Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

theo2012

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:34

In dit forum is vaak genoeg heel negatief gereageerd op alternatievelingen zoals ik. Ik heb geen behoefte aan verdere discussie hierover.
Als je er niet in gelooft, spaar me dan nu ook de vraag om informatie.
Over een paar maanden is er wellicht meer te melden, via pb!

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:38

Mij mag je ook wel op de hoogte houden !

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:38

Ik geloof er niet in, maar ben wel benieuwd naar de vorderingen (sta er nog steeds voor open namelijk).

Ik hoor het graag tegen de tijd dat er meer informatie is! :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:29

Oh dat is toch dat bio-resonantie gebeuren?
Tja, één aanmelding en verder geen wetenschappelijke informatie, geen testgegevens ( dat is toch wel het minste wat je zou moeten hebben voor vergelijkend 'warenonderzoek'), geen vergelijkingsmateriaal.. ik vind het maar niks. Ik hou helemaal niet van geheimzinnigdoenerij en achter de schermen klets.. als je zo overtuigd bent van de mogelijkheden, wees dan open over het geheel en niet zo laf om bij voorbaat zaken als 'ik wil geen discussie' al te laten afketsen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:45

Hey Theo, ook ik ben benieuwd naar de vorderingen. Je kunt mij dus opnemen in je PB-lijstje. Of als je tegen die tijd hier vermeldt dat er meer bekend is, kan een ieder contact met je opnemen. Maar ik neem aan, dat als het een echte hit blijkt te zijn, dat het sowieso wel breed uitgemeten zal gaan worden in diverse media :j .

Hoe is het hier met iedereen en de paarden?
IMJ, reageert jouw paard al anders op de verhoogde medicatie?

Met Imago alles okay. Die heeft letterlijk om de dag een up en een down. Vandaag redelijk up, ril en schrikkerig.
Ik ben maar kort geweest. Ben afgelopen zaterdag gestopt met roken en heb een vreselijke nacht gehad. Heb me ziek moeten melden op het werk en ben vandaag naar huisarts geweest etc. Vannacht kwam ook menstruatie met een vreselijke kick zich melden. Wat een hél zeg...Maar goed, vind het dus eigelijk niet kunnen om wel naar je paard te gaan als je je ziek gemeld hebt op werk, maar ik zag even geen andere methode. Wil paard toch graag met eigen ogen zien. Dus ben kort geweest. Morgen weer werken, hopen op een goede nachtrust dus!
Morgen wil ik Imago even longeren in de buitenpaddock, als die al begaanbaar is qua bodem en anders ga ik er morgen denk ik maar weer eventjes op....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:54

Jannepauli schreef:
Oh dat is toch dat bio-resonantie gebeuren?
Tja, één aanmelding en verder geen wetenschappelijke informatie, geen testgegevens ( dat is toch wel het minste wat je zou moeten hebben voor vergelijkend 'warenonderzoek'), geen vergelijkingsmateriaal.. ik vind het maar niks. Ik hou helemaal niet van geheimzinnigdoenerij en achter de schermen klets.. als je zo overtuigd bent van de mogelijkheden, wees dan open over het geheel en niet zo laf om bij voorbaat zaken als 'ik wil geen discussie' al te laten afketsen.

Ik vrees ook dat de methodologie zo krakkemikkig is dat er aan de uitkomst geen enkele betrouwbaarheid of validiteit toe te kennen is.
En dat kan beide kanten op.. Ofwel een vals positieve uitkomst, ofwel een vals negatieve. (Al verwacht ik gezien de wetenschappelijke onderbouwing dat een vals negatieve uitkomst in dit geval zeer klein zal zijn).

Imago01: Beterschap!!
Lastig dat hij zo afwisselend goed en slechter is! Hopelijk nemen de goede dagen snel de overhand!!

Naomi is heel erg vriendelijk, aanwezig en ondernemend op dit moment. Ook naar haar buurmannen (wij hebben open stallen, dus geen tralies)... Voor de pergolide durfde ze niks te doen... Geen enkel initiatief. Nu staat ze met de een te kroelen en de ander kan een flinke knauw krijgen als hij z'n hoofd over het schot durft te steken :') .

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:57

Focussed wat goed!

Imago, op dit moment gaat hij erg goed eigenlijk! Maar vandaag was pas dag 3 op een halve tablet. Hij is alert en actief. Ook zag zijn haar er beter uit maar ik kan me niet voorstellen dat dat van de pergolide komt, ik denk dat dat meer te maken heeft met het weer en het feit dat hij zijn vacht dan niet zo uit zet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:03

Oh en imago, vol houden hè? Elke dag niet gerookt is er 1! Knap hoor, uiteindelijk wordt het makkelijker!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:33

Zo, ik ben helemaal best wel een beetje blij! *\o/* *\%/*

Imago was erg wakker. Fijn wakker! Heb 10 minuten naast hem gewandeld en er vervolgens op gereden en hij liep me daar toch fijn! Ik denk dat dat toch het magnesium effect is wat nu zo'n verschil maakt. Hij voelde goed soepel en een stuk sterker aan alweer. Stalgenootjes viel het ook al op en dat is toch fijn.
Ook glimt hij inmiddels wat meer. Wel nog wat rarige vachtstructuur. Hij heeft nu al 3 goede dagen achter elkaar.
Dus wellicht is dat weer te verklaren door de opbouw naar een hele pil sinds afgelopen vrijdag. Dat is nog wat giswerk. Maar goed, voor hetzelfde geld is hij morgen weer stoned, dus afwachten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 21:55

Hier hetzelfde imago! Wat fijn om ze weer zo goed te zien hè?

Hoe gaat t met je stoppen met roken?

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:58

Ook ik heb fantastisch nieuws. Ik had vorige week Shamrock zijn waarden laten testen en heb vandaag de uitslag WE ZIJN GEZAKT VAN 190 NAAR 20!!!!!! en zitten nu dus in de safe zone

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door dookia op 29-01-13 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:01

Fijn!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:09

Goed nieuws! *\o/* Imago01@ en Dookia@!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:46

Jeetje wat een goed nieuws allemaal en Shamrock is helemaal een enorm verschil, wat super zeg!!! Van harte ermee joh!

@ IMJ: ja, gaat goed. Nog steeds niet gerookt. Ben zaterdagavond natuurlijk pas gestopt maar zoals ik het nu voel, denk ik dat ik het wel ga redden. Maar ja, er liggen nog genoeg 'gevaren' op de loer maar het begin is er al. Heb helaas wel pleisters nodig ter ondersteuning omdat ik zo'n giga last had van de ontwenningsverschijnselen maar nu zo met die pleister is het prima te doen.
Soms denk ik: ik 'moet' nog roken...om dan meteen te denken 'ohw nee, ik rook niet meer'...en dan is eigenlijk ook de gedachte weer weg.
Heel soms even van: 'ohw ja, ook dat is afleren', zoals vandaag bv. na het rijden en verzorgen van Imago, toen had ik even zo'n momentje van 'tsja, uhm', om vervolgens schouders op te halen eigenlijk. Dus ik lijk het vooralsnog onder controle te hebben, in ieder geval mentaal...

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:52

Imago toen ik stopte met roken dronk ik telkens ik zin had een grote slok water

Ik had mij ook ingeschrven op rokersmeter.nl maar ik denk dat dat niet meer bestaat

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:02

Ja, ik merkte zondag en maandag al dat het drinken van water bij mij echt niet werkt. Ik heb Allen Carr gelezen, DVD ook gekeken, even gepauzeerd en laatste peuk gerookt (moest van DVD) en toen gestopt. De DVD waarschuwde al voor het kleine nicotinemonstertje dat het gevoel afgeeft dat op honger lijkt.
Toevallig ben ik op 31 augustus begonnen met dieet, kleine 15 kg afgevallen en sinds begin december stabiel. Dus: ik weet hoe honger voelt, maar DIT, DIT was echt TE erg |( !
Na de zware nacht dus naar huisarts gegaan want ik voelde het al hangen: mentaal sterk genoeg, fysiek gaat mijn lijf dit niet trekken. Daarom de pleisters.
Zit nu net op de site van CZ te kijken voor de stoppen met roken coach, dagelijks een steuntje in de rug lijkt me, vooral over een aantal dagen, want dan schijnt de dip te komen bij de meesten, wel erg prettig. Altijd iets om even op terug te vallen.
Volgens 'de cijfers' zou ik nu al aan het hoesten, kuchen etc. moeten zijn maar heb echt nergens 'last van'... die kick zal zijn intrede nog wel komen doen vrees ik zomaar...
Wat mij nu wel wat helpt is een kop goed zoete thee (2 zoetjes!!!) na het avondeten ipv die peuk. Koffie drink ik doordeweeks niet in de avond. Maar dat gaat wel goed, hoewel ik koffie wel altijd gecombineerd heb met peuk (maar rookte in huis niet binnen en op werk pas halverwege de ochtend).

Ik zou wel wat fijne tips kunnen gebruiken om mijn auto minder te laten stinken. Inmiddels zit er al een halve fles luchtverfrisser Airwick in die auto...maar iedere keer als ik er weer in stap.... -O- Gelukkig ruikt dat niet echt aantrekkelijk.

En ik twijfel over een etentje waarvoor ik uitnodiging heb gehad, volgend weekend. Er is natuurlijk maar 1 manier om erachter te komen of ik dat kan 'weerstaan'..

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:16

Voor jou auto te ontgeuren kan je hem poetsen met Azijn dat ontgeurt super en ontsmet en kan geen kwaad op de stoffen ook niet

Gewoon gaan naar het etentje en jezelf sterk houden.

Ik heb nooit gehoest

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:20

Ohw das wel een goede tip, ga ik van het weekend doen. En zo n geurding voor in het rooster van de verwarming/ventilator etc.

Nou, die stoppen met roken coach op CZ stelt geen reet voor trouwens. Allemaal oude informatie van 2008 nog. Daar heb ik dus niets aan.

Toch maar even Googlen naar andere site. Heb hier van de week al even gekeken naar het stoppen met roken topic op Bokt, maar daar zijn er zoveel alweer van begonnen of roken half wel/half niet dus daar neem ik liever geen tips van aan haha....

dookiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:51

ik ben begin januari 9 jaar rookvrij

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 00:54

Toepasselijke smiley :7

Maar eh.. lieve dames.. kunnen we on-topic blijven?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:38

Imago en Dookia, super goed nieuws ! :)

Hoe gaat het met het verharen bij jullie? Hier komen inmiddels de plukken er vanaf...

O en om aan te geven hoe de mentale gezondheid op dit moment is :')
Ze is vooral erg ondeugend en vrolijk!

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:51

:D

Verharen stond met de kou weer even stil (er kwamen namelijk zo zachtjes aan wat haartjes los voor de vorst).
Ben benieuwd wanneer dat weer verder gaat.

Wat een heerlijke foto's!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:02

Haha thanks! Hier is het net een lama :')
Afbeelding

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat qua verharing! Hier heeft ze echt zoiets van: "Ja lente, hup jas uit". Als ik trek aan de vacht heb ik een hand vol haar vast!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:47

bij Pablo nog niets,tenminste, twee haren.Fries wel....een halve emmer.En die had al niet veel vacht.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:53

theo2012 schreef:
In dit forum is vaak genoeg heel negatief gereageerd op alternatievelingen zoals ik. Ik heb geen behoefte aan verdere discussie hierover.
Als je er niet in gelooft, spaar me dan nu ook de vraag om informatie.
Over een paar maanden is er wellicht meer te melden, via pb!

Dat is onzin dat er negatief gereageerd is, er wordt alleen kritisch gevraagd wat het dan inhoudt en dat is - denk ik - niet zo vreemd als je weet wat mensen soms al met hun paarden hebben meegemaakt.
Dus openheid lijkt mij eigenlijk wenselijk en we zullen echt ons best doen om daar positief in te zijn.