[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:51

@chan: ahh vandaar. Ik heb de zwarte lotion, daar heb ik dat nog niet bij gehad.

@henny: ik heb daar mn eczeemdekens en winterdekens laten wassen en repareren.

@ellen: ben je net begonnen met Gastro? Ik voer t nu 8 maanden naar volle tevredenheid :)

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:54

@jotoma : ik had dus eerst ook de zwarte en geen last gehad. Nu met deze wel. Misschien toch een andere samenstelling ipv alleen een andere kleur.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:56

Net sinds gister, de tinker heeft wat dunne mest en ik ben benieuwd of het bij haar verschil gaat uit maken.

Er zit echter ook graan in dus kan ik het niet aan appie geven.
Ben namelijk ook benieuwd of het wat zou doen met de eczeem omdat het zo ondersteunend werkt voor de maag en darmen en daar toch wel vaak wat problemen zitten met eczemers.
Had jij daar nog verschil in gemerkt?

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:14

@henny Heb dekens vorige laten reinigen toen het warm was, ik ben bang dat ze inderdaad misschien schimmel heeft gekregen van een deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:18

Ik doe dat nooit he, de eczeemdeken gaat in de was,maar de winterdekens klop ik uit,gaan dd kast in en het jaar erna gaan ze er zo weer op.
Zijn ze te goor, koop ik gewoon een nieuwe :j

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:29

Ik eigenlijk vroeger ook nooit :') nu vind ik het heerlijk, net alsof je een nieuwe deken hebt.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:29

ellepel schreef:
Ik doe dat nooit he, de eczeemdeken gaat in de was,maar de winterdekens klop ik uit,gaan dd kast in en het jaar erna gaan ze er zo weer op.
Zijn ze te goor, koop ik gewoon een nieuwe :j

Dat wordt nogal een duur grapje als je allemaal Rambo dekens hebt... De waterdichte dekens was ik 1x per jaar en de rest 1x per maand ongeveer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:34

Ik heb ooit een dure deken laten wassen, nooit weer, die kwam helemaal raar terug en ik kreeg het tientje van het wassen terug en de deken was kapot.
Dus nu goedkopere :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:17

Ik gebruik de hogedruk reiniger voor alle dekens.
Met regendekens zie ik gelijk hoe waterdicht ze nog zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:23

Ik was mijn dekens elk seizoen
En soms vaker
Nooit last gehad van water dichtheid
Enkel bij de Bucas die ik ooit had
Zijn klote dekens om te wassen
Rambo en amigo alrijd goed gegaan

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 00:54

@ellen: vanwege de granen durfde ik het ook niet zo goed te geven. En hij is wat hoger in zetmeel in suikers dan mn vitalbix én hij krijgt ineens een 1,2 kilo per dag.
Maar hij heeft er nog nooit zo goed uitgezien en schuurt er niet van. Alle extra supplementen die hij kreeg ter ondersteuning van de eczeem (zoals omega olie) ben ik mee gestopt. Hij is nog nooit zo snel en goed door de rui gekomen. Qua voer heb ik eindelijk een holy grail gevonden.

Dekens wassen deed ik ook nooit. Eczeemdeken in eigen machine en winterdekens met hoge drukspuit. Maar je krijgt ze idd terug als nieuw en het bespaart mij werk. Dus ik heb t er ook voor over. Naaiwerk was voor mij wel eenmalig, dat doe ik nu gewoon weer zelf.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:06

ellepel schreef:
Ik moest gisteren aan jou denken henny :D
Kocht een zak havens gastro plus..lk keek bij de ingredienten en zag natrium bicarbonaat staan, haha.
Wel toevallig dat ze het dus in dat voer stoppen.

In amerika gebruiken ze vaak listerine voor schimmels.
Ja de mondspoeling..moet je wel de echte hebben :j

Natrium bicarbonaat heeft een positieve invloed op maag/darmstelsel dus in een gastro plus produkt is een denk ik een mooie aanvulling :-)
Ik ken dit produkt van Havens niet maar weet jij zo welke granen er in zitten en welke olie er gebruikt wordt?
Het ruintje wat hier voor de meeste jeukproblemen zorgt is steeds zo winderig. Afgelopen zomer dacht ik dat het te maken had met gras. Hij staat nu al een tijd op schraal hooi maar het winderige is nog steeds zo.
Ik zit te overwegen om hem ook maar 's op heel ander krachtvoer te zetten. Dus van de bietenpulp en losse min./vit. af te halen.
Ben benieuwd hoe Appie het op de Havens Gastro plus gaat doen.

De winterdekens doe ik in het voorjaar met de hogedrukreiniger en laat ze vervolgens een paar dagen uithangen. Bij voorkeur met hoge zontemperaturen.
Ik denk dat ik ze voortaan toch aan de binnenkant ga sprayen met een anti schimmelprodukt.
Misschien wel met de echte Listerine :D

Ook de halsters ga ik maar 's uitgebreid reinigen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:12

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met aloe vera producten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:24

Henny. Even kijken op hun site. Daar staat alles wel op.

Zit soja olie in
haver. Mais en tarwegries ofzo.
het is niet voor appie hoor.
Die mag geen graan, het is voor de tinker.
appie blijft op de dieetmix van subli.

Moniek. Ik heb aloe vera juice gegeven.
behalve een mooie zachte vacht deed het bij appie niks

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:08

@ellepel, dat is wel heel zonde van de deken. Ligt echt aan het bedrijf, hier laat ik waterdichte Bucas dekens altijd reinigen zonder problemen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:52

Wij wassen de dekens gewoon zelf.. gewoon met groene zeep of ossengal.
Zonde om een nieuwe deken te kopen als er een goor is want dan had ik er nu al zeler 4/5 aan kunnen schaffen met dat varken van mij :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:27

Is bij appie om de 3 jaar ongeveer,dus valt mee :j

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:23

Hier een keertje goed nieuws! Ik heb met de staleigenaar afgesproken dat als de jeuk aan houdt en het dus echt vanwege het gras blijkt te zijn dat mijn paard dan vanaf het voorjaar in de bak mag komen te staan. :)
De bak grenst aan de wei dus dan staat ze wel alleen in de bak maar in ieder geval naast de andere twee paarden.

Heb ondertussen de luzerne helemaal weggelaten uit haar voer en krijgt ze nu alleen nog vitalbix bijgevoerd, en natuurlijk hooi en ze staat dus nog op de wei om te kijken of de jeuk blijft door het gras.
Er moeten dan nog wel wat aanpassingen gedaan worden aan de bak, maar dat komt hopelijk goed!

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 08:58

Kayleigh327 schreef:
Hier een keertje goed nieuws! Ik heb met de staleigenaar afgesproken dat als de jeuk aan houdt en het dus echt vanwege het gras blijkt te zijn dat mijn paard dan vanaf het voorjaar in de bak mag komen te staan. :)
De bak grenst aan de wei dus dan staat ze wel alleen in de bak maar in ieder geval naast de andere twee paarden.

Heb ondertussen de luzerne helemaal weggelaten uit haar voer en krijgt ze nu alleen nog vitalbix bijgevoerd, en natuurlijk hooi en ze staat dus nog op de wei om te kijken of de jeuk blijft door het gras.
Er moeten dan nog wel wat aanpassingen gedaan worden aan de bak, maar dat komt hopelijk goed!

Super geregeld! Het lijkt mij heel lastig wanneer je paard schuurt van gras enz.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:14

ellepel schreef:
Is bij appie om de 3 jaar ongeveer,dus valt mee :j

Bij mij gaan ze ietsjes langer mee :+ , ik heb hier 2x bucas rain van minimaal 16 jaar, mankeert nog niks aan, toch veel gedragen, ik was ze zelf, nog goed waterdicht, ik vind dat fijne dekens.
Ik gebruik wel de shampoo van bucas.
Maar ik heb ook wel 'nette' paardjes hoor, maken zelden iets stuk (afkloppen :D )echt deftige merrie dames haha.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:22

@assebassie wow! Dat is wel een record time, haha.

Saskia2182

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:13

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.. mijn fries heeft weer last van denk ik eczeem. Zie foto.. ik trek gewoon hele plukken haar met huid eruit met borstelen! Wie heeft er tips of adviezen???Afbeelding
Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:19

Dat kan toch geen eczeem zijn saskia?, of heeft ze zo erg geschuurd dan?, lijkt eerder een ontsteking/infectie, lijkt op rainrot, maar misschien dat anderen een idee hebben, jeukt het of doet het pijn?

Saskia2182

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:43

Ik heb hem niet zien schuren.. hij reageert er een beetje op als ik eraan zit..maar als ik er zachtjes overheen borstel dan niet.. wat is rainrot?

Saskia2182

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:50

Lees net wat.over rainrot..maar hij staat hooguit 20 min buiten in de paddock..