Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:10

Als je dit topic leest, daar staan goed onderbouwde argumenten in hoe wetenschappelijk onderzoek gaat naar de ontwikkeling van medicijnen. Je moet het natuurlijk ook willen zien. [NM] De medicijnindustrie dit gaat dan over mensen en medicijnen, bij dieren is het nog lastiger, maar in dat topic zijn er mensen die heel goed weten hoe het zit bij de zogenaamde "maffia"

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:15

Balada schreef:
neen , niet feestboek. Lees mijn post: het was op yahoo. com maar er zitten zoveel artikels tussen.... Dus wel op nieuws geweest en door journalisten gepubliceerd.
Via yahoo.com kreeg ik de link niet, enkel naar originele nieuwszender.

En de telegraaf is vreselijke roddelkrant, maar internationale artikels kloppen wel!

Jahoo maar eens even bezocht om de bron te achterhalen
Dit komt dus gewoon uit een tievie programma.
Als je die uitzending beluistert hoor je de dame ook een bedrag zeggen...en de reden dat geen farma bedrijf de vervolg onderzoeken wil doen.

Kosten voor zo'n product aan onderzoeken om dat rond te krijgen dat het op de markt kan komen liggen rond de 100 miljoen.....
Ik heb het niet liggen... en ik vrees dat er weinig zijn die dat gaan schenken.
Logies...want dit is geen nieuw spul, het wordt al lang gebruikt in de medische wereld en er ligt geen patent op.
Een farma bedrijf dat 100 miljoen in zo'n project steekt wil dat op zijn minst terug verdienen....
(anders zouden onze medicijnen ook verschrikkelijk duur worden als dit soort bedragen herhaaldelijk geschonken wordt.)

En dat is dus het struikelblok, want er zit geen patent op die Dichloracetis acid.... dus mag iedereen het maken...en verkopen

Tja....dat geld voor onderzoek wat maar niet verkregen kan worden...waar heb ik dat meer gehoord....
Een farma die 100 miljoen in een flesje water gaat steken zal denk ik ook nooit gevonden worden...want ook daar.... zit geen patent op.

Maar het moet voor die alternatieve wereld toch niet zo moeilijk zijn dat gezamelijk op te hoesten om die onderzoeken te kunnen doen en om zo die ongelovige tomassen als ons het bewijs te kunnen tonen dat hun water toch echt dat beloofde geheugen heeft ?

Maar in plaats van die discussies steeds of de reguliere wereld nu zo slecht is dat ze dit niet betalen....wat feitelijk weer niets met dit topic te maken heeft... wil IK het liever over de werking van een aanbevolen artikel hebben.

Ik heb je wat vragen gesteld en zou het fijn en netjes vinden als je daar dan ook antwoord op geeft.

Ik zal beginnen met de eenvoduigste te herhalen:

Wat is het sterkste homeopatische middel op waterbasis dat werkt.

papagroom

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 00:25

bewijs dat homeopathie niet werkt....alcoholvrij bier....er wordt eerst gewoon bier gemaakt,en vervolgens de alcohol er uit gehaald....volgens de homeopathische beginselen zou dat dus qua effect niet uit mogen maken,,,

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:35

papagroom schreef:
bewijs dat homeopathie niet werkt....alcoholvrij bier....er wordt eerst gewoon bier gemaakt,en vervolgens de alcohol er uit gehaald....volgens de homeopathische beginselen zou dat dus qua effect niet uit mogen maken,,,

Is dat wel minstens 10 keer stevig geschud dan ? ;)

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 00:40

NickAltena schreef:

Water, tegen uitdroging heb je vast wel een D of C potentie

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:04

tja... nu denk ik maar zo dat een C30 niet de sterkste oplossing is in die wereld.

Daarnaast heeft i niet elk bekertje 10 keer stevig geschud (dat was een voorwaarde voor dat geheugen ;) )
en aan nog wel meer voorwaarden niet voldaan.

Maar ik wil dus graag iets (de sterkste oplossing ongeacht waarvoor) op paardengebied genoemd zien.
Dat was ik vergeten in de vraag aan Balada
Dat zal dan vast geen pisoplossing zijn , want ik denk niet dat dat als "medicatie" wordt voorgeschreven door een homeopaat voor een paard ?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 01:08

NickAltena schreef:
Daarnaast heeft i niet elk bekertje 10 keer stevig geschud (dat was een voorwaarde voor dat geheugen ;) )
en aan nog wel meer voorwaarden niet voldaan.

Ja hij heeft vergeten om iedere keer een schoon pipetje te pakken,

Tim Minchin over alternatieve geneeswijzen in het algemeen, dus niet paard of mens, maar de denkfouten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:22

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholvrij_bier

Altijd nog iets vsn alcohol in, kennelijk valt het niet mee om de alcohol er 100% uit te krijgen, dus niet het allerbeste voorbeeld, maar snap wel wat je bedoelt...geheugen e.d gaat mij ook te ver.

Suggestie is ook een helingsmethode die wel degelijk werkt....helaas onderschatten mensen in deze tijden de werking van hun eigen lichaam en hoe het lichaam steeds de balans probeert te waarborgen, dat de geest hier ook invloed op heeft....ga maar eens na hoe het hormonale systeem werk, allemaal in samenhang en samenwerking met het lymbisch systeem...dat kan je niet uitschakelen, kon dat maar, dan had je remedie tegen stress

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:59

NickAltena schreef:
Ik heb je wat vragen gesteld en zou het fijn en netjes vinden als je daar dan ook antwoord op geeft.

Het sterkst verdunde? Ik werk niet op waterbasis maar op suikerbasis, is hetzelfde in principe: een verdunning van D. bijvoorbeeld D200 voor iets chronisch of eenmalig toe te dienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:15

Balada schreef:
NickAltena schreef:

Het sterkst verdunde? Ik werk niet op waterbasis maar op suikerbasis, is hetzelfde in principe: een verdunning van D. bijvoorbeeld D200 voor iets chronisch of eenmalig toe te dienen.

Maar hoe kan iets dat 200 keer verdunt is nog werken?
Zonder in te gaan op de discussie of de originele stof werkzaam is, na 200 keer verdunt (1:10) bevat de oplossing die je dan hebt statistisch gezien nul/vrijwel geen moleculen van de originele stof.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:05

@asyaa
dat gebeurd al na de elfde keer verdunning, zoals in het filmpje te zien/horen is.
Waar ik mee zit , die 200 is vast niet de hoogste verdunning die mogelijk is....

Als ik de theorie of denkwijze van homeopathie goed heb begrepen:
Stel...we hebben product A....daarvan wordt je bij pure inname flink ziek.

Iets wat je ziek maakt.... kan je ook weer beter maken , daarop is de theorie gebaseerd.

Nu heb ik gelezen dat deze theorie is ontwikkeld met zaken die puur ingenomen giftig zijn en dus dodelijk kunnen zijn, zo ver zal ik niet gaan..ik hou het op zwaar ziek wordende producten...

Product A kan niet puur ingenomen worden, dus gaan we dat verdunnen.
Door die verdunning en het schudden, onthoud het water of alcohol de functie van het werkzame stof uit product A

Maar....
Door een hele hoge verdunning zou het product steeds beter werken zo begrijp ik
En daar blijf ik dan steken....
Het geen wat ik niet snap is dan...waarom dan die verdunning en dan niet puur ingenomen ?
Want als die werkzaamheid van product A door die verdunning steeds erger wordt...zou de kwaal toch ook erger worden dan bij pure inname ?
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 27-04-12 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:07

Balada schreef:
NickAltena schreef:

Je verdunt de werkzame stof met suiker ?
Hoe moet ik me dit voorstellen ?
Je behoud dan een droge stof ?

Die D200...is dat de sterkst mogelijke oplossing van een product wat je kan kopen voor paarden ?
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 27-04-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 13:10

NickAltena schreef:
@asyaa
dat gebeurd al na de elfde keer verdunning, zoals in het filmpje te zien/horen is.
Waar ik mee zit , die 200 is vast niet de hoogste verdunning die mogelijk is....

Iets wat je ziek maakt.... kan je ook weer beter maken , daarop is de theorie gebaseerd.

Door die verdunning en het schudden, onthoud het water of alcohol de functie van het werkzame stof uit product A

Maar....
Het geen wat ik niet snap is dan...waarom dan die verdunning en dan niet puur ingenomen ?
Want als die werkzaamheid van product A door die verdunning steeds erger wordt...zou de kwaal toch ook erger worden dan bij pure inname ?

Een paard dat JKK gegeten heeft,zou dan dus op moeten knappen van water waar JKK in zit,of betergezegt ,gezeten heeft.....of heb ik het weer eens verkeerd begrepen?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:13

papagroom schreef:
NickAltena schreef:
@asyaa

Maar....

Een paard dat JKK gegeten heeft,zou dan dus op moeten knappen van water waar JKK in zit,of betergezegt ,gezeten heeft.....of heb ik het weer eens verkeerd begrepen?

Volgens mij begrijp je het net zo als ik....dan heb ik het dus ook verkeerd begrepen als dit niet klopt....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:18

papagroom schreef:

Ik had watertorkruid (dodemansvingers) in de sloot, dan zou dus nu de hele sloot tegen de vergiftiging werken? Hier een linkje naar de plant uit de sloot http://www.ceh.ac.uk/sci_programmes/doc ... rocata.pdf Ik heb maar gezorgd dat ie niet op het land kwam na het sloten.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:23

Ik heb rechtstreeks geantwoord op de vraag wat het sterkst verdunde is dat ik gebruik .
En dat is tot D200. En ja, ook op paarden of mijn hond die chronische arthritis heeft. Die krijgt het dan gedurende 2 dagen , soms 1 dag per winter en is achteraf steeds beter.
Maar haar X-rays blijven even slecht... Het heelt niet (uiteraard want het is arthritis ) maar ze beweegt beter.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:52

Nou..ik vroeg niet wat JIJ als sterkste oplossing gebruikte , maar wat er als sterkste oplossing op waterbasis te koop was voor een paard.
Jij vermengd met suiker, ik ken geen homeopatisch middel wat een werkzame stof met suiker vermengd, dus weet niet of je dat dan echt homeopathie kan noemen want je maakt er geen oplossing van zo begrijp ik ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:48

Lactose, dus melksuiker zit in de granules van VSM.
Misschien bedoeld ze dat?

Ik kan absoluut niet tegen die granules, maar ik kan dan ook niet tegen lactose.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:40

Ja, met de lactose suikerbolletjes, makkelijker voor kindjes en paarden! Ook makkelijker om te tellen ivm de dagelijkse dosis bij een behandeling.

Jij kent precies niet veel hé. Moet hier echt alles met hand en tand noteren zeg....Wordt vermoeiend voor me, heb al een slechte dag. ;)

Ik maak geen oplossingen , ik koop ze bij de apotheek.
Wat het sterkste op waterbasis is voor een paard , weet ik niet want ik werk daar niet mee (waterbasis, vind ik onhandig).
En neen, ik ga het ook niet opzoeken maar moet hetzelfde zijn als de granules. Tot D200. Hier.
In andere landen gebruiken ze soms een C of een KM voor het cijfer....

Misschien dat Nombrado daar meer kan over zeggen.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:42

Owww. nu begrijp ik het
Jij maakt het dus niet zelf zoals ik eerst de indruk kreeg , maar koopt dat gewoon kant en klaar.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:52

Ja , ik koop het kant en klaar. Ik doe geen samenstellingen en ben daar ook niet in geboeid om zelf te schudden (wordt tegenwoordig machinaal gedaan maar ok).
Ik steek mijn tijd liever in andere dingen zoals mijn paardjes , die vandaag wegens tijdgebrek enkel eten en weidegang hebben gekregen.
Weeral niet gereden :( !

Ik geef mijn recept door aan de apo en een dag later ligt het klaar.

Maar mijn voorkeur blijft de granules en niet de wateroplossing . Werkt makkelijker, is makkelijker te tellen, dieren eten het graag op plus kleine snotters ook.
En aangezien het ideale is dat het middel goed door de speekselklieren wordt opgenomen door er langzaam op te sabbelen , zoals een snoepje, werken de bolletjes beter.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:31

Vraagje dan ( ik moet het even tussen die visite doordoen) Suiker is een drager, geen homeopathische oplossing, je diet je druppels ofzo dus op suiker? Dan nog een vraagje over de spelling van acupunctuur, als ik het verkeerd spel, heb ik een speld of verkeerd gespeld? Snap je nu waarom controleerbaar wetenschappelijk onderzoek nodig is om te kunnen reproduceren ? Alleen taalfouten kunnen al letaal zijn!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:38

EstherHegt schreef:
Vraagje dan ( ik moet het even tussen die visite doordoen) Suiker is een drager, geen homeopathische oplossing, je diet je druppels ofzo dus op suiker? Dan nog een vraagje over de spelling van acupunctuur, als ik het verkeerd spel, heb ik een speld of verkeerd gespeld? Snap je nu waarom controleerbaar wetenschappelijk onderzoek nodig is om te kunnen reproduceren ? Alleen taalfouten kunnen al letaal zijn!

Wat ik gelezen heb is inderdaad dat ze een bolletje nemen, dat bolletje gooien ze bij de werkzame stof.
Dan draaien ze het op een of andere manier rond waardoor elk bolletje dezelfde hoeveelheid werkzame stof opneemt. :j
Dat gebeurd machinaal.

Acupunctuur spel je idd zo. Geen Accupunctuur in ieder geval.
Citaat:
Globuli/granules: Dit zijn suikerkorrels op basis van de zoetstof sacharose die heel gemakkelijk vloeistoffen opnemen. De globuli worden gedompeld in de gewenste vloeistof, in een verhouding van 100 delen korrels op 1 deel oplossing. Dat dompelen gebeurt in ronddraaiende bollen of bekers die blijven draaien tot de vloeistof voldoende en gelijkmatig is opgenomen. Iedere korrel neemt daardoor een gelijke hoeveelheid vloeistof op.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 00:00

Dat suiker verhaal snap ik ook niet helemaal.....het zijn natuurlijk maar kleine beetjes ,maar toch....sacharose is doodgewone gerafineerde,of,keukensuiker...wat is,en doet,dat nu eigenlijk.
Suiker is een stof die remmend werkt op de activiteit van de witte bloedcellen. De witte bloedcellen zijn een essentieel onderdeel van het immuunsysteem. De activiteit van de witte bloedcellen kan zelfs halveren door het gebruik van suiker. Dus als je paard al ziek is, vermijdt dan zeker het gebruik van suiker, zeker van witte geraffineerde suiker.
Geraffineerde suiker wordt gemaakt uit suikerbieten, die allerlei vitamines en mineralen bevatten. Om de suiker neutraal te laten smaken en lang houdbaar te maken, zijn o.a. de B-vitamines, calcium, zink en chroom uit de suikerbietenstroop gehaald. Deze stoffen zijn echter niet alleen ingrediënten van suikerbieten, maar ook belangrijk bij de vertering van suiker. Omdat het lichaam deze stoffen toch nodig heeft bij de vertering van suiker, haalt de spijsvertering deze voedingsstoffen elders uit het lichaam. Suiker wordt daarom ook wel de vitaminerover genoemd. Zink is bijvoorbeeld nodig om insuline aan te maken, maar het vervult ook een belangrijke rol in het immuunsysteem, wat daardoor ook minder goed gaat functioneren, het kan o.a. een rol spelen bij het ontstaan van allergieën.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:07

moonfish13 schreef:
Wat ik gelezen heb is inderdaad dat ze een bolletje nemen, dat bolletje gooien ze bij de werkzame stof.
Dan draaien ze het op een of andere manier rond waardoor elk bolletje dezelfde hoeveelheid werkzame stof opneemt. :j
Dat gebeurd machinaal.

OK dat bolletje ( laten ze niet niet op Schiphol horen) wordt dus geheel natuurlijk machinaal gedraaid? Dat bolletje is te controleren door http://wetten.overheid.nl/BWBR0015764/g ... 17-04-2012 ????????????