Ik heb nu ook al zo'n 8 weken een auriplak aan het halster. Maar weet nou niet echt of ik verschil merk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
minikatje schreef:_Nikita schreef:@Naskapower de deken is nog niet uit de verpakking geweest zelfs. Gelukkig zijn schimmels, andere beestjes en allergieen ook al uitgesloten.
Ik vermoed dat het met stress en een andere leefomgeving te maken heeft. Het is namelijk een exmoor pony die in april uit het wild is gekomen.
dat kan, maar mijn exmoor heeft wel eczeem. denk dat ze ongeveer dezelfde achtergrond hebben.
hoe oud is jouw pony?
Hou de deken maar even aan voor volgend jaar, het zou zonde zijn als je hem toch nodig hebt.
krijgt jouw exmoor nu krachtvoer?
femke_harley schreef:En we zijn weer terug bij af. Ik had haar jeuk aardig onder controle. Gister ben ik zelf een dag niet geweest, kwam net aan op de wei. Heel haar schoft open van het schuren tegen de bomen. Nu verhaart ze weer ontzettend. Vorige keer met scheren op advies van de DA opgelost. Maar ik vind het nu te vroeg om te scheren. DA zegt dat ze moeilijk een nieuwe vacht aan maakt. maar zit beetje met m'n handen in het haar weer.
casanova schreef:vraagje,het is toch zo dat de mugjes gewoon op hele lijf prikken? en het in jeuk openbaart bij manen en/of staart en/of hoofd en/of buik?
mijn pony heeft allen de erge jeuk aan zijn manen,staart en verder kriebelt wel maar schuurt hij niet.
zou hij dan voldoende hebben aan een losse hals? of blijft de jeuk dan toch omdat de mugjes dan toch kunnen blijven prikken of verdere blote lijf?
jessie84 schreef:http://www.subli.nl/Voederassortiment/n ... almix.html
heeft hier iemand ervaring mee?
Ik snap het alleen niet zo moet je alleen dat voer geven of nog iets erbij?
ellepel schreef:femke_harley schreef:En we zijn weer terug bij af. Ik had haar jeuk aardig onder controle. Gister ben ik zelf een dag niet geweest, kwam net aan op de wei. Heel haar schoft open van het schuren tegen de bomen. Nu verhaart ze weer ontzettend. Vorige keer met scheren op advies van de DA opgelost. Maar ik vind het nu te vroeg om te scheren. DA zegt dat ze moeilijk een nieuwe vacht aan maakt. maar zit beetje met m'n handen in het haar weer.
keertje wassen misschien?
of een keer behandelen met imaverol tegen schimmels, kan zijn dat dat aan de hand is.
en door hormonale schommelingen van het verharen kunnen ze ook jeuk krijgen.
alleen is dat wat moeilijk uit te zoeken hoe dat precies zit.
bij ons ook meer paarden met jeuk door het verharen
_Margot_ schreef:@Nivada wat kan je op de staart en manen smeren? Derfen is daar volgens mij niet op gericht. Volgend jaar krijgt hij ook knoflook door het voer heen. Het paard is niet te zwaar en krijgt alleen biks en soms hooi/maïs als er weinig gras op het land staat. (dit wordt 's winters ook gevoerd)
ZusJacobs schreef:Hier nog mensen geïnteresseerd in een versleten RSIH deken? Voor een paar tientjes over te nemen.
Het klitteband moet ''ontklit'' worden, de voorsluiting is niet helemaal 100 meer, er is 1 haak afgebroken (daar zit nu dus een karabijnhaak), verder wat slijtage plekjes bij de manenkam en op de borst en de broeksingel is kapoet (heeft ze er af getrokken..). Volgens mij was dat het wel. Als er iemand interesse heeft laat het maar weten (als je overweg kunt met naaien is er nog wel iets van te maken!
Ohja, ondermaat 175!