En in de winter 1 wortel per paard per dag. Armoe hoor

Heb er ééntje staan die maar heel weinig gras verdraagt, dus de rest volgt mee haar suiker-beperkte dieet. Maar die hebben dan wel weer strookbegrazing op de wei.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Voordroog en hooi van hetzelfde land, zelfde tijd gemaaid etc ---> dam zal het voordroog minder suikers bevatten !! Dit omdat de suikers door fermentatie worden omgezet.
Eapy schreef:AaronYve schreef:Mijn paard kan ook niet meer tegen voordroog
Wat vertoonde jouw paard waardoor je tot deze conclusie kwam?
Lotte_Wessel schreef:Ik mag me hier helaas ook melden. Vanochtend te horen gekregen dat mijn op dit moment hoefbevangen pony ook Cushings heeft. Was eigenlijk niet van plan hem te testen, behalve hoefbevangenheid op moment (hij stond 24/7 op gras en is te zwaar dus dacht dat dit de oorzaak was), geheel geen symptomen. Goed glanzend vacht, geneest normaal snel van wondjes enzo, verhaard goed. Dierenarts zei ach is het seizoen om te testen, waarom niet dus toch maar gedaan gezien hij nu ook alweer 17 is, en vanochtend te horen dat hij 159 heeft gescoord en dus wel Cushings heeft. Krijg nu medicatie toegestuurd om hem 1/2 pil te geven per dag. Moet wel zeggen dat ik schrok van dit nieuws. Hij is al 12 jaar mijn maatje en dan is het toch vervelend om te horen.
plutolover schreef:Lotte_Wessel schreef:Ik mag me hier helaas ook melden. Vanochtend te horen gekregen dat mijn op dit moment hoefbevangen pony ook Cushings heeft. Was eigenlijk niet van plan hem te testen, behalve hoefbevangenheid op moment (hij stond 24/7 op gras en is te zwaar dus dacht dat dit de oorzaak was), geheel geen symptomen. Goed glanzend vacht, geneest normaal snel van wondjes enzo, verhaard goed. Dierenarts zei ach is het seizoen om te testen, waarom niet dus toch maar gedaan gezien hij nu ook alweer 17 is, en vanochtend te horen dat hij 159 heeft gescoord en dus wel Cushings heeft. Krijg nu medicatie toegestuurd om hem 1/2 pil te geven per dag. Moet wel zeggen dat ik schrok van dit nieuws. Hij is al 12 jaar mijn maatje en dan is het toch vervelend om te horen.
volgens mij als je paard nu test en hb is is de waarde niet betrouwbaar. omdat door pijn de atch waarde ook omhoog gaat begreep ik in dit topic.
Maar ik ben ook net nieuw hier dus misschien dat andere je beter kunnen informeren.