[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Margot_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:59

vandaag Derfen olie/lotion op de staart en manen gedaan, ben benieuwd :)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:13

Hier ook even een update! Sinds hij de sweetitch op heeft gaat echt super! Schuurt niet meer en er zijn weer haren aan het groeien!
Alleen de deken schuurt wel aan de voorkant.. Ik weet heel zeker dat ik de goede maat heb. Hij heeft afgelopen winter een Amigo deken opgehad, zelfde maat, die schuurde niet.
Weet iemand of het verschil maak als ik de buikkoorden kruislings zou doen?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:47

Mariekyy schreef:
Hier ook even een update! Sinds hij de sweetitch op heeft gaat echt super! Schuurt niet meer en er zijn weer haren aan het groeien!
Alleen de deken schuurt wel aan de voorkant.. Ik weet heel zeker dat ik de goede maat heb. Hij heeft afgelopen winter een Amigo deken opgehad, zelfde maat, die schuurde niet.
Weet iemand of het verschil maak als ik de buikkoorden kruislings zou doen?

Ik verplaats de voorsluiting omhoog zodat de schouders meer vrij komen te liggen. Dan is het schuren op de schouders over.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 17:50

Die van mij loopt al jaren met de RSIH en sinds een maandje met amigo masker. Verder hoef ik er helemaal niets aan te doen. Sinds hij het masker op heeft, zijn de kale plekken bij zijn kuif weer hersteld. Geen shampoo geen smeerseltjes, helemaal niets.

Ik had 2 ponies met eczeem maar helaas heb ik mijn Freya van pas 8 jaar oud vorig jaar eind september in moeten laten slapen. Maar ook voorjaar gold dat ik buiten de deken helemaal niets hoefde te doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:20

Hier ook. Sinds dit seizoen heb ik de rsih op en wat een super deken. Ik zag vandaag dat ik de manen nodig eens moet gaan inkorten. Ze hangen zelfs aan twee kanten nu dus voor het mooie mogen ze zelfs uitgedund worden. Maar dat ga ik niet doen :D

Verder hier ook geen smeersels of shampoo of wassen. Alleen die rsih.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:18

Hoe valt de Rsih eigenlijk? Ik heb nu een pagony eczeemdeken opliggen, maat 135. Maar met haar gewone vliegendekentje had ze ondermaat 115 op liggen. Geen idee wat ze als RSIH maat moet hebben... en of die uberhaupt zo klein bestaat? Ik wil wel die deken eigelijk voor volgend jaa.r Lijkt mij toch fijner dan deze goedkopere pagony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 00:11

sorry dat ik een hele tijd niet van mij heb laten horen

met flint gaat het goed, hij staat nu een tijdje zonder deken (al van midden augustus denk ik) en hij heeft geen kaal plekken of zo
wat hebben we gedaan? gewoon het eten verandert (pavo of cavalor = schuren, zak van de winkel zelf = niet schuren)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:58

Waar kun je de TKC heb goedkoopst halen, iemand een leuk adresje?
Derfen is zo goed als op en wil nu de TKC proberen, de jeuk is dit jaar erger en wil wel iets anders (en wits) proberen.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:56

Met mijn paardje gaat het ook heel goed! De RSIH bevalt super! Geen geschuur meer, hij heeft een volle bos manen en staart. Ook geen kale plekken door de deken. Hij glimt ook heel mooi, kan echt merken dat hij goed in z'n vel zit!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:35

Op advies van Dinopino ben ik ook sw-itch gaan gebruiken. Na Derfen en TKC is dit het eerste middel wat helpt tegen de eczeem op zijn hoofd. Jones moest in het begin wel dagelijks gesmeerd, maar nu gebruik ik het ongeveer een keer in de drie dagen. En zijn hoofd ziet er na ongeveer 6 weken heel erg goed uit, veel beter dan vorige jaren.
Omdat je het in het begin veel moet gebruiken, is het wel duur. Daarom worden liezen en voorbenen als het nodig is met TKC gesmeerd.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:16

:(:) ff vraagje co heeft echt grote plekken onder zijn ogen zwart ...aantal keren gesmeerd .nou draagt hij dag en nacht zijn masker heb echt idee dat hij daarvan die plekken krijgt.Wil hem af gaan doen wat denken jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:40

Sammyoo schreef:
Op advies van Dinopino ben ik ook sw-itch gaan gebruiken. Na Derfen en TKC is dit het eerste middel wat helpt tegen de eczeem op zijn hoofd. Jones moest in het begin wel dagelijks gesmeerd, maar nu gebruik ik het ongeveer een keer in de drie dagen. En zijn hoofd ziet er na ongeveer 6 weken heel erg goed uit, veel beter dan vorige jaren.
Omdat je het in het begin veel moet gebruiken, is het wel duur. Daarom worden liezen en voorbenen als het nodig is met TKC gesmeerd.

Dat is gewoon de sweet itch van sectolin??

Ik ben hier aan het hoofdmaskers in elkaar aan het naaien. Alle maskers die ik tot nu heb gehad zijn te klein, grrrr. Het past niet om zijn kaken en hij krabt ze met zijn achterbeen ook zo weer af. Maar goed, hij heeft daar jeuk, dus volgend jaar maar eerder met een kap beginnen, als ik een geschikte kan vinden.
Verder smeer ik alleen op de plekken op zijn hoofd, omdat deze onbedekt zijn. Alles wat onder de rsih zit, heb ik geen omkijken meer na, alhoewel zijn manen nu wel worden uitgedund door de deken. Mijn tinker heeft dus tegenwoordig een sportcoupe :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:41

opisop_shop schreef:
Waar kun je de TKC heb goedkoopst halen, iemand een leuk adresje?
Derfen is zo goed als op en wil nu de TKC proberen, de jeuk is dit jaar erger en wil wel iets anders (en wits) proberen.

mag je niet smeren als de zon schijnt he?
omdat er petroleum in zit, en dan kan de huid verbranden.
ik heb het vroeger wel geprobeerd,maar vind het erg vies olie achtig vet spul

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:47

Hier ging het tot een week geleden super goed, met de RSIH geen enkel probleem. Sinds een week heeft ze ineens veel jeuk. Krabt en schuurt door de deken heen kale plekken op haar hals. Tot bloedens toe, ik snap er niks van... :n

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:01

Hier sta ik ook voor een mysterie...
Paard geeft aan geen jeuk te hebben, maar heb toch overduidelijk flink verdunde manen,
op 1 plaats zijn ze gewoon weer weg (geen schuurplekjes, wondjes, niks??) en de staartharen
vallen ook uit met bosjes tegelijk :\

Ze draagt de RSIH en verder smeer ik niks, gaat goed zo.
Maar ik vraag me af waarom de haren gewoon uitvallen?
Staart heeft bvb geen coupe ontploft, ze vallen gewoon uit aan de zijkant van de staartwortel.

Iemand een idee of de hals van de nieuwe RSIH ruimer valt?
Stalgenootje heeft een nieuwe en die lijkt ruimer, maar geen idee of de hals ruimer valt
of omdat het is dat ze een grotere maat heeft voor haar paard.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:18

Dat heeft mijn pony ook Mi_Amore! Ik snap er niks van.. al die haren vallen er gewoon uit.
Ik heb nog gedacht dat het misschien aan het smeren ligt? Ik weet het ook echt niet meer..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:53

Zorro_ schreef:
Dat heeft mijn pony ook Mi_Amore! Ik snap er niks van.. al die haren vallen er gewoon uit.
Ik heb nog gedacht dat het misschien aan het smeren ligt? Ik weet het ook echt niet meer..
Mi_Amore schreef:
Hier sta ik ook voor een mysterie...
Paard geeft aan geen jeuk te hebben, maar heb toch overduidelijk flink verdunde manen,
op 1 plaats zijn ze gewoon weer weg (geen schuurplekjes, wondjes, niks??) en de staartharen
vallen ook uit met bosjes tegelijk :\

Ze draagt de RSIH en verder smeer ik niks, gaat goed zo.
Maar ik vraag me af waarom de haren gewoon uitvallen?
Staart heeft bvb geen coupe ontploft, ze vallen gewoon uit aan de zijkant van de staartwortel.

Iemand een idee of de hals van de nieuwe RSIH ruimer valt?
Stalgenootje heeft een nieuwe en die lijkt ruimer, maar geen idee of de hals ruimer valt
of omdat het is dat ze een grotere maat heeft voor haar paard.

Kan het zijn dat het van de deken komt , te lang op zonder luchten misschien ?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:14

Deken komt hier elke dag af, en wordt ook altijd even snel schoongemaakt (haren eruit e.d.) dus dat lijkt me niet het geval..

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:19

O.k, nee dat kan het dan niet zijn ,

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:20

Hier ook al iets vreemds geen haren die uitvallen maar wel een beetje schuren.
Ik voer sinds een week Pavo Nature best en sindsdien doet hij dat niet kapot schuren maar net de haren tegen de draad alleen op de hals.Is het toeval of zou het aan het voer liggen.Het begon eigenlijk gelijk maar kan dat wel zo snel al nadat je bent begonnen met voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:28

Natures best is geloof ik niet erg goed voor eczemers, kun je nog beter care4life halen, zit geen melasse in en de andere waarden zijn ook vrij laag.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:39

Hier vallen elk jaar haren uit ondanks elke dag luchten

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:45

Hier weinig last van uitvallende haren.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:51

Nature's Best zit, ondanks de tekst op de verpakking, nog enorm veel suiker in ..

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een geschikt zakje voer....

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:57

Dan zal ik zo n zak halen ,hoelang zou het duren eer je resultaat ziet.

iemand ervaring met Nature Balance of reform kruiden muesli van havens.