Cushing

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tantesam

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:32

Hopen dat hij het er goed op doet IMJ.
Mijn paard staat sinds een dag of 10 ook op PB, en magnesium, althans zover ik het erin krijg, hij vindt het zo vies al die toestanden.

Vandaag eindelijk de varkensharen gemeten, 10!!! cm.
Ik heb weer 100 pergolidepillen gehaald, en mag m'n recept nog 98x herhalen, ga ik wel redden met m'n 13 jarige *D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:07

:D kan je ff vooruit tante!
Heb je 100 herhalingen gehad! Handig!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:40

Wauw Tantesam, jij kunt zeker nog lange tijd vooruit zo. Misschien is pergolide niet eens meer voor zo'n lange tijd nog te verkrijgen!
Nou, tot die tijd, heb jij lekker mazzel in ieder geval. Lekkere lange haren van 10 cm dan zeg jeumpie!

IMJ, balen joh dat de waarden niet veel verbeterd waren voor jouw paard. Dosis dus wel weer gaan opbouwen. Wel fijn dat hij vandaag niet extra suf ervan was dan!

Imago staat nu sinds vrijdag op een hele pil.
Vrijdag was hij behoorlijk wakker en alert, dus vond het een goed moment zo.
Gisteren was Imago wel weer wat stoned. Vrijdag had hij zich best uitgesloofd met longeren. Hij moet dat dan altijd de volgende dag bekopen, het is de laatste tijd echt om de dag dat hij actief of juist sloom is.
Vandaag was hij dan eindelijk gewoon eens normaal. Niet te druk en niet stoned, wel wat rustig... Heb lange tijd met hem gewandeld en nog even 20 minuutjes gelongeerd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:24

'mijn' apotheker heeft nog niets gehoord over het van de markt halen van pergolide...
Weer een trucje van BI ism de DA?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:30

BI is gek...ze maken zelfs de da wijs dat prascend beter werkt dan pergolide.
Exact hetzelfde pilletje.Je zou ze bijna voor de rechter dagen.

Ik wacht al een week op 400 pillen.Ze vinden ons adres niet.Meestal laat ik een telefoonnummer op het pakje zetten dan komt het wel goed....maar dat mocht niet van post.nl....wat een achterlijk bedrijf is dat toch.Zie er uberhaupt iets funtioneren daar?Ga morgen maar weer eens bellen.Ze kunnen met het tracenummer gewoon zien waar het pakket nu,in frankrijk, is,maar niets willen zeggen. :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:41

Flauw ja, wel fijn als het jou bereikt idd..

Alles voor de verkoop, het vervelende vind ik, de DA werkt er min of meer aan mee, ik geloof nl nog steeds niet dat een DA niet op stofnaam voor mag schrijven... De HA 'moet' dat zelfs.. De DA is altijd apotheek houdend, die pikken een graantje mee, ben erg blij met mijn DA!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:48

Ik geloof echt wel dat pergolide van de markt gaat. Dit puur vanwege de diverse rechtszaken omdat het sex- en gokverslaving tot gevolg kan hebben en omdat dit dus dan ook vaak voorkomt onder Parkinson patienten.
Mijn moeder wist me er e.e.a. over te vertellen omdat mijn vader Parkinson heeft en ma zit ook in zo'n speciale groep ervoor etc.
En hoe vaak apothekers al fout hebben gezeten met regels en wetten, contracten etc....

Alleen op wat voor termijn de pergolide ermee stopt, dat weet ik niet exact. Zal het mijn stalgenootje eens vragen; zij is apothekersassistente. Zij had het erover eerste helft dit jaar en dat je dan eventueel nog de Internationale Apotheek in Den Haag kunt proberen...
Maar zo ver ga ik er zelf niet voor. Heb mijn verlies al geslikt en de medicatie-onkosten al in mijn maandelijkse potje ingebouwd; het is gewoonweg niet anders...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 22:52

Pergolide werd ook voor die gokverslaving meldingen al minder voorgeschreven omdat het inwerkt op de hartklep van mensen en ook omdat er andere medicijnen zijn voor mensen die die bijwerking niet hebben en wellicht ook zowiezo beter werken (dat begreep ik van onze DA).. Dus in de VS is het al van de markt - aantal jaren terug vanwege de hartklepmeldingen.

Fijn dat Imago het goed op blijft pakken. En dat je nu op je 1 mg bent aangekomen. We blijven het volgen!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 23:11

Ik zal de farmaceut is bellen!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:58

Van de week heb ik eea gevraagd in de apotheek, en volgens meisje blijft de Pergolide.
Nou geloof ik haar niet helemaal, want ze moest steeds naar achter lopen om mijn vragen 'door te spelen'

Ben benieuwd wat jou verteld wordt IMJ

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:06

De apotheker (ik zit zelf in de gezondheidszorg en wij huren een pand samen met de apotheker) zegt van niets te weten over het verdwijnen van Pergolide. Maw, hij heeft het nog niet gehoord.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:07

Ik heb een tijdje geleden al eens gebeld met de distributeur van pergolide (Pharma in Barneveld) en die ontkenden dat pergolide verdwijnt. Ik denk dat het inderdaad als 2e lijns medicatie beschikbaar blijft alleen mogen paardenbaasjes het niet meer kopen. Tenzij ze het zelf nodig hebben en voorgeschreven krijgen :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:15

Ik heb Mylan nu aan de lijn...
Die van apothecon is eruit, blijkbaar was dat een producent.
Mylan blijft zoals het er nu uit ziet gewoon de 1 mg tabletten verkopen...

BI verkondigt dus bullshit.. (ik kom zelf uit de farmaceutische industrie en weet hoe het werkt, het zijn kleine oorlogjes die op deze manier gevochten worden..)

Mylan was ook redelijk verbaasd over het feit dat zij zouden stoppen met de verkoop van pergolide..

Ik denk dat de DA's zelf echt een rol spelen in dit verhaal. Ze zouden gewoon recepten op stofnaam moeten kunnen geven. Waar jij het dan koopt, bij hen of bij de apotheek om de hoek dat is jouw probleem. Niemand doet dan iets illegaals..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:30

Nou dat is dus niet waar en dat is uitgebreid aan de orde geweest: Mylan ( of om 't even welk merk pergolide) is niet toegewezen voor paarden. Als er geen middel voor paarden is, mag dit gebruikt/voorgeschreven worden voor paarden. Er is nu echter een middel voor paarden (Prascend) en de veeartsen zijn wettelijk verplicht dat voor te schriven. Daarbij maakt het niet uit of de werkstof gelijk is voor mens/dier.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:36

Dat begrijp ik JP, echter (zoals je weet) is het middel 100% gelijk.. Huisartsen zijn verplicht het generiek voor te schrijven. Welk merk meegegeven wordt ligt aan de apotheek, welk merk is in huis?
De DA heeft geen pergolide in huis, dat begrijp ik, dit mag niet. Maar waarom zou hij geen recept uit mogen schrijven op stofnaam, zoals huisartsen dat verplicht zijn?
Dat vraag ik me echt af en ga ik zeker uitzoeken. Ik neem geen genoegen met het feit dat de DA het zegt.
Want er zijn nog steeds DA's die wel bereidwillig zijn om een recept voor te schrijven en ik kan me niet voorstellen dat die strafbaar zijn.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:38

Dat is wel strafbaar omdat er nu een officieel geregistreerd paardenmiddel is..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:10

IMJ, er is zelfs al een apart topic geweest hierover, het maakt - zoals ik al schreef - niet uit of de werkstof hetzelfde is. Maar nu er een voor dieren geregistreerd middel is, mogen DA's het humane middel niet meer voorschrijven. Ze zijn wel degelijk strafbaar als ze dat toch doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:19

Ik heb een tijd geleden al verschillende pharmaceuten aan de lijn gehad :)

Het klopt dat de Mylan in productie blijft. Apothecon is idd niet keer op de markt (alhoewel ik in september nog een doosje van Apothecon heb gekregen) maar dat is omdat Mylan en Apothecon zijn gefuseerd. Permax van Lilly is wel al van de markt gehaald.

Al verwacht ik wel dat ook in Nederland het op een gegeven moment uit gaat.
Op dit moment wordt het langzamerhand overal in de landen om ons heen ofwel "verboden" ofwel vrijwillig een productie stop omdat de markt te klein is. Alleen wanneer dit zal zijn hier in NL...

In het andere topic staan nog wat manieren hoe je aan de generieke pergolide kunt komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:26

Jannepauli schreef:
IMJ, er is zelfs al een apart topic geweest hierover, het maakt - zoals ik al schreef - niet uit of de werkstof hetzelfde is. Maar nu er een voor dieren geregistreerd middel is, mogen DA's het humane middel niet meer voorschrijven. Ze zijn wel degelijk strafbaar als ze dat toch doen.

Dat weet ik, heb daar ook in gereageerd.
Begrijp alleen niet waarom de humane gezondheidszorg dan zoveel scheelt in regelgeving voorschrijfgedrag dan de diergeneeskunde :)

Permax is ook nog een merknaam denk ik Focussed?
Ik begrijp wel dat die hun producten van de markt halen, ze zullen nl niet meer verkocht worden omdat generiek zoveel goedkoper is..
Heel veel farmaceuten doen dat wanneer het patent 1x verlopen is.. :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:29

Klopt Permax is het merk. Die zullen idd helemaal geen productie meer hebben met zoveel generieke middelen en een inmiddels zo'n gekrompen markt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:44

IMJ schreef:
Jannepauli schreef:

Dat weet ik, heb daar ook in gereageerd.
Begrijp alleen niet waarom de humane gezondheidszorg dan zoveel scheelt in regelgeving voorschrijfgedrag dan de diergeneeskunde :)

Tja... dat heeft de Nederlandse wetgever zo bepaald. En jammergenoeg is dit issue te 'klein' om de politiek in te schakelen om die wetgeving te veranderen. :(

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:02

Met andere woorden, niemand kan er eigenlijk iets zinnigs over zeggen, hoelang Pergolide nog beschikbaar blijft voor de paarden, ongeacht of je een recept hebt :')

Voor mij is het toch wel een dingetje, zit eraan te denken de verzekering voor m'n pâard op te zeggen, maar mocht het nou zo zijn dat we over een tijdje niet om Prascend heen kunnen, tsja.

Vandaag mochten de paarden weer voor het eerst op de wei, na 2 weken paddockarrest, heb zo genoten van mn grote, wat was ie blij, als een dolle door de wei bokkend en showend, geeft toch het idee dat ie nu écht lekker in zn vel zit.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:04

tantesam schreef:
Met andere woorden, niemand kan er eigenlijk iets zinnigs over zeggen, hoelang Pergolide nog beschikbaar blijft voor de paarden, ongeacht of je een recept hebt :')

Voor mij is het toch wel een dingetje, zit eraan te denken de verzekering voor m'n pâard op te zeggen, maar mocht het nou zo zijn dat we over een tijdje niet om Prascend heen kunnen, tsja.

Vandaag mochten de paarden weer voor het eerst op de wei, na 2 weken paddockarrest, heb zo genoten van mn grote, wat was ie blij, als een dolle door de wei bokkend en showend, geeft toch het idee dat ie nu écht lekker in zn vel zit.

In principe is het nu per direct al zo dat we niet om Prascend heen kunnen, DA's die het nu nog anders regelen zijn de uitzondering NIET de regel..
Wat fijn dat ie lekker fit is, dat is waar je het allemaal voor doet natuurlijk!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:15

Wat de verzekering betreft: ik neem aan dat als je de Prascend vergoed zou willen krijgen, je dan een uitgebreide verzekering moet hebben. En die is behoorlijk duur ( ik heb alleen een voor de dood verzekering incl.koliek operaties) Heeft iemand hier al ervaring mee?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:20

Volgens mij hebben Focussed en Tantesam hun paarden in de verzekering wat ik begreep?