[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:14

en heeft ie sowieso al last. dat is volgens mij echt niet na een maand ineens over hoor...

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:20

ja dat is wel weer zo maar hij heeft nog steeds nergens last van ik weet ook niet of het van de vliegjes komt of dat het heeft te maken met inwendig .

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:34

die van mij heeft ook nog geen last, maar heeft al maanden haar deken op hoor. je kan nooit te vroeg zijn...

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:13

Nou Den heeft sinds deze week ook weer zijn deken op... Uit voorzorg, want jeuk heeft hij gelukkig nog niet (wel slecht nieuws dat vanuit België Boos! ) En zal deken ook ff aan jullie showen. Dit is ook de Everline Extensive en dan heb ik dit jaar de cappuchinokleur ipv blauw. Hij zit nog wat strak bij de schoft maar dat was bij vorige ook 1e week zo, moet allemaal wat oprekken. Al met al toch heel fijne deken Ja Alleen is hij in t " echt" goudkleurig (hij blinkt!) en heb ik nu dus een gouden pony (voor zover hij dat nog niet was Lovers )
Afbeelding

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:15

die lijkt ook op de boett en de pagony?

Klara16

Wow, het is hier muggenfestival!!

We zijn net naar de clubles geweest. Het terrein ligt tussen dennenbossen, en toen e gereden hadden was het net aan het schemeren. Binnen geen tijd waren de paarden overdekt met muggen.

Het seizoen is nu echt begonnen... Verdrietig

Jemawi

@ellepel & ikenindi: blijft jullie eczema goed zitten in de hals?
Ik kom nu redelijk gedeprimeerd terug van stal, ik vind dat de hals te ver afzakt. Is wel een optie om 'm vast te maken aan het halster, maar dan word die 'zo naar achter getrokken' als jullie begrijpen wat ik bedoel. De neus zit dan zowat onder de ogen, lijkt me ook niet echt de bedoeling.

@dendie; wat kost zo'n everline? ziet er goed uit.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:18

Ik heb het hier al een paar keer gezegd, maar als je een deken wil waarvan de hals NIET afzakt en waarvoor je GEEN halster nodig hebt: één advies: de rambo sweet itch hoody!

Het klinkt alsof ik een percentje op die dingen heb (was dat maar zo!) maar ik heb al jaren allerhande eczeemdeken getest en dit is gewoon de allerbeste.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:25

Jemawi schreef:
Hij is 109,95 (zonder verz kosten bij http://www.atorka.nl)
Hij lijkt qua model idd heel erg op Boett, stof is iets mindere kwaliteit, maar heb vorig jaar met 1 deken gedaan en die is nu ook nog helemaal heel. Maar de stof van de Pagony is wel stuk dunner en slechter van kwaliteit vind ik dan de Everline. Moet zeggen na mijn ervaringen met deze deken dat hij zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft Ja Wijde hals van deken zakt nooit af door elastiek, daarnaast heeft hij ook nog handig riempje aan hals voor aan halster. (kan wel reclamebureau voor Everline gaan beginnen Clown net als onze stal want alle eczemers bij ons heeft er één op)
Edit: @Klara; jij de Sweet-Itch reclame, ik de Everline Knipoog Haha!
Laatst bijgewerkt door Dendie op 22-04-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:26

Klara16 schreef:
Ik heb het hier al een paar keer gezegd, maar als je een deken wil waarvan de hals NIET afzakt en waarvoor je GEEN halster nodig hebt: één advies: de rambo sweet itch hoody!

Het klinkt alsof ik een percentje op die dingen heb (was dat maar zo!) maar ik heb al jaren allerhande eczeemdeken getest en dit is gewoon de allerbeste.

Heb even gegoogled, kan niks vinden in maat A pony..begint pas bij D pony maat ongeveer.
Ziet er wel goed uit trouwens.

@dendie, dank voor de info. ik ga eens rondneuzen op de site.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:30

mijn pagony zakt niet echt af. ik heb hem op zijn strakst om haar nek zitten. het laatste stukje hals is wel open, maar dat is niet door afzakken, maar door te korte hals Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:33

Pff die van mij daarstraks betrapt op schuren aan de ijzeren rails...

Ben nu sterk liberate aan het smeren maar vrees dat het niets oplevert...

Iemand nog een deken te koop maat 175?

Is voor op een stevige haflinger van 1.45m.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:35

even op marktplaats kijken?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:36

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:39

Jemawi schreef:
Klara16 schreef:

Heb even gegoogled, kan niks vinden in maat A pony..begint pas bij D pony maat ongeveer.
Ziet er wel goed uit trouwens.

@dendie, dank voor de info. ik ga eens rondneuzen op de site.

Mee eens... de Rambo is voor ons absoluut de beste! Overigens heb ik er shetlanders mee zien lopen, dus voor een Atje zullen ze zeker te krijgen zijn. Maar heb geen idee waar, mn haf heeft gelukkig een meer reguliere maat Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:51

Ik moet toch naar de ruitersportzaak morgen, zal eens vragen of ze leverbaar zijn in kleinere maten.

Ik had trouwens bij mijn boett weinig last van afzakken, totdat mijn wasmachine het elastiek verknalde.
Moet zeggen dat ik de everline er ook super uit vind zien. Stom dat ik het niet eerder gezien, ik ken de site wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:56

duitse ebay staan er ook veel
zoeken op ekzemerdecke

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:58

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:03

wow wat een mugjes weer ! sultan werd er hellemaal gek van en had al weer jeuk
baas trouwens ook Clown die dingen prikten mij ook steeds ...

Missz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:19

Rijtechnische problemen door zomereczeem

Mijn 5-jarige merrie heeft zeer veel last van zomereczeem. Niet op de manen of staart, maar voornamelijk midden op haar buik. Een eczeemdeken van Pagony helpt bij haar erg goed op de wei en in de paddock; de open bulten en ergste jeuk worden hiermee voorkomen. Problemen ondervind ik wel tijdens het rijden; ze schudt/slaat namelijk haast onophoudelijk en driftig met haar hoofd. Ze doet dit in de winter nooit , maar sinds afgelopen zondag 20 april is het weer helemaal 'mis'. Ik ben ervan overtuigd dat de oorzaak niet rijtechnisch is, al ben ik mij ervan bewust dat ik zelf zeer goed moet opletten dat mijn reactie op haar onrustige hoofd geen andere problemen veroorzaakt. Ik rij nu weer met een Tiedemann teugel zodat de ergste 'klappen' van haar hoofd worden opgevangen en ik redelijk gecontroleerd kan rijden. Dit heeft vorig jaar redelijk geholpen, al bleef ze altijd onrustig met haar hoofd (tot begin september). Herkent iemand dit probleem en/of heeft iemand tips? Het gaat dus primair om een extreme reactie van mijn paard op vliegen / mugjes tijdens het rijden...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:22

waarom haart verhinderen te schudden met t hoofd? doe iets aan de jeuk zou ik zeggen?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 23:11

Dendie schreef:
Jemawi schreef:
Hij is 109,95 (zonder verz kosten bij http://www.atorka.nl)
Hij lijkt qua model idd heel erg op Boett, stof is iets mindere kwaliteit, maar heb vorig jaar met 1 deken gedaan en die is nu ook nog helemaal heel. Maar de stof van de Pagony is wel stuk dunner en slechter van kwaliteit vind ik dan de Everline. Moet zeggen na mijn ervaringen met deze deken dat hij zeer goede prijs-kwaliteit verhouding heeft Ja Wijde hals van deken zakt nooit af door elastiek, daarnaast heeft hij ook nog handig riempje aan hals voor aan halster. (kan wel reclamebureau voor Everline gaan beginnen Clown net als onze stal want alle eczemers bij ons heeft er één op)
Edit: @Klara; jij de Sweet-Itch reclame, ik de Everline Knipoog Haha!

Hier nog meer reclame voor de Everline:
Ook bij HomeoVet uit Enschede zijn ze te koop. Ook de goedkopere variant. (die ook prima is trouwens)
http://www.homeovet.nl/artikelen_ruitersport/eczeemdekens/everline_eczeemdeken_aktie_van_99.95_voor_89.95/

Ik heb een Everline Extensive te koop!!
Ruglengte 125-135cm

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 00:23

kwa afzakken van de hals,
bij ons op de weide blijven de fly free en de boett dekens gewoon zitten Ja
je moet ze wel goed vastmaken en afstellen (vrij strak aan de nek en ook vrij strak voor de schguider/om de boeg heen
zodra er te veel ruimte is voorin de deken
en hij naar achter kan schuiven, dan gaat de nek vaak ook mee

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 06:07

Jemawi schreef:
@ellepel & ikenindi: blijft jullie eczema goed zitten in de hals?
Ik kom nu redelijk gedeprimeerd terug van stal, ik vind dat de hals te ver afzakt. Is wel een optie om 'm vast te maken aan het halster, maar dan word die 'zo naar achter getrokken' als jullie begrijpen wat ik bedoel. De neus zit dan zowat onder de ogen, lijkt me ook niet echt de bedoeling.

ap heeft een hele brede nek,de eczema bleef bij hem heel goed zitten,kun je het elastiek niet strakker maken zodat het niet afzakt?
kennis van me is trouwens heel tevreden over de eczeemdekens van equitheme, die zijn ook niet zo duur.

@misz:
jouw dier heef denk ik last van head shaking syndrome.
dat heeft mijn dier ook en bij hem een combinatie van zonlicht en hooikoorts.
kijk es in het headshaking topic of je daar wat tips in kan vinden?
[MD] Headshaking Syndrome Centraal discussietopic
lijkt het hier wat op?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 7669778142

Monique83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:11

Klara16 schreef:

Kun je deze deken s'nachts ook gewoon op houden?