SteffiiY schreef:Pepermunt/rennies noem maar op zou ik niet aan beginnen. De enige manier om van maagzweren (tijdelijk) af te komen is omeprazole en dat is een dure grap. Maar je zult eerst je stalmangement op orde moeten hebben anders heeft het geven van de dure omeprazole geen zin en ben je zo weer terug bij af.
omeprazole geven om het ''even'' te proberen zou ik ook niet aanraden. Zou dit alleen doen als je het hele sterke vermoeden hebt dat het maagzweren zijn.
Omeprazole even geven is idd wel erg kostbaar... vandaar de vraag of gaviscon een indicatie zou kunnen geven. Maar goed te weten dat dat iig niet de oplossing gaat zijn.
Qua stalmanagement is dat naar mijn weten op orde. 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer, rust en regelmaat. Het zou ook om een probleem gaan dat al jaren speelt maar ik niet eerder aan mogelijke maagzweren heb gedacht. Ze heeft nogal een medicatieverleden en perioden van stress zijn ook nog wel eens aanwezig (bv bij veranderingen of met december door vuurwerk).
Ik spit het topic nog wat verder door. Staan wel een hoop interessante dingen in