het geen wat ik niet snap is dan...waarom dan die verdunning en dan niet puur ingenomen ?
Want als die werkzaamheid van product A door die verdunning steeds erger wordt...zou de kwaal toch ook erger worden dan bij pure inname ?
papagroom schreef:NickAltena schreef:@asyaa
dat gebeurd al na de elfde keer verdunning, zoals in het filmpje te zien/horen is.
Waar ik mee zit , die 200 is vast niet de hoogste verdunning die mogelijk is....
Als ik de theorie of denkwijze van homeopathie goed heb begrepen:
Stel...we hebben product A....daarvan wordt je bij pure inname flink ziek.
Iets wat je ziek maakt.... kan je ook weer beter maken , daarop is de theorie gebaseerd.
Product A kan niet puur ingenomen worden, dus gaan we dat verdunnen.
Door die verdunning en het schudden, onthoud het water of alcohol de functie van het werkzame stof uit product A
Maar....
Door een hele hoge verdunning zou het product steeds beter werken zo begrijp ik
En daar blijf ik dan steken....
Het geen wat ik niet snap is dan...waarom dan die verdunning en dan niet puur ingenomen ?
Want als die werkzaamheid van product A door die verdunning steeds erger wordt...zou de kwaal toch ook erger worden dan bij pure inname ?
Een paard dat JKK gegeten heeft,zou dan dus op moeten knappen van water waar JKK in zit,of betergezegt ,gezeten heeft.....of heb ik het weer eens verkeerd begrepen?
papagroom schreef:Een paard dat JKK gegeten heeft,zou dan dus op moeten knappen van water waar JKK in zit,of betergezegt ,gezeten heeft.....of heb ik het weer eens verkeerd begrepen?
EstherHegt schreef:Vraagje dan ( ik moet het even tussen die visite doordoen) Suiker is een drager, geen homeopathische oplossing, je diet je druppels ofzo dus op suiker? Dan nog een vraagje over de spelling van acupunctuur, als ik het verkeerd spel, heb ik een speld of verkeerd gespeld? Snap je nu waarom controleerbaar wetenschappelijk onderzoek nodig is om te kunnen reproduceren ? Alleen taalfouten kunnen al letaal zijn!
Citaat:Globuli/granules: Dit zijn suikerkorrels op basis van de zoetstof sacharose die heel gemakkelijk vloeistoffen opnemen. De globuli worden gedompeld in de gewenste vloeistof, in een verhouding van 100 delen korrels op 1 deel oplossing. Dat dompelen gebeurt in ronddraaiende bollen of bekers die blijven draaien tot de vloeistof voldoende en gelijkmatig is opgenomen. Iedere korrel neemt daardoor een gelijke hoeveelheid vloeistof op.
moonfish13 schreef:Wat ik gelezen heb is inderdaad dat ze een bolletje nemen, dat bolletje gooien ze bij de werkzame stof.
Dan draaien ze het op een of andere manier rond waardoor elk bolletje dezelfde hoeveelheid werkzame stof opneemt.![]()
Dat gebeurd machinaal.