Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaby1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:20

Wij hebben net een dierenarts voor informatie op de manege gehad de Nijgraaf/Ten Bosch in W'voort, en heeft ons daar meer over verteld. We zijn niet besmet, dus al de dingen die zijn rond verteld kloppen niet. We houden voor de zekerheid wel de mensen van buiten af op afstand, lessen gaan wel door tot beperking van de personen op stal. Dus mensen van buiten af zijn niet welkom!

AmberCiaccia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:21

stalnijmegen schreef:
amber ciaccia, zou je aub eerst wat meer in het topic willen lezen??

hoezo?

lucky_1985

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:24

Nee inderdaad laten ze het maareens bij hart van nederland in het nieuws brengen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:25

lucky_1985 schreef:
Nee inderdaad laten ze het maareens bij hart van nederland in het nieuws brengen

Daar is het op geweest :)

lucky_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:26

Huh wanneer dan?ik dacht alleen op tv gelderland

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:29

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:33

alleen online geloof ik niet op tv gisteravond iig... Heb juist bij m'n schoonfam gezegd dat zou komen kwam 't niet :')

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:38

Het staat vast wel in het topic, maar ik kan het niet zo snel vinden: hoe lang blijft het virus ong. leven op kleding?
Ik rijd namelijk paarden in Nijmegen en Overijssel, volgens mij is er bij onze paarden in Nijmegen niks aan de hand maar ik heb wel met een rijbroek die ik in Nijmegen aanhad ook in Overijssel gereden zonder deze tussendoor te wassen.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:39

wel toevallig dat er in dit topic allemaal mensen komen die net hebben aangemeld en meteen vanalles roepen :n

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:47

Indeed, er worden nu dingen geroepen die 3 dagen geleden ook al werden geroepen. Veel stallen worden ook verdacht besmet te zijn omdat ze hun stal dichtgooien.

En dat over die stal van 40 paarden in nijmegen zou erg knap zijn, want in nijmegen is niet eens 1 stal met zoveel paarden. Dat zal wel gewoon om de flierenberg gaan aangezien ik daar ook vaker een verhaal van heb gehoord dat er 40 ziek zouden zijn..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:14

Ooh verschrikkelijk! Hopen dat je geluk hebt en je paard niet bsmet is!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:16

Ik hoop heel erg dat het niet waar is, dan komt het voor mij ook erg dichtbij. Aan de andere kant heb ik geen enekele reden om aan Suikermeisje te tweifelen.

Ik wacht heel even de officiele berichten af. Weet iemand waar dit soort dingen snale bevestigd worden indien het waar is? Is bokt voorpagina de snelste, of is er een site die er nog sneller bovenop zit?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:17

Mijn paard heeft nergens aangezeten, alleen langs ene paard gelopen waar een hek tussen stond, heeft niet gesnuffeld en beide niet gebriest, voor de rest heeft hij ook niet aan de bakrand staan likken oid, dus zal niet super snel zo zijn. van die pensionstal rijdt er ook niemand bij mij in de les, bij andere geloof ik ook niet. Laten we duimen...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:19

suikermeisje schreef:
Mijn paard heeft nergens aangezeten, alleen langs ene paard gelopen waar een hek tussen stond, heeft niet gesnuffeld en beide niet gebriest, voor de rest heeft hij ook niet aan de bakrand staan likken oid, dus zal niet super snel zo zijn. van die pensionstal rijdt er ook niemand bij mij in de les, bij andere geloof ik ook niet. Laten we duimen...

Gelukkig maar, maar ik duim toch van harte voor jou.

En natuurlijk voor alle paardenbezitters op dit moment, dat deze ziekte zo klein mogelijk verspreid blijft!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:24

Wat je goed moet realiseren is dat de paarden nog niet ziek eruit hoeven zijn, nog geen verschijnselen hoeven hebben maar dan al wel besmettelijk kunnen zijn ! dat is het gevaar ! vandaag zag ik rondom Nijmegen een aantal trailers rijden, ook in groesbeek (volgens mij jachtpaarden) Ik snap niet dat mensen hun eigen paarden en zo ook paarden van anderen in gevaar brengen voor een wedstrijd, training of jacht..

kevaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:35

Sassy4barrel schreef:
Wat je goed moet realiseren is dat de paarden nog niet ziek eruit hoeven zijn, nog geen verschijnselen hoeven hebben maar dan al wel besmettelijk kunnen zijn ! dat is het gevaar ! vandaag zag ik rondom Nijmegen een aantal trailers rijden, ook in groesbeek (volgens mij jachtpaarden) Ik snap niet dat mensen hun eigen paarden en zo ook paarden van anderen in gevaar brengen voor een wedstrijd, training of jacht..

daar geef ik je helemaal gelijk in!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:53

dankje, heb hem vandaag getemperatuurd en had 38,4 na het werken dus was wel in orde, morgen ochtend maar weer even doen en kijken of hij hoog of laag zit.

Ik rijd verder thuis gewoon, lessen ging ik toch al niet meer heen.
Heb vandaag nog wel les gegeven, maar deze kinderen zijn gister bij een pony in de buurt geweest maar hebben hun kleren en alles gewassen hierna. Als er volgende week nieuwe gevallen zijn zeg ik de lessen af, lijkt me dan veiliger voor hun eigen pony die ze morgen krijgen maar ook voor onze paarden indien deze dan nog geen verschijnselen ervan hebben.
Wij hebben thuis 'gelukkig' geen drachtige paarden, dus zal de abortus variant hier niet toe gaan slaan. al zal het vreselijk zijn als het bij anderen wel toe gaat slaan. Laten we het beste hopen!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:54

suikermeisje schreef:
dankje, heb hem vandaag getemperatuurd en had 38,4 na het werken dus was wel in orde, morgen ochtend maar weer even doen en kijken of hij hoog of laag zit.

Ik rijd verder thuis gewoon, lessen ging ik toch al niet meer heen.
Heb vandaag nog wel les gegeven, maar deze kinderen zijn gister bij een pony in de buurt geweest maar hebben hun kleren en alles gewassen hierna. Als er volgende week nieuwe gevallen zijn zeg ik de lessen af, lijkt me dan veiliger voor hun eigen pony die ze morgen krijgen maar ook voor onze paarden indien deze dan nog geen verschijnselen ervan hebben.
Wij hebben thuis 'gelukkig' geen drachtige paarden, dus zal de abortus variant hier niet toe gaan slaan. al zal het vreselijk zijn als het bij anderen wel toe gaat slaan. Laten we het beste hopen!

Is het een pensionstal waar het is gebeurd of prive?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 19:56

pension, was al dicht sinds gisteren, ze zeiden uit voorzorg. Maar nu blijkt dat die merrie toen al verworpen heeft.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:00

Zal duimen dat jouw paardje het niet krijgt...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:09

He bah in *** dus ook al verdenkingen?
Nu kan een merrie ook wel verwerpen zonder Rhino te hebben.
Wanneer verwachten ze de bloeduitslagen?

In Driel hebben er 3 merries verworpen, dat maakt de verdenking op Rhino een stuk groter.

Ben ook benieuwd naar die stalling in Nijmegen,zal idd de Flierenberg wel gewoon zijn.
Ik werk omgeving Nijmegen. Maar mijn kleding en schoeisel gaat meteen in een plastick zak, en ik spring meteen onder de douche.
We hebben geen paarden met koorts, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Je broek wassen die je gekocht hebt vind ik helemaal geen gek idee hoor.
Better safe than sorry.

Leonie uit Nijmegen, welke manege les je waar ze de lessen hebben afgezegd?"
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 25-02-12 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaats verwijderd die niet bevestigd is.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:10

ik vraag me af: mijn dochtertje rijdt in manegelessen op manegepaarden, maar daarnaast hebben we ook een eigen paard die ergens anders in pensionstalling staat.

Stel nu dat bv op de manege het Rhinovirus is, hoe lang zou ik dan niet naar mijn eigen paard kunnen (of andersom natuurlijk)?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:11

Bij ons in de omgeving Doetinchem hebben ze ook heel veel lessen van verenigingen en maneges afgelast

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:12

gaby1994 schreef:
Wij hebben net een dierenarts voor informatie op de manege gehad de Nijgraaf/Ten Bosch in W'voort, en heeft ons daar meer over verteld. We zijn niet besmet, dus al de dingen die zijn rond verteld kloppen niet. We houden voor de zekerheid wel de mensen van buiten af op afstand, lessen gaan wel door tot beperking van de personen op stal. Dus mensen van buiten af zijn niet welkom!

waarom laten jullie dan wel mensen van het terrein af gaan en vervolgens weer op jullie terrein komen?
'wedstrijdruiters van RV de Nijgraaf'

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:17

Ik woon in doetinchem en ik zou vanavond eigenlijk les hebben met me pony op de club maar hij was afgelast, was anders zowiezo niet gegaan (:
Ik maak me opzich niet zoveel zorgen maar ik houd mijn paard de komende tijd lekker op eigen terein en laat geen andere paarden in de buurt, gewoon als voorzorg.