Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FCSA schreef:Ik heb zelf ook nog een vraag: ik heb gemerkt dat wanneer mijn paard stress heeft (headshaking, maar ook bij aansingelen en cranio-behandelingen bijvoorbeeld), hij iets tussen zijn voortanden wil houden, zoals in dat filmpje dat ik eerder heb gepost.
Ik was laatst met hem wandelen en hij had weer veel last van shaken (al is het gelukkig al stukken minder dan in het voorjaar). Wanneer hij het halstertouw tussen zijn voortanden had, was het shaken direct over. Een van jullie een idee waarmee dit te maken heeft? Overspronggedrag? Spanning op TMJ/atlas verlichten?
pasdedeux schreef:FCSA schreef:Ik heb zelf ook nog een vraag: ik heb gemerkt dat wanneer mijn paard stress heeft (headshaking, maar ook bij aansingelen en cranio-behandelingen bijvoorbeeld), hij iets tussen zijn voortanden wil houden, zoals in dat filmpje dat ik eerder heb gepost.
Ik was laatst met hem wandelen en hij had weer veel last van shaken (al is het gelukkig al stukken minder dan in het voorjaar). Wanneer hij het halstertouw tussen zijn voortanden had, was het shaken direct over. Een van jullie een idee waarmee dit te maken heeft? Overspronggedrag? Spanning op TMJ/atlas verlichten?
Is om de spanning op de TMJ te verlichten over het algemeen.
Irma77 schreef:FCSA schreef:Krijgt hij ander voer op de nieuwe stal?
Nee exact hetzelfde, alleen de bomen zijn dus nieuw zeg maar. Alles is hetzelfde, stro, kuil en krachtvoer.