Missz schreef:Rijtechnische problemen door zomereczeem
Mijn 5-jarige merrie heeft zeer veel last van zomereczeem. Niet op de manen of staart, maar voornamelijk midden op haar buik. Een eczeemdeken van Pagony helpt bij haar erg goed op de wei en in de paddock; de open bulten en ergste jeuk worden hiermee voorkomen. Problemen ondervind ik wel tijdens het rijden; ze schudt/slaat namelijk haast onophoudelijk en driftig met haar hoofd. Ze doet dit in de winter nooit , maar sinds afgelopen zondag 20 april is het weer helemaal 'mis'. Ik ben ervan overtuigd dat de oorzaak niet rijtechnisch is, al ben ik mij ervan bewust dat ik zelf zeer goed moet opletten dat mijn reactie op haar onrustige hoofd geen andere problemen veroorzaakt. Ik rij nu weer met een Tiedemann teugel zodat de ergste 'klappen' van haar hoofd worden opgevangen en ik redelijk gecontroleerd kan rijden. Dit heeft vorig jaar redelijk geholpen, al bleef ze altijd onrustig met haar hoofd (tot begin september). Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand tips? Het gaat dus primair om een extreme reactie van mijn paard op vliegen / mugjes tijdens het rijden...
Al gereden met zo'n vliegenkap op en zo'n neusnetje?
Wel een heel vervelend probleem zo...