Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maikeltje schreef:Jeukstop van silverlinde werkte bij onze pony juist jeuk in de hand.
Ik smeer sowieso niets. Alleen de rsih op en ze krijgt marstall vito en een keer per jaar een reinigingskuurtje met groene leem. Gaat echt super.
jessie84 schreef:Ik heb nu 2 dagen mijn pony s nachts zonder deken gehouden(overdag staat hij al maanden zonder deken)en nu schuurt hij s nachts een beetje,alleen zijn manen in de war en wel afgebroken maar niet de huid kapot en ook niet tot de huid geschuurt.Ik vraag me nu af heeft hij wel exceem ?want als hij toch s nachts gestoken word jeukt dat overdag tot nog steeds?
Zo n losse halsdeken is net zo duur als een hele deken .Je zou een patroon moeten hebben van zo n lossen hals volgens mij is dat makkelijk zelf temaken.
Zelf dacht ik gewoon van elastisch katoen waar ook een t shirt van gemaakt is.
_Nikita schreef:@Naskapower de deken is nog niet uit de verpakking geweest zelfs. Gelukkig zijn schimmels, andere beestjes en allergieen ook al uitgesloten.
Ik vermoed dat het met stress en een andere leefomgeving te maken heeft. Het is namelijk een exmoor pony die in april uit het wild is gekomen.
Mindim schreef:Nou hier is het ook dweilen met de kraan open. De rambo doet geweldig werk hoor, daar niet van. Zijn staart en manen zijn ook niet het probleem. Zijn hoofd echter wel. En dan ook zijn hele hoofd, van neus tot achter de oren en onder de voorpluk, op de kaken, onder de ogen, zijn hele hoofd vol wondjes, sommige groot , anderen klein. Braaf gesmeerd met Derfen en dat ging tot een twee weken geleden prima. Niets veranderd verder ook. Het is weer wat warmer geworden. Ik smeer de wondjes dagelijks en houdt zijn hoofd vettig, dat helpt enigszins. Ook heeft hij een hoofdmasker, houdt hij ook braaf aan de hele dag, maar in de ochtend heeft ie hem af. Waarschijnlijk door zijn hoofd te schuren. Hij probeert hem er verder ook niet af te krijgen. Volgend jaar ook maar vanaf dag 1 met het hoofdmasker beginnen.
Hij is ook wat sloom en zondag kreunde hij wat.
Jammer dat Rambo geen bijpassende maskers heeft die je ook kun bevestigen aan de deken.