Dat krijg ik hier echt met geen enkel ander voer of bijvoer of whatever voor elkaar. Ik moet na een paar maanden met de ene merrie ook wel een tijdje minderen omdat ze net iets teveel spekjes krijgt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pandora2 schreef:Ik zou op die leeftijd en met die '' klachten '' gewoon niet meer gaan springen of dressuren in elk geval.
Misschien gewoon zelfs ( tijdelijk ) helemaal niet meer rijden.
Ik heb hier ook ééntje staan die niet op die pillen reageert. Dus die heb ik er 2 jaar geleden dan ook vanaf gehaald en we zien wel waar het schip strandt.
Van voer kan ik je echt de CushCare Condition van Dodson&Horrell aanraden. Voor mij nog steeds het enige voer wat echt doet wat het belooft![]()
En nee, ik heb geen aandelen bij Dodson
Maris schreef:Geef je nu nog steeds prascend ?
Kijk hier eens voor voertips : https://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren ... arden.html Op bokt heb je ook een centraal topic voor oudere paarden en een topic voor te dunne paarden
edit : [VS] [INFO] Voeding voor het oudere paard en [VS] [INFO] paarden die te dun zijn
paljaslaura schreef:Heb je het wel al met je DA erover gehad nog? Ik heb als tip gekregen om Fibrebeet van Pavo te geven. Maar dat eten ze niet allemaal goed want het is net zoals de Speedibeet een beetje typisch qua geur en smaak..
Astorga schreef:Hoeveel Prascend geef je Mirtheee_? Is die hoeveelheid nog te halveren?
De mijne had ook weinig klachten van de PPID, maar teerde enorm in op de prascend. Verschil met de jouwe is wel dat de mijne haar eten ook niet meer wilde opeten, dus daar viel ook weinig aan bij te voeren. Enige optie die overbleef was stoppen met Prascend en dat heeft goed uitgepakt. Is nu paar jaar later en mijn merrie loopt nog vrolijk rond, goed op gewicht. Bespiering neemt wel af, maar is ook een 30-plusser ondertussen. Vind het soms wel lastig om te bepalen wat door PPID komt en wat gewone ouderdom is.
Myrthee_ schreef:Uiteraard is er contact geweest met de dierenarts, maar die gooit alles op leeftijd en cushing maar geeft geen 'oplossingen'. Helaas is ze een kieskeurige eters, pavo eet ze sowieso al bijna niet en bietenpulp ook niet.. een gewone slobber gaat er dan makkelijker in.
ElCamino schreef:Mijn paard preventief paar keer laten testen , zowel binnen als buiten de risicoperiode.
Binnen de periode waren de waardes verhoogd, buiten de periode niet.
Paard had destijds geen symptomen en heeft nóg steeds (32 nu) geen symptomen.
Ik heb bewust GEEN medicatie gegeven en hij doet het er prima op.
Mensen moeten denk ik niet meteen bij een verhoogde waarde IN de risicoperiode naar Prascend grijpen.
Persoonlijk is het beter om eerst een keer in de andere periode te testen en kijken wat het in de "normale tijd van het jaar" is. Dan heb ik het met name over paarden zonder symptomen.
Wanneer je namelijk in de risico periode medicatie gaat geven en je gaat testen na een half jaar zal de waarde lager zijn , dat klopt, maaarrrrrr is dat dan door de medicatie of was dat anders óók het geval geweest en stop je er voor niks troep in.....
assebassie schreef:Geen ervaring mee marga, weet jij welke kruiden er in dat mengsel zitten? Kon ik niet vinden.
shakirap schreef:Hoi,
Voor mijn profilwerkstuk ga ik onderzoek doen naar de ziekte van Cushing, omdat mijn eigen 23-jarige pony dit ook heeft.
Waar kan ik het eerste deel van deze informatie vinden? Of zijn er mensen die nog meer informatie voor mij hebben?
tylando schreef:tine10 schreef:Soms vraag ik me wel eens af of mensen de tips hier überhaupt wel lezen. Hoe vaak is er nu al gezegd dat het niet verstandig is om nu te testen......
Klopt. Ik heb mijne wel in augustus getest omdat de dierenarts een vergelijking wou hebben, omdat hij eerder in augustus getest is.
Maar vrees dat er toch geen vergelijking is.. hij kwam hoog uit in waardes, maar had niet de symptomen die hij altijd had. Was t stress of moment vd dag?
Heb op advies prascend verhoogt, ging even goed, maar het voelde niet goed, nadat hij wat lomer werd en wat down. Nu dus maar terug op 1 en hij is gelijk wat levendiger na paar dagen.
Ik weet het niet hoor met dat testen.