is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:25

Ik vind iedereen ook wel hard, maar ik denk dat dat komt omdat TS de meest voor de hand liggende reden voor de magerheid van haar paard niet onder ogen lijkt te willen zien....... ze heeft waarschijnlijk pijn.

Je kunt iemand ook niet dwingen dat in te zien.
Verder denk ik dat TS dol is op haar merrie, en vreselijk teleurgesteld omdat de situatie niet betert. Dat lijkt me ook heel pijnlijk, ik denk dat ze tijd nodig heeft om dat te aanvaarden.

Iig, TS: ik zou idd ook aanraden je paard even op bute te zetten, en gewoon hetzelfde te blijven voeren. Kijk wat het doet. En desnoods, als ze het er goed op doet, en je hebt er budget voor, houd je haar op die manier nog even bij je..... dan kun je iets meer plannen wanneer je afscheid wilt nemen. Dan heb je iig zekerheid, en weet je ook dat je niks méér kon doen. Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen.

hazel

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:30

Precies, kijken wat ze doet op de pijnstiller zou ik zeker proberen. Blijkt ze erop vooruit te gaan, en dat zie je al na een week, dan kun je haar de zomer nog op bute houden en daarna in laten slapen. Dan heeft ze iig nog een mooie zomer, zo heb ik het met mijn paard ook gedaan :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:43

Ts je gaf al verscheidene keren aan dat je paard op de huidige plek nar jouw gevoel niet genoeg ruwvoer kreeg. Vooral de strenge winter op paddock zonder hooi, dat doet een proffesioneel niet, dat is er om vragen...

Je hebt gelijk, probeer eerst al je paard op een plaats te zetten waar je het voerbeleid oftewel zelf in de hand hebt oftewel waar je paard krijgt wat het nodig heeft. Je zult soms moeten tegen de stroom in gaan als je je paard goed wilt hebben, maar dat doe je nu al door ze niet naar de slacht te brengen.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 12:41

Dat is waar ik hoop dat nu alles beter gaat

wolter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:39

TS, je gaf eerder aan dat je morgen nieuwe foto's zou maken/plaatsen.
Ik zou wel eens foto's willen zien waarbij het paard voor op ongeveer 5 cm verhoging staat, gewoon om te zien welke invloed dit heeft op het totaalbeeld.
En als je er van 'overtuigd' bent dat het paard geen pijn heeft, zou ik hem gewoon tijd geven, het liefst op de weide/opfok zonder krachtvoer maar ruwvoer naar behoefte.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:47

ik ben onderweg naar de paarden want ze worden vandaag verhuist en dan zal ik foto's maken

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:53

Yamcha schreef:
Ik vind iedereen ook wel hard, maar ik denk dat dat komt omdat TS de meest voor de hand liggende reden voor de magerheid van haar paard niet onder ogen lijkt te willen zien....... ze heeft waarschijnlijk pijn.

Je kunt iemand ook niet dwingen dat in te zien.
Verder denk ik dat TS dol is op haar merrie, en vreselijk teleurgesteld omdat de situatie niet betert. Dat lijkt me ook heel pijnlijk, ik denk dat ze tijd nodig heeft om dat te aanvaarden.

Iig, TS: ik zou idd ook aanraden je paard even op bute te zetten, en gewoon hetzelfde te blijven voeren. Kijk wat het doet. En desnoods, als ze het er goed op doet, en je hebt er budget voor, houd je haar op die manier nog even bij je..... dan kun je iets meer plannen wanneer je afscheid wilt nemen. Dan heb je iig zekerheid, en weet je ook dat je niks méér kon doen. Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen.

Ik ben één van die harde mensen denk ik...
Ergens denk ik ook wel dan TS om haar paardje geeft, maar er komt -behalve de trip naar de kliniek, en dat duurde hm.. best lang..- geen actie. Toen dezelfde vragen, nu nog steeds. Toen mager, nu nog steeds.

Of mag je het zelf niet beslissen, TS?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:19

Hoe is de verhuizing gegaan, TS?
En heb je foto's kunnen maken?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:48

ik ben ook wel benieuwd naar de foto's ts?
en hoe is de verhuizing gegaan.

ik denk dat voor ts ook wel een geld kwestie is, en dat het daarom misschien allemaal langer heeft moeten duren.. klinieken en onderzoeken kosten nou eenmaal best een hoop geld.

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:05

Ik ben nu ook wel benieuwd naar foto's :D

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 17:13

de verhuizing ging wat moeilijker de ene merrie liep er zo in
maar deze dame wou de vrachtwagen niet in
en omdat zij er niet in wou werd die andere merrie van mij een beetje zenuwachtig en die brak zowat de vrachtwagen af dus ze werkte goed mee :P
maar na een half uur met voer en een longeer touw liep ze er eindelijk in

hierbij de nieuwe foto's van haar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:17

Jeetje, het lijkt mij alleen maar erger geworden als ik ze vergelijk met de eerste foto's.
Weet je zeker dat ze geen pijn heeft?
Je zegt dat je denkt dat het magere het door het groeien komt, maar ze is nu toch 4 jaar?
Dan is het volgens mij echt niet meer normaal dat ze zo vreselijk afvallen.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:21

pff serieus kippenvel na het zien van deze foto's... denk eens even goed na of je dit wel wil voor je paardje... zou hier nooit met een gerust gevoel mee aan het werk gaan eerlijk gezegd, sorry..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:24

Ik vind het magere wel meevallen, denk dat het zo lijkt door de bouw.
De rug vidn ik wel heel erg nu.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:30

jee....daar waar ik eerst postte dat je het moest proberen denk ik nu dat je er helemaal niet op moet gaan zitten.Zeker niet in deze staat.
Ik zou wel gaan longeren om te kijken of de bovenlijn iets verbetert.
Paard is niet in goede conditie,hoe komt dat?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:42

och jeetje, daar schrik ik echt van.
Het was al vrij bijzonder maar nu is de 'deuk' alleen maar erger geworden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:53

Al heel wat keren in dit topic gedoken in de loop der tijd, omdat ik hoopte voor je dat het goed zou komen (heb geloof ik nog niet eerder in dit topic gepost, maar weet niet zeker, want is al zo lang bezig alweer ondertussen).
Maar bij het zien van deze nieuwe foto's; |( Het is alleen maar erger geworden...en niet zo'n klein beetje ook.
Jeetje ts wat moet dit ongelooflijk zwaar voor je zijn zeg.
Na het zien van deze foto's kan ik me alleen maar bij Yamcha aansluiten wat betreft je paard op pijnstillers zetten en die periode gebruiken om zo goed mogelijk afscheid van dr te nemen. Ontzettend rot om dat te moeten zeggen, maar denk dat dat toch echt de beste optie is voor het dier.
Tsja of als blijkt dat ze toch geen pijn heeft (maar eerlijk gezegt kan ik me dat niet echt voorstellen) zou je dr misschien aan kunnen houden als maatje voor je andere paard. Maar ja dat moet natuurlijk wel mogelijk zijn: Meen me te herinneren dat deze merrie eigenlijk je toekomstige rijpaard zou worden

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:17

Ze heeft wel een ontzettend lief koppie zeg!Die rug ziet er inderdaad niet fijn uit,maar je ziet echt dat ze best schraal is dus dat maakt het niet beter..Het uitproberen hoe ze op pijnstilling reageert lijkt een goed idee..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:36

Getsie........Als ik de foto naast die oude foto houd, dan is de rug alleen nog maar holler geworden.
Dit is gewoon eigenlijk hardstikke eng, zown rug.....

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:37

nu ik haar zo zie denk ik dat dit een groot pijnlijk probleem is en blijft, ze hangt echt in haar voorhoeven, die rug komt nooit goed en ze is echt veel te mager, denk dat als je van heel jong af bergen natuurlijke vitamine E had gevoerd en verder heel veel goed ruwvoer, je nog wel iets verbetering had kunnen krijgen, maar dit is echt een onmogelijke situatie, dit paard moet gewoon pijn hebben, en zeker al de eerste artrose problemen, het spijt me erg voor je, maar dit paard zal nooit een rijpaard kunnen zijn, naar mijn mening.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:42

Jeetje, dit dier ziet er niet uit! Of ze heeft nooit goed te eten gehad of er is iets gruwelijk mis.
Niet mager zie ik hier staan op alle foto's kan ik de ribben zien. Dat kan nog bij een jaarling maar zeker niet bij een 4 jarige die aan het begin staat van een carriere. De rug is zo ook verschrikkelijk. Met wat spier en vlees kan het wat bijkomen mits je daar dan ook alles aan doet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:54

Naast de rug valt mij de rare stand van de hals na de schoft op, hier zit geen spier of grammetje vet op. Ze lijkt haar schouder naar achter te kantelen om de rug te ontzien. Ts waarom niet een weekje of 2 op de buut. Dan weet je of ze pijn heeft en kan je daar je plan op afstellen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:59

Ahh wat ziet dat ruggetje er slecht uit.. Als ik het zo zie kan ik me ook niet voorstellen dat het geen zeer doet.. Ik zou inderdaad pijnstilling en anders toch eens goed na gaan denken..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:12

Ik vind ook eerlijk gezegd alsof het lijkt dat de rug niet minder of het zelfde blijft maar of het erger word? Sorry meid het is niet leuk om te horen allemaal...maar ik zou toch eens serieus goed nadenken of het voor t paardje zo goed is... dit lijkt mij niet dat het zonder pijn gaat als de rug zo gebouwd is zijn er ook vast andere dingen die niet goed zitten...

Als ik ook de eerste foto alleen al aanklik op t topic op je openingspost en nu kijk lijkt t ook enorm dat ze alleen maar afvalt dat lijkt me ook geen goed teken...De hals lijkt stukken smaller/dunner, de buik en kont ook meer ingevallen...