Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Fox schreef:@Kayleigh327 hier geen jeuk en geen deken. Maar ik dacht dat de jouwe geen ZE heeft? Hoe gaat het met de behandelingen van de homeopaat?
Kayleigh327 schreef:Silver_Fox schreef:@Kayleigh327 hier geen jeuk en geen deken. Maar ik dacht dat de jouwe geen ZE heeft? Hoe gaat het met de behandelingen van de homeopaat?
Ja dat hoop ik inderdaad nog steeds aangezien ze nog erg veel jeuk heeft en ook niet van de plekken op haar schouders af komt.
Homeopaat dacht probleem met lever en darmen. Gisteren volledig bloedonderzoek laten doen maar alle waarden waren normaal.
Lijkt op een huidprobleem maar we zijn er nog niet achter.
Misschien toch zomereczeem in combinatie met een ander probleem...
Silver_Fox schreef:@henny_w, ja, maar het was wel een combinatie van dingen. Ze heeft de hele zomer op een kaal weiland gestaan, dus niet helemaal ideaal. Maar merk zeker dat ze een stuk minder jeuk heeft gehad. Ze heeft ook ongeveer een jaar bietenpulp, zemelen, zeewier, lijnzaad en biotine gehad. Nu ben ik overgestapt op VitalBix met biotine. Ik had ook het idee dat de deken haar manen afschuurde dus heb zolang mogelijk alleen de halsdeken van Einhorn gebruikt (zachtere stof) en ben voor het eerst haar manen in losse vlechten gaan doen. Maar denk wel dat het voornamelijk te wijten is aan het gras, een paar dagen had ik haar 30 min tot een uurtje per dag op het gras gezet--meteen meer jeuk en begon kleine schuurplekjes te zien waar de deken haar niet bedekte. Ben daar dus meteen weer mee gestopt. Straks als het kouder wordt mag ze op het gras. Zonder ZE deken gaat het nog niet en misschien kan dat ook nooit, maar in elk is het fijn als de jeuk minder is. Normaal gesproken gaat ze regelmatig zitten zodat ze haar staart kan schuren, maar deze zomer heb ik het haar maar 2x zien doen (na die paar keer gras eten) en het was een heel lang ZE seizoen! Aan de manenkam heeft ze nauwelijks jeuk gehad.
Zinzi_jewel schreef:Er is bloedonderzoek gedaan .
Zit wel met wat vragen naar aanleiding hiervan
Want het vorige onderzoek waren om waardes te bekijken en ala de Leuko dinges niet verhoogd waren zou allergie test niet veel zin hebben .
Die waren niet verhoogd , wel kwam er een chronische ontsteking uit die aangepakt is met langdurig AB .
Nu dan toch allergie bloed onderzoek en daar komen dan 15 allergieën uit en niet maar een beetje maar heel erg .
Snap niet goed dat vorige keer de Leuko dinges dan amper verhoogd waren en ze nu allergisch is voor t leven zo ongeveer .
Jeuk heeft ze over t hele lijf .
Niet extreem maar ze heeft jeuk .
Manenkam is maanloos en de aangedane huid ziet er dikker en eelterig uit .
Via via ben ik toch nog ergens terecht gekomen en zij komen dinsdag met spoed een bezoek brengen aan mijn paard