Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nnicolex schreef:Ik ga binnenkort een weekend weg, iemand een tip voor hooi met zo min mogelijk stof? Hij is kieskeurig met hooi weken dus wil het risico niet lopen dat hij niks eet. Ik zag horse dinner voor bij komen, is dat een goede optie?
nnicolex schreef:Ik ga binnenkort een weekend weg, iemand een tip voor hooi met zo min mogelijk stof? Hij is kieskeurig met hooi weken dus wil het risico niet lopen dat hij niks eet. Ik zag horse dinner voor bij komen, is dat een goede optie?
Isabelle98 schreef:Ik merk dat ze op de meeste stallen (onverpakt) hooi geven. Hoe doen jullie dit met jullie hoestende paarden/astma patientjes?
Daphneeeej schreef:Ik wil hier graag mijn ervaring even delen. Mijn paard was even terug gediagnosticeerd met hele erge astma. De reguliere (gevoelig op stof) We moesten toen starten met Dexamethason prikken en heb zelf toen meteen een Flexineb gekocht om te vernevelen. Moest toen vernevelen met Nacl voor het slijm en zelf gevraagd om Atrovent. Het herstel ging heel langzaam, na langer door gaan met hogere doseringen zonder grote vooruitgang toch gaan afbouwen waaronder hij stabiel bleef maar niet nog het laatste stukje beter werd. Uiteindelijk besloten na wat onderzoek om Bitop easy breathe en de Bitop lung complete te gaan gebruiken ipv de NACL. Nou dat is echt een wondermiddel geweest voor mijn paardje. Opeens kwam er weer allemaal slijm opgehoest binnen 2 dagen waarna hij daarna nu eigenlijk na 1,5 week helemaal beter is geworden. (had ook onderzoek gevonden waaruit de conclusie bij mensen was dat ze ook betere resultsten hadden met de stof die in deze verneveling zit tenopzichte van Nacl.
nnicolex schreef:Daphneeeej schreef:Ik wil hier graag mijn ervaring even delen. Mijn paard was even terug gediagnosticeerd met hele erge astma. De reguliere (gevoelig op stof) We moesten toen starten met Dexamethason prikken en heb zelf toen meteen een Flexineb gekocht om te vernevelen. Moest toen vernevelen met Nacl voor het slijm en zelf gevraagd om Atrovent. Het herstel ging heel langzaam, na langer door gaan met hogere doseringen zonder grote vooruitgang toch gaan afbouwen waaronder hij stabiel bleef maar niet nog het laatste stukje beter werd. Uiteindelijk besloten na wat onderzoek om Bitop easy breathe en de Bitop lung complete te gaan gebruiken ipv de NACL. Nou dat is echt een wondermiddel geweest voor mijn paardje. Opeens kwam er weer allemaal slijm opgehoest binnen 2 dagen waarna hij daarna nu eigenlijk na 1,5 week helemaal beter is geworden. (had ook onderzoek gevonden waaruit de conclusie bij mensen was dat ze ook betere resultsten hadden met de stof die in deze verneveling zit tenopzichte van Nacl.
Oh wat fijn om te lezen dit! Toevallig ook dexamethason en atrovent gehad maar paard werd ook enorm duf daarvan en nog steeds slijm.
Toevallig was ik voornemens om het te bestellen maar twijfelde nog een beetje maar nu ik dit lees ga ik het gewoon proberen. Welke dosering gebruikte jij?
Daphneeeej schreef:Ik wil hier graag mijn ervaring even delen. Mijn paard was even terug gediagnosticeerd met hele erge astma. De reguliere (gevoelig op stof) We moesten toen starten met Dexamethason prikken en heb zelf toen meteen een Flexineb gekocht om te vernevelen. Moest toen vernevelen met Nacl voor het slijm en zelf gevraagd om Atrovent. Het herstel ging heel langzaam, na langer door gaan met hogere doseringen zonder grote vooruitgang toch gaan afbouwen waaronder hij stabiel bleef maar niet nog het laatste stukje beter werd. Uiteindelijk besloten na wat onderzoek om Bitop easy breathe en de Bitop lung complete te gaan gebruiken ipv de NACL. Nou dat is echt een wondermiddel geweest voor mijn paardje. Opeens kwam er weer allemaal slijm opgehoest binnen 2 dagen waarna hij daarna nu eigenlijk na 1,5 week helemaal beter is geworden. (had ook onderzoek gevonden waaruit de conclusie bij mensen was dat ze ook betere resultsten hadden met de stof die in deze verneveling zit tenopzichte van Nacl.