Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesito schreef:Ja maar wat ik niet goed begrijp is wat zou ik aan mijn paard moeten zien, ze is zonder pilletje hetzelfde als met pilletje en ook zonder pilletje niks veranderd.
En die krulletjes in de vacht storen me nog het minste.
Ik ben het gaan geven omdat de da meende dat er wat met de weerstand was.
Zij ziet er verder ook nog super uit voor haar leefdtijd met cushing, de meesten schatten haar jonger.
Dus ik ben toch aan het denken om na dit doosje eens te stoppen, of tussendoor.
Ik zie het niet in om pillen te gaan voeren en verhogen dan word het ook nog eens ontzettend duur.
Ik heb vroeger ook een oude shet gehad die cushing kreeg, zij heeft hier jaren mee geleefd zonder wat voor behandeling dan ook.
Ze is 35 jaar geworden en door ouderdom en slechte benen ingeslapen.
Ik denk dat voor de pergolide er echt symptomen moeten zijn en dat de pergolide dan meer comfort kan gaan bieden.
Jannepauli schreef:Heb zoojuist de chemische analyse van M.O.Griest opgevraagd!
IMJ schreef:Het merk is Gries volgens mij, ik denk dat ze dat bedoelt!
Of het heet MO gries omdat het geen poeder is maar een korrelige vorm?
Oh, nou ben benieuwd naar het antwoord JP
jesito schreef:Er is nu geen test meer gedaan, vind het nogal een kostenplaatje.
Ik ben al vanaf het begin sceptisch hierover en heb me toch over laten halen.
Ik zie wel wat ik doe.
IMJ schreef:Hmm.. Acth waarde bij mij is zelfs wat opgelopen.. Pony krijgt 0,25 mg pergolide. Ga dus vanaf morgen naar 0,5 ..
Ik ben niet verbaasd dat het nog niet goed is, wel verbaasd het me dat de waarde wat gestegen is sinds de start met de pergolide..
De waarde is nu 57.
inepeet schreef:Dus jullie denken dat het slim is om dit ook aan mijn paardje bij te voeren ? hij staat sinds 2 weken op een half pilletje, we houden het nog even zo en bouwen zo op indien nodig.
IMJ schreef:Dank fargo. Hij kreeg ook echt meer kruinen. DA gaf aan dat ze dacht dat het door de overgang naar ' beter haar' kwam, ik heb daar zelfs wat om gelachen, zei nog: en waarom heb ik dan geen 'slecht haar' terug gevonden op stal of in zijn deken? En waarom groeit het dan tegen de normale richting in?
Iig, ik ga morgen omhoog. Doorloop je dan weer dezelfde fases?
IMJ schreef:Toch is het wel raar dat hij sinds de pergolide niet meer zweet op stal en de vochtbultjes boven zijn ogen weg zijn. Nou ja, het is toch een ingewikkelde aandoening hoor.
Goed een paar dagen wat duffer, nou ja, het is niet anders.
inepeet schreef:We weten nog niet of de dosis juist is... Hij staat er nog maar 2 weken op Prascend... Maar omdat ik hier zoveel goede ervaring over hoorde dacht ik dat het misschien goed is om hem daarmee te ondersteunen en zo misschien de dosis zo laag te kunnen houden? Ik ben nog een leek op gebied van cushing dus ik zoek er maar op los
fargo schreef:jesito schreef:Er is nu geen test meer gedaan, vind het nogal een kostenplaatje.
Ik ben al vanaf het begin sceptisch hierover en heb me toch over laten halen.
Ik zie wel wat ik doe.
Als je stopt, is het heel belangrijk om dit langzaam aan te doen.
En ik hoop maar dat het daarna niet alsnog verergert en dat het nu niet alleen stil stond omdat hij pergolide krijgt..