Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dustyshadow schreef:Ik lees ook even mee. Onze Ijslander (ook een ras natuurlijk die om eczeem bekend staat) zou geen eczeem hebben toen we haar kochten begin dit jaar.
Bij ons heeft ze zich echter behoorlijk geschuurd vanaf mei. Begon eigenlijk toen ik net op internet las dat de fructose waardes in het gras zouden gaan stijgen. In die tijd is ze ook ge-ent. Ik zat me dus af te vragen waardoor het ontstaan is. Door de enting, of toch te rijk gras?
....
Ik vraag me nu echt af waar het van komt. Ze staat of op wei, of ze krijgt hooi. Brokken krijgt ze minimaal. Ik zelf voer hooguit een handje. Kan zijn dat een stalgenoot, waar ik de stallen mee deel, dat die misschien iets meer voert.
Ik hoor wel eens positieve geluiden over Metazoa. Iemand hier ervaring mee? Ik zit te denken om eens een zak hiervan te kopen ipv de Muesli die we nu gebruiken.
henny_w schreef:Volgens mij zit in Metazoa soja verwerkt en dat zou ik bij een schuurder sowieso vermijden.
Althans eerder zaten er sojaschillen in verwerkt. Ik weet niet of dat nu nog zo is?
Citaat:Producten van Metazoa bevatten géén melasse, graan, soja of genetisch gemanipuleerde grondstoffen want die verstoren de spijsvertering van het paard. Onbeperkt ruwvoer en een handje Metazoa Superfit Broxxx, meer heeft je paard niet nodig. Voer je paard geen onnodige ballaststoffen, kies voor een ándere manier van voeren.