[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:27

hier is het ook aardig winderig...

het is aardig stil hier op het moment, geen bericht goed bericht hoop ik?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:59

denk het wel.
in de loop der jaren is het me hier opgevallen dat wat eigenaars ook proberen,de paarden meestal rond deze tijd sowieso wel stoppen met schudden :j
is dan altijd weer afwachten hoe het verder het jaar blijft gaan

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:08

ja precies, ik was er al bang voor... weet je dus eigenlijk nog niet wat het schudden nu veroorzaakte...

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:17

Hier word nog steeds geschud helaas. Had vd week weer wat betere dagen maar vandaag maar laten staan. Ze had echt pijn.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:27

Ellendig hoor Debski dat je paard zo'n last heeft :(:)

Hier gaat het nog steeds goed.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:33

Die van mij schudt maar enkele dagen in het jaar en schudde vandaag heftig voor haar doen.
Nu vloog er ook wel vanalles rond, dus misschien toch die trigger? Ik heb geen idee.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:54

Ik had trouwens zelf wel veel last van brandende ogen, vooral begin van de avond toen ik met de honden ging wandelen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 23:59

Debski schreef:
Hier word nog steeds geschud helaas. Had vd week weer wat betere dagen maar vandaag maar laten staan. Ze had echt pijn.

Balen zeg! -O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:19

singasong schreef:
Ik had trouwens zelf wel veel last van brandende ogen, vooral begin van de avond toen ik met de honden ging wandelen.

Hier heb ik al twee weken last van. :\ Vooral in de avond, en sochtends ontstoken ogen van het wrijven. :\

Nog steeds Shake Relief niet hoeven uit te proberen, gisteren had Zem er helemaal geen last van. :)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:22

ik vond gisteren sowieso een rare dag, temperatuur was erg wisselend, jas aan jas uit, en er waren ook ineens aardig wat dazen, hier voor het eerst.

gelukkig zijn onze beessies nog steeds schudvrij, ik dénk haast dat dat nu wel zo gaat blijven, en dan wordt het afwachten wat het volgend jaar gaat doen natuurlijk... je weet maar nooit.
enige wat ik wel gezien heb is van die typische reacties op grotere insecten bij de neus, maar geen echte HS.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:23

@ somebitch wauw wat fijn!

vwb die brandende ogen, ik heb wel de laatste tijd dat mijn contactlenzen eerder irriteren. normaal gebeurt dat als ik ze te lang inheb, maar het voelde vooral aan alsof ze te droog waren oid. zou dat er ook mee te maken hebben?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:29

Ik denk dat dat wel kan hoor. Ik heb het alleen 's avonds. Ook veel last van niezen dan enzo maargoed heb zelf natuurlijk ook hooikoorts.

's Avonds gaan mijn ogen jeuken niet normaal, ik MOET er dan gewoon in wrijven en als ik dat dus doe dan wordt ik de volgende ochtend wakker met ontstoken / geirriteerde ogen. :(:) Zo gaat het hier al 2 weken. Ik heb dit echt nog nooit gehad dus waar het vandaan komt?..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:33

wat raar. heb je dat met je hooikoorts nooit gehad? mijn zusje heeft ook hooikoorts maar die heeft dan altijd wel snel ontstoken/ jeukende ogen. zij kan dan ook niet haar ogen aanraken zonder ze eerst te wassen.
hoewel het een stuk scheelt nu ze dagelijks één of ander tabletje neemt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:41

Nee heb ik nooit gehad.. Maar ik neem ook geen pillen in tegen de hooikoorts, die ga ik wel nog een keer halen. :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:18

Ik had gisterenavond ook inneens weer last van jeukende ogen en een kriebelneus. Het was op mijn werk en een half uur later was het gelukkig over. Ergens daar waar we, op dat moment, doorheen reden hingen dus behoorlijk wat pollen in de lucht waar ik op reageer.
Toen ik Od gisteren uit de wei haalde zag ik toch een paar tikjes en hij vertrok zijn neus. Tijdens het longeren met netje had hij nergens last van, gelukkig.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:00

Is dat bij jullie echt 'jeuken'? Bij mij voelt het aan als 'branden', zoals wanneer je uien snijd en moet dan ook vreselijk tranen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:05

Nee bij mij is het dan meer jeuken. :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:36

Hier ook jeukende ogen, kriebelende neus en niezen..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:47

Ter info: Aloe vera & headshaking > http://www.aloe4horses.com/TREATMENTS.HTML

"HEAD SHAKING
This is becoming an ever-increasing problem in our horse and pony population and is often difficult to control and can be habit forming. There are a number of causes but one of the most common is seasonal allergy to pollen. Rubbing Aloe Vera gelly into the nostrils twice daily, or better still, the inhalation of 10mls of Aloe Vera spray through a nebuliser and facemask can prove helpful. Always add 120 to 250mls Aloe Vera Gel to the diet starting as early in the year as possible, reducing to a maintenance dose of 60m1s during the winter months. If started early enough, adding Bee Pollen tablets to the diet can also help. The amount required can vary from 8 to 20 per day, depending on the weight of the horse and the severity of the condition."

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:57

In die aloe vera geloof ik niet zo, vooral ook omdat de producten via een piramideconstructie worden verkocht. Iedereen roept daarom dat het heilzaam is voor van alles maar ben dus skeptisch. Een paard hier op stal krijgt corticosteroiden in zijn neus gespoten (normaal voor astma) en dat werkt goed. Cranio sacraal slaat bij hem ook wel aan als is het meer dat het een veel rustiger paard van wordt. Zag hem wel van de week ook met hoofdpijn en moest toen meteen aan het paard van Debski denken dat ik ook een keer met hoofdpijn heb zien staan. Blijft lastig. Mijn paard heb ik vandaag gereden en geen een keer geschut. Is de 2e keer sinds bijna een jaar dat ik er weer op zit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:08

ik heb vanmiddag gereden!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

yeah! ging nog goed ook en geen geschud,houden zo!
brave poown,opstappen en wegrijden hihi <3

somebitch:
doe even een theezakje onder wat koud water,knijp die uit en leg die op je ogen ( wel je ogen dichtdoen natuurlijk).
,tien minuutjes even laten liggen en dan is het vast wel beter.
is een heel goed werkend middeltje als je last hebt van las-ogen(door laswerk) en ik geloof dat ze bij een hooikoorts aanval ook goed werken.

aloe vera in de neus smeren?
nou ja,inwendig helpt het in elk geval niet weet ik :P
appie heeft al jaren geleden een kuur aloe vera gehad.van de echte van Forever living products :j

ik weet dat het grootste deel van waar ap allergisch voor is al uitgebloeid is.
op zich zou dat voor de meeste paarden nu ook moeten gelden?

ohw!
is natuurlijk wel zo dat ik begonnen ben met de zwartekummel olie hé
Citaat:
De Egyptische Nigella Sativa plant bevat in papaverachtige zaaddoosjes de kostbare zaden. De meervoudig onverzadigde vetzuren van de koudgeperste olie stimuleert ons immuunsysteem en geeft zo hooi en pollen minder kans. Hoogwaardige Nigella Sativa bevat tevens sporenelementen en vitaminen, die bijdragen aan een snel herstel van het lichaam.

vorig jaar niet gedaan,maar ik wil dat straks in de winter ook gaan geven en dan kijken of het verschil maakt met zijn klachten

en kijk hier even:

http://wathebik.com/aandoening/kruisall ... smiddelen/

kijk of je paard ook dingen eet die kruisreactie kunnen veroorzaken.

en dit is ook interresant
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3876

al is dat voor mensen,maar staan zeker hele handige tips in!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:17

Goede tip thnx :))

Fijn dat er geen geschud was! Hier wel vandaag helaas...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:19

ik heb vroeger veel las-werk gedaan en had regelmatig las-ogen.
net alsof er zand in je ogen zit,echt een rotgevoel.
kwamen ze dus met die tip aan en dat werkte perfect,en wie weet ook wel bij hooikoortsogen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:17

wauw wat boeiend van die kruisallergie! heb het net even vluchtig doorgenomen maar herken meteen wel dingen. mijn zusje heeft dus hooikoorts maar kan/ kon ook niet normaal een appel eten zonder jeuk in haar mond. met de ene appelsoort is het beter dan met de andere, en naarmate de hooikoorts minder werd (wordt al jarenlang gestaag minder), werd dat ook minder. inmidddels kan zij de meeste appels wel gewoon eten.

gelukkig krijgen mijn paardjes weinig afwijkende dingen, appels en dergelijke krijgen ze zelden of nooit... maar misschien wel een leuke test, als ze jeuk krijgen in de mond van een appel... haha!

hier vandaag ook het spul schudvrij!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 23:34

De mijne ook schudvrij! Maar wel met neusnetje en in de binnenbak..