Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mi_Amore schreef:Hier sta ik ook voor een mysterie...
Paard geeft aan geen jeuk te hebben, maar heb toch overduidelijk flink verdunde manen,
op 1 plaats zijn ze gewoon weer weg (geen schuurplekjes, wondjes, niks??) en de staartharen
vallen ook uit met bosjes tegelijk![]()
Ze draagt de RSIH en verder smeer ik niks, gaat goed zo.
Maar ik vraag me af waarom de haren gewoon uitvallen?
Staart heeft bvb geen coupe ontploft, ze vallen gewoon uit aan de zijkant van de staartwortel.
Iemand een idee of de hals van de nieuwe RSIH ruimer valt?
Stalgenootje heeft een nieuwe en die lijkt ruimer, maar geen idee of de hals ruimer valt
of omdat het is dat ze een grotere maat heeft voor haar paard.
ellepel schreef:opisop_shop schreef:Waar kun je de TKC heb goedkoopst halen, iemand een leuk adresje?
Derfen is zo goed als op en wil nu de TKC proberen, de jeuk is dit jaar erger en wil wel iets anders (en wits) proberen.
mag je niet smeren als de zon schijnt he?
omdat er petroleum in zit, en dan kan de huid verbranden.
ik heb het vroeger wel geprobeerd,maar vind het erg vies olie achtig vet spul
Mindim schreef:Dat is gewoon de sweet itch van sectolin??
Ik ben hier aan het hoofdmaskers in elkaar aan het naaien. Alle maskers die ik tot nu heb gehad zijn te klein, grrrr. Het past niet om zijn kaken en hij krabt ze met zijn achterbeen ook zo weer af. Maar goed, hij heeft daar jeuk, dus volgend jaar maar eerder met een kap beginnen, als ik een geschikte kan vinden.
Verder smeer ik alleen op de plekken op zijn hoofd, omdat deze onbedekt zijn. Alles wat onder de rsih zit, heb ik geen omkijken meer na, alhoewel zijn manen nu wel worden uitgedund door de deken. Mijn tinker heeft dus tegenwoordig een sportcoupe
Jotoma schreef:grr dacht ivm het warme weer toch maar een vliegendeken met hals om te doen, had ik beter niet kunnen doen. Vanmorgen na de training (rond 8.15 was ik klaar) in stal gezet zonder deken, gelijk alles schuren. Ik heb 'm gelijk uit stal gehaald (trauma gevoel over gehouden aan die pleeborstel van een staart) en ingesmeerd met derfen en toch zn eczeemdeken op gedaan. Daarna ging hij uitgebreid zn hals en hoofd schuren, maar met deken op gaat zijn huid gelukkig niet kapot. Ligt dit aan het seizoen? Hele periode was het onder controle te houden, tot nu..
Hij is wel verweid en veel te dik, daarom gaat hij nu korter het land op.. het land waar ze in staan is 2x gemaaid en naar wat mij is verted is het gras wel vers, maar zittenn er weinig suikers in..
ellepel schreef:of de deken die je gebruikt heb is niet geschikt en de vliegjes prikken er doorheen?
appie kan ook niet met vliegendeken staan, de mazen zijn waarschijnlijk toch te groot en na 2 dagen op krijgt hij alsnog jeuk