DiscoDipp schreef:Hier is het al zeker een week dik onder de -5 aan het vriezen en ik heb nog steeds een jeukend paard.. terwijl de eczemer van de buren al zeker een week of 3/4 niet meer jeukt..
Snap er echt helemaal niks meer van, dierenarts heb ik nog eens gebeld, die zegt behandelen met betadine maar wil niet graag komen ivm drukte. Ga in de loop van de week maar een andere vee arts contacteren want het begint echt uit de hand te lopen.
Heeft je paard misschien ook kale plekjes van het geschuur eerder dit seizoen?
Misschien dat je met een schimmel te maken hebt?
Ik heb gisteren bij de dierenarts voor de zekerheid toch maar even een flesje Imaverol opgehaald.
Bij 2 paarden zitten nog een paar plekjes waar ze eerder dit nazomer geschuurd hebben maar naar mijn mening de plekjes nog te kaal zijn. Op de plekjes reageren ze jeukerig en ik vind dat het te lang duurt eer hun haar daar weer volledig doorkomt.
Ik krijg toch het idee dat het wel eens schimmelplekjes geworden kunnen zijn dus vandaar voor de zekerheid even met Imaverol behandelen.
Ik las op een site over Imaverol trouwens dat vooral op hoofd en hals bij kapotte plekjes heel makkelijk schimmelvorming kan optreden.