[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

zavander

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:11

ik kom zomaar binnen vallen.
vorig jaar heb ik in de topic ook een bericht neergezet,
mijn fjordje begint nu ook te schuren hij staat 24/7 in het land.
ik zou graag en deken voor hem kopen. welke is het beste?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:40

Nou :( Mijn paard heeft geschuurd! Stom ding. Snap er ook niets van, geen stres zover ik weet, halsdeken ligt op. Enige wat ik kan bedenken is dat ik de lotion van het onderzoek ruim gesmeerd heb op zijn hals. Maar dat smeerde ik juist omdat het er geschuurd uit zag. Nu is het al zo erg geschuurd dat er amper manen zitten. Als ik de manen omklap kijk je zo op zijn huid!

Van de week de manen eens goed wassen en niets smeren. Kijken wat er gebeurd.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:46

Weet niet wat voor lotion het is, maar misschien kan vies er niet tegen.
Dan zou ik het maar rap eraf wassen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:47

ik snap er ook niets van, Het de eczeem deken op, derfen gesmeerd, en nog schuurt ze...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:49

CS daar dacht ik dus ook aan... gekke is wel. Ik heb het ook al twee weken lang onder de buik, de staartwortel en op zijn koker gesmeerd. Daar leek het te werken, want hij had daar geen jeuk meer. Enige verschil met die plekken en de manen is dat de manen onder de deken zitten.
Eten is helemaal hetzelfde geweest, beweging ook. Enige wat me nu te binnen schiet is dat ik van de week wel een buitenrit gemaakt heb... de dag erna had hij iets geschuurd en toen ben ik de manen gaan schuren. Misschien had ik op die buiterit toch de vliegendeken op moeten doen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:52

Is ie veel haar kwijt?
Als het de moeite waard is zou je het nog een keer kunnen smeren en kijken hoe het dan gaat.
Mocht ie dan nog meer haar kwijt zijn, dan zou het toch echt aan het spul moeten liggen i.c.m. kleine andere factoren, wie weet.
Hoe ziet zijn huid er verder uit dan?

Karev, heb je de deken consequent op? En ook voor jouw de vraag, hoe ziet de huid eruit?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:56

De huid is door het spul erg vies, dus ik kan moeilijk zeggen of de huid verder nog gek is. Het was wel gevoelig merkte ik gisteren, want toen mocht ik er niet met de harde borstel overheen. Er is echt best veel haar uit, ik trok er hele bossen zo uit, zat allemaal los.
Je ziet geen ribbels in elk geval en de huid lijkt ook niet dik. Ik ga kijken of ik woensdag tijd heb om te wassen en dan laat ik het daarna met rust. Het rook nu echt nog naar het spul, dus nog een keer smeren vind ik even geen goed idee. Ik was het met keratoo en dan kan hopelijk de huid wat tot rust komen.

Verschil met andere dagen is trouwens ook dat hij met het rijden heel erg gezweet heeft. Ik heb elke keer savonds gereden en omdat hij buiten staat heb ik hem daarna niet met het koude water afgespoten. Ik weet van andere jaren dat hij jeukerig kan worden van opgedroogt zweet, maar zo erg lijkt me ook weer niet en niet op die plek. Het is echt halverwege de hals waar hij geschuurd heeft.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:06

Erg vreemd.
Weet ook niet welke lotion het is en hoe vaak je dat moet smeren ofzo.

Even wassen en misschien later nog eens proberen.
Meerdere dingen tegelijk kunnen ook een reactie veroorzaken.

Maar als ie gevoelig is erop is dat geen goed teken in ieder geval.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:11

De huid is niet rood, niet schilferig enz. Ik moet zeggen dat ik de deken er net van de week heb af gehaald. Ze schuurde er dwars doorheen. lag er vanaf maart op, voordat de vliegjes er waren. Deed dus niets. dacht, dan maar af, jeuk is er toch wel, deken is dan alleen maar overbodig plagen, want leuk vond ze hem niet. Ze is vorig jaar getest op beestjes, was het ook niet. Het kan zo veel zijn... maar wat.

Vind het ook zo vrumd dat Drefen helemaal niets doet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:40

Heb je haar weleens gereinigd van binnenuit?

Hoe is ze verder? Overgewicht? of gewoon goed op gewicht?
Hoe is haar mest?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:09

Maar als ze wel echt eczeem heeft lijkt het me niet goed om de deken af te halen?
Misschien wordt het nu nog wel erger?

annetje, balen van Vies!
Ik denk niet dat ik het spul nog zou durven gebruiken als je zonder dat spul normaliter zo'n reactie krijgt?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:39

Is de huid op de plekken waar Vies geschuurd heeft ook warmer dan de rest? En bobbeliger? Dat merk ik vaak als er dan geschuurd is of bijna wordt...
Anders zou het idd een overgevoeligheidsreactie kunnen zijn. Maar die had ik dan eigenlijk wel gelijk verwacht bij de eerste keer smeren... Jeuk van opgedroogd zweet kan wel, maar dan beginnen ze vaak eerst bij het hoofd is mijn ervaring.

Hier is alles ok, met de Rambo op (heb het bil koordje eraf gehaald dat is meer een drollenvanger en de deken blijft gewoon super liggen!). Ze staat nu nog maar weinig in het land en helemaal niets wijst erop dat ze gaat schuren, dus ik heel blij.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:09

2 jaar geleden drainage compositum gebruikt, hielp ook niets. Gewicht kan iets minder, maar niet vreselijk te dik, mest is goed.

Vorig jaar schuurde ze zelfs in nov/december nog.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:31

Hier al wel een tijd de deken erop, maar nog altijd geen serieuze jeuk. We zijn er al wel uit waarom het vorig jaar zo ernstig was.

Oja, er zijn toch ook beschermstukken die je voor de uier e.d kan gebruiken? Waar zijn die ook alweer te koop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:39

Mijn paard kreeg van het ontklitspul/ glansmiddel van de welkoop wel erg jeuk. Volgens mij zijn sommige producten gewoon niet bijster fijn voor een toch al niet lekkere huid.

Hier geen schilfers gelukkig. Nu schuurt ie niet, vreten de anderen zijn manen op :+ en vice versa trouwens.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:53

Valt het jullie wel eens op dat paarden juist gaan jeuken van bepaalde vliegenspray? Het lijkt wel of ze van Espree en Zimply juist jeuk krijgt? Overdag staat ze onder een deken, nergens last van. "s nachts wordt ze soms gestoken (krijgt vooral bulten), maar nu lijkt meer jeuk van de spray dan van de bulten te hebben...
Is er ook iets om de jeuk te verminderen, zonder dat het vlekt op een wit paard?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:54

gebruiken jullie allemaal zoveel vliegenspray dan?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:59

karev schreef:
2 jaar geleden drainage compositum gebruikt, hielp ook niets. Gewicht kan iets minder, maar niet vreselijk te dik, mest is goed.

Vorig jaar schuurde ze zelfs in nov/december nog.

Wat voer je? Als je paard in november/december nog steeds schuurde dan kan het zijn dat er met de voeding iets misgaat. Dit kan het krachtvoer zijn, maar ook het ruwvoer. Sen bleef ook maar jeuk houden en dat kwam door het krachtvoer. Vaak is het wel een teken dat als je paard zo lang na het seizoen door blijft schuren er iets anders aan de hand is.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:06

Vliegensprays bevatten vaak meerdere ingrediënten.
Deze kunnen irriterend werken als ze direct op de huid terecht komen.

* Ikzelf gebruik sporadisch vliegenspray *

Lang naschuren en door een deken (consequent gedragen) heenschuren geeft al aan dat er van binnen een probleem is.
* Overigens, welke eczeemdeken heb je ? *

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:10

Leuke reclamemaker, als je er nu nog 1 moet kopen, ben je al te laat.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:31

paard staat zonder deken had gister voor t eerst wat gejeukt, kijken of we t zo kunnen houden!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:31

wel gelijk derfen gesmeerd

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:09

Ik krijg vandaag mn flyfree deken, ben benieuwd...zal dan wel fotos maken en mogen jullie oordelen of tie goed zit...k heb namelijk nog nooit zo'n exceemjurk gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:43

opisop_shop schreef:
gebruiken jullie allemaal zoveel vliegenspray dan?

Als ik wat gebruik, dan is het veerust.
Ik gebruikte wel eens ontklitmiddel, want mijn tinker heeft erg lange manen en een dikke staart en ik kom er anders niet door. Cowboys Magic gebruik ik nu maar. Dat van de welkoop, heeft ie jeuk van, misschien ook wel van dat spul van equishine.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:00

2005 schreef:
Valt het jullie wel eens op dat paarden juist gaan jeuken van bepaalde vliegenspray? Het lijkt wel of ze van Espree en Zimply juist jeuk krijgt? Overdag staat ze onder een deken, nergens last van. "s nachts wordt ze soms gestoken (krijgt vooral bulten), maar nu lijkt meer jeuk van de spray dan van de bulten te hebben...
Is er ook iets om de jeuk te verminderen, zonder dat het vlekt op een wit paard?

laat de deken snachts ook op?
dan hoef je niet te sprayen