Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:10

Nado schreef:
dookia schreef:
Shamrock is vandaag voor de tweede keer getest maar ik hoefde niet nuchter te zijn

:))

Gelukkig maar kon je toch wat eten en/of een neut nemen ;-)

dookia

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 00:22

Haha had blijkbaar niet opgelet looool

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:37

Hier nog een leuke foto van Naomi in de sneeuw (ze blijft wel een beetje buikig := )
Afbeelding

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:30

Wauw prachtig ik wil ook zo'n foto van Sham

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 21:40

oh...wat een prachtige foto! <3

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:12

Mooie foto! Ze ziet er goed uit hoor!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:20

Mooi! :j

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:45

Mooie foto Focussed, heel gaaf. Maar uhmm, dan misschien wat buikig maar wel mooi vol in de bovenlijn zeg, wauw! Kéurig hoor!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 22:52

Met Imago alles redelijk. Hij gaat iets beter in algehele toestand. Gisteren was hij wel echt heel duf. Deed mij uitspreken als "zo stoned als een garnaal". De dag ervoor was hij wel weer vrij actief en heb ik hem lekker kunnen longeren aan de bijzet.
Vandaag stonden ze bij ons eindelijk lekker weer in de paddocks. Imago nog steeds alleen in een revalidatiepaddock, puur omdat ik dagelijks zeker wil weten dat hij niet te moe is van bv. spelen en andere paarden die hem daartoe dwingen.
Vandaag eerst gewandeld, toen gelongeerd en hij was zó wakker en alert, dat ik er ook nog even opgekropen ben. Kwartiertje gedraafd en zelfs galop hield hij nu langere tijd vol en beter in balans. Het heeft niets met rijden te maken verder, is puur beweging geven en rond en soepel maken.
Hij staat nog steeds op 3/4 tablet, wat ik morgen of overmorgen ga verhogen naar 1 tablet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:52

Pablo is wat sloom en loopt af en toe wat onregelmatig,al beter dan gisteren.
Dat heb je als je als bejaarde 'Epke' turnoefeningen gaat doen in de sneeuw zonder warming up. :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:00

geerke schreef:
Pablo is wat sloom en loopt af en toe wat onregelmatig,al beter dan gisteren.
Dat heb je als je als bejaarde 'Epke' turnoefeningen gaat doen in de sneeuw zonder warming up. :+

Hahaha die Pablo, ik zie hem al helemaal op zijn Epke's uit zijn dak gaan ;-)

Imago doet het dus goed, af en toe een minder dagje maar vandaag fris en zelfs even gereden! Goed hoor! Fijn dat het zo goed gaat, nu kun je rustig weer een stapje verder en dan kan hij ook best weer af en toe even duf zijn, bovendien komt week 3 er bijna aan. Het kan dus zijn dat hij in die week of net erop wat minder eet, wat duffer is en lijkt stil te staan, maar dat is tijdelijk. Niet van schrikken als het zou optreden, het hoeft niet maar het kan wel!

Focussed wat een mooie foto, ze ziet er al goed uit hoor, zeker voor midden in de winter!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:51

Iemand hier enig idee op wat voor termijn je eventuele positieve gevolgen zou moeten gaan zien van het geven van magnesium?

@ Fargo: thanks for the reminder! Ging inderdaad al even door mijn gedachten. Gisteren de 3e week ingegaan van het geven van de PraScend. Ik blijf het per dag bekijken hoe hij is en wat hij zelf aanbiedt en daar ga ik dan op in. Vandaag was hij erg enthousiast trouwens. Morgen heb ik voor mezelf min of meer een rustdag ingepland en ga ik alleen even wat wandelen met hem. Wil zelf graag een keertje redelijk op tijd thuis zijn namelijk :o . En zo wissel ik evengoed zijn lichamelijke inspanning ook af met rust. Als hij morgen weer suf (stoned) is, dan doe ik nog een keertje 3/4 en zo niet, dan begin ik morgen met de hele pil.

Ik geef zijn pil nu trouwens dagelijks in een stuk wortel. Heb nu een mesje op stal liggen (pilletje met mesje hakken lukt trouwens niet, wel gewoon breken met vingers), haal ik een beetje merg uit de wortel, stop ik dan de pilletjes in en dat werkt als een tierelier!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:52

Focussed, als je eens zin hebt in een reisje deze zomer en Imago is wat opgeknapt, dan zou ik graag eens bij je informeren voor een mooie fotoshoot! Je maakt mooie foto's joh!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:04

Goedemorgen,

Komen jullie paardjes allemaal goed het koude weer door?
Bij die van mij is van de week weer bloedafgenomen. Ben beneiuwd waar we staan.

Ik heb ook magnesiumoxide besteld. Wie weet hoeveel ik daarvan geven moet aan een e-pony van ong 450 kg?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:21

Bedankt voor alle leuke reacties!
Imago: bedankt voor t compliment!!! Laat maar weten wanneer het je leuk lijkt om een fotoshoot te doen :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:44

Hoe gaat het met het verharen van jullie paarden?
Bij Illo komt er steeds wat meer af, geen hele bossen, maar toch.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:45

IMJ schreef:
Goedemorgen,

Ik heb ook magnesiumoxide besteld. Wie weet hoeveel ik daarvan geven moet aan een e-pony van ong 450 kg?

Ik zou gewoon het advies op de verpakking volgen. Ben benieuwd hoe de uitslag zal zijn idd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:45

IMJ schreef:
Goedemorgen,

Ik zou gewoon het advies op de verpakking volgen. Ben benieuwd hoe de uitslag zal zijn idd.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:47

Imago01 schreef:
Iemand hier enig idee op wat voor termijn je eventuele positieve gevolgen zou moeten gaan zien van het geven van magnesium?

dookia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:52

cynthiar schreef:
Hoe gaat het met het verharen van jullie paarden?
Bij Illo komt er steeds wat meer af, geen hele bossen, maar toch.

Shamrock verliest nog niets

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:54

Imago01 schreef:
Imago01 schreef:

Minder gespannen spieren, dus minder spierspanning en ook meer relaxed in het koppie. Wij zijn begonnen met magnesium voordat de medicijnen binnen kwamen - dat liep toen nog wat minder soepel. En toen zag je op die dag en de dag erna de blik in zijn ogen al heel snel anders worden, rustiger niet meer zo gestressed en paniekerig (en minder in zichzelf en minder down). Ik had bij gebrek aan wat anders mijn eigen magnesium pillen in partjes appels gestopt, best een boel haha. Het was weekend namelijk. Hij schrok toen nog echt overal van en had nog af en toe toevallen daardoor. Bij voorbeeld een tuinslang was ineens een echte slang, een verlengsnoer op de vloer was dooooodddeng. De eventuele harde manenkam wordt minder hard en normaler en de vetverdeling - als je rare vetophopingen hebt op het lichaam die verdwijnen ook langzamerhand.

Mijn "gewone" paarden verharen ook nog absoluut niet hoor!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:59

Imago verliest ook nog niets, maar die is momenteel dusdanig ontregeld dat ik echt niet kan voorspellen hoe het dit voorjaar zal verlopen. Vorige jaren ging het eigenlijk wel prima; hing ook wat af van wanneer ik hem ervoor geschoren had. Hij liep eigenlijk altijd wel gelijk met andere (jongere) paarden op stal.

Dus de effecten van magnesium moeten vrijwel direct merkbaar zijn?

Ik geef het sinds afgelopen zaterdag en merk geen veranderingen aan Imago. Schrikkerig is hij zijn hele leven al en dat kan per dag verschillend zijn. In het bloedonderzoek dat in december is gedaan, is toen ook geen tekort aan magnesium gevonden.
Ik geef het nu vanwege de Cushing, om te voorkómen dat hij een tekort zou krijgen...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:03

Dat zijn de eventuele merkbare verschillen, maar van binnenuit helpt het natuurlijk ook nog met de suikerhuishouding, de vetverdeling, tegen bevangenheid. Dus zelfs als het niet in uiterlijke kenmerken terug te zien is, help je hem wel degelijk met een aantal belangrijke issues.
De spierspanning en vetverdeling duurt uiteraard wel even voordat je dat ziet, dat is niet direct. Maar na een maand bijvoorbeeld moet je dat wel echt kunnen zien en voelen dat spieren minder gespannen zijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:29

fargo schreef:
IMJ schreef:
Goedemorgen,

Ik vraag me af of het erop staat. Ik heb magnesiumoxide besteld, niet specifiek voor paarden, wel eetbaar aangezien de Welkoop-verkoper zei dat het vaak aan koeien gegeven werd, ik neem aan iets ivm melk?
Las ergens al wel iets over 15 gr om mee te starten?

Eergister had ik ook een paar haren in mijn handen inderdaad. Ben benieuwd of het gaat doorzetten nu!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:33

Imago01 schreef:
Imago verliest ook nog niets, maar die is momenteel dusdanig ontregeld dat ik echt niet kan voorspellen hoe het dit voorjaar zal verlopen. Vorige jaren ging het eigenlijk wel prima; hing ook wat af van wanneer ik hem ervoor geschoren had. Hij liep eigenlijk altijd wel gelijk met andere (jongere) paarden op stal.

Dus de effecten van magnesium moeten vrijwel direct merkbaar zijn?

Ik geef het sinds afgelopen zaterdag en merk geen veranderingen aan Imago. Schrikkerig is hij zijn hele leven al en dat kan per dag verschillend zijn. In het bloedonderzoek dat in december is gedaan, is toen ook geen tekort aan magnesium gevonden.
Ik geef het nu vanwege de Cushing, om te voorkómen dat hij een tekort zou krijgen...

Die van mij is idd net als de jouwe al zijn hele leven schrikkerig, nieuwe deurmatten zijn altijd reden tot paniek en tuinslangen zijn altijd reden voor hysterie geweest, uiteindelijk moest en zou ik er vaak toch over of langs heen. Hij gedraagt zich dan uiteindelijk alsof er een flinke oxer opgesteld staat. :D

Mijne begint overigens altijd zo'n beetje in januari (de dagen gaan weer lengen) met de rui. Het valt ook meer op omdat hij niet geschoren is denk ik.

Wat betreft de magnesium. ik heb het zelf aangekaart bij mijn DA, en zij zei idd ook dat het juist goed werkt bij/tegen de bevangenheid. Vandaar..