Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja_vR schreef:Henny, de stukken die jij de afgelopen tijd aangeeft heb ik aandachtig zitten lezen en eingelijk bevestigen ze grotendeels mijn stille vermoedens ...
en ben nu ook aan het overstappen van een beetje krachtvoer met een anti eczeem supplementje
naar een supplement wat mijn dametje voorziet n alles vit/min en sporenelementen die ze nodig heeft en wat extra magnesium
......
edit voor Henny-W
wat je aangeeft over stoornissen in de stofwisseling, zoals de spierziekten bij paarden
ik denk dus ook dat eczeem daar bij een deel van de paardenpatienten ook onder te brengen is onder het kopje stofwisselingsprobleem/stoornis ...
zijn ook steeds meer mensen die naar voeding gaan kijken op dat gebied,
maar helaas is niet voor iedereen de juiste info makkelijk toegankelijk
ben aan het rondkijken voor en goede opleiding op het gebied van voeding , en dan gewoon normale voeding, voor gezonde paarden, maar dat is al een drama, laat staan voor dieren met een probleem of stoornis
Sonja_vR schreef:voor mij was het een dramajaar , en voor mijn huidige weidegenootje ook moet ik zeggen , tot in november door jeuken
maar kan idd ook wat voorbeelden waarbij het vorig jaar een beter jaar was idd ... het ligt gewoon heel erg aan de regio en de factoren als voeding etc
Jemawi, tips voor wassen zijn idd handig
andere tip is
30 graden is warm genoeg
meeste elastiek houd niet van hoge temperaturen ,
en kwa wasmiddel, ik gebruik wasnoten
die doen het meestal erg goed op de dekens en geen wasverzachter gebruiken
Jemawi schreef:Zijn er bokkers met de eczema?
z0rr0 schreef:was mijn paard met teatree shampoo en smeer in met teatree olie.(elke dag!)
verder spuit ik haar in mete speciale vliegenspray.
alles is zelf gemaakt
omdat onze stal eigenarese homeopatische middelen maakt.
mijn pony heeft de hele zomer door lange manen echt top.
en ze staat dag en nacht buiten.
ben er erg trots op
Citaat:Zijn er bokkers met de eczema?
ikenindi schreef:ik heb ook de eczema en ben er niet over te spreken... hij schuurt bij de voorbenen en trekt naar achter...
ellepel schreef:ik zou die pyama er maar op gooien als ik jou was,
de paarden vinden het zelf totaal niete rg en zo hebben ze er toch minder last van die prikdingen.
ap stopt zijn hoofd er zelf al in terwijl met een gewone deken word hij boos als ik die op leg dat vind hij niet prettig