Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daphneeeej schreef:Hier toevallig net terug van een Bronchosopie met BAL spoeling.
Paard hoestte en was wR benauwd. De respulmin, sputilosyn en de Cortisone puffers haalde niks uit.
Ze gaan nu met de spoeling onderzoeken wat de veroorzaker is van de klachten zodat je gerichter kan behandelen. Is het een infectie (bacterieel of viraal), schimmel in de longen of is het een vorm van astma.
Wel heel typisch dat zowel je volwassen als jonge paard klachtdn hebben.
SophieRTS schreef:Daphneeeej schreef:Hier toevallig net terug van een Bronchosopie met BAL spoeling.
Paard hoestte en was wR benauwd. De respulmin, sputilosyn en de Cortisone puffers haalde niks uit.
Ze gaan nu met de spoeling onderzoeken wat de veroorzaker is van de klachten zodat je gerichter kan behandelen. Is het een infectie (bacterieel of viraal), schimmel in de longen of is het een vorm van astma.
Wel heel typisch dat zowel je volwassen als jonge paard klachtdn hebben.
Hi, wat bedoel je met 'wel heel typisch'?
Wanneer heb je een uitslag?
neetoch schreef:Zijn hier mensen met ervaring met zout therapie? Met een masker/vernevelen of in een zoutstal? Ik ben wel heel benieuwd wat de resultaten ervan zijn bij gebruikers van beide opties en hoe dat precies zit met hoe vaak etc...
Kreeg vanochtend van de da als enige wat ik nog kon doen buiten wat ik al doe, haar naar de eilanden brengen ivm de zee en het zout in de lucht daar...
neetoch schreef:Hoe doe jij het dan als je en pufjes en zoutoplossing hebt om te vernevelen?
Mijn gedachte was namelijk dat met zout vernevelen de luchtwegen al wat open gaan staan , waardoor erna de pufjes ook beter hun weg vinden.
Maar als ik dat niet goed doe dan hoor ik graag de gedachtegang daarachter?