Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Dank voor je uitleg Geerke!
Hebben jullie ook een afspraak met jezelf tot hoever je gaat? Tot waar het draaglijk is voor het paard?
testebeest schreef:JP mooi gezegt en heel veel sterkte met je paard.
Ik lees nog altijd mee, met mil gaat het goed hij begint zijn wakkere adhd ik weer te worden , echt heel erg fijn. Hij krijgt nu ook weer 1 plukje kuil per dag extra erbij, aangezien hij i de winter vaak wat schraler word. Zal ik mil na 6 weken weer moeten laten prikken of zal ik dat van de lente pas weer doen? Hij doet het nu goed op die kwart pil per dag. Zou jullie mening er graag over horen(en ja ik kan tegen kritiek
)
Lifeforhorse schreef:JP heel veel sterkte !
Even een vraag tussendoor,
Moet ik hem op stal zetten? Ivm de wormkuur zodat ik kan zien wat eruit komt?
Of kan hij gewoon blijven lopen.
Aangezien de 4 dikke benen en zijn geslachtsdeel..
Maar er loopt nog een ander paard bij, dus dan word het maar gokken welk hoopje van hem is
En mag ik speedibeet door de seniores priores mengen?
Als het beide klaargemaakt is en dan mengen?
Aangezien dat hij de speedibeet zo niet meer eet
Jannepauli schreef:Ja, ik had haar dagelijks weer even op gras.. een uurtje, maar dat liep wel 's uit.![]()
Raymond Kramer, onze HS, is een schat - zo lief en geduldig met de paarden. Hij heeft vandaag anderhalf uur aan Pauli gesleuteld en houdt er echt rekening mee dat ze pijn heeft. Maar.. hij zegt ook wel recht voor de raap als je het naar zijn mening niet goed doet dus ik kreeg echt een fiks standje!
Syrianda schreef:JP![]()
Ik ben bang dat dit blijft terug komen.
Cushing is niet te genezen.
Toch ben ik benieuwd wat ze zal zeggen. Gaat de andere bokker nog heen? Ben haar naam kwijt.
Lifeforhorse schreef:Ik heb 2 Kg seniores En 250 gram aan speedibeet,
Wat als het klaar is +- een kg is? gok ik..
bb8 schreef:Hallo allemaal,
Ik kom net binnen op dit topic en hoop dat jullie door jullie ervaringen mijn vragen kunnen beantwoorden. Mijn paard van 24 jaar heeft sinds kort de diagnose gekregen en zijn nu 60 dagen bezig met Prascend. De eerste paar weken geen bijwerkingen, maar nu gaat het eigenlijk heel erg slecht. Hij heeft in de zomer weer een lichte aanval hoefbevangenheid gehad, dus liep sowieso nog niet heel erg fit, maar het lopen wordt steeds erger, hoefsmid vond hem nu niet bevangen want hoeven zagen er prima uit. Iemand ervaring met Prascend en chronische HB / artrose enz.. ? Kan het door Prascend erger worden? Hij staat bijna de hele dag binnen op stal en komt alleen naar buiten voor zijn emmer voer. Hij krijgt normaal gesproken CareforLife met luzerne. Luzerne eet hij sowieso sinds paar weken niet meer, en muesli eet hij niet helemaal meer op. Hooi eet hij gelukkig nog wel.. Het hele paard is gewoon heel erg somber, alsof hij niet helemaal meer op de wereld is.. Op dit moment niet paardwaardig.. Dierenarts is gisteren geweest en gaf aan dat we nog 2 maanden zouden moeten volhouden, maar als het dan nog niet werkt dat het dan eigenlijk niet meer haalbaar is.. Nu lees ik op dit topic dat jullie de dosis ook verhogen/verlagen, daar heeft de dierenarts eigenlijk niks over gezegd en misschien is dat nog uit te proberen..
Alvast bedankt voor reacties!