Sappos schreef:Ze hebben sowieso een himalayasteen. Ze staan ook al op de paddock omdat de groei zo uit het gras is. Ze staan ongeveer 3-4 uur per dag op een kaal land. Morgen zet ik ze op een groener stuk maar denk dat ik dan 2x 1 uurtje doe ipv een keer langer. Hij is inderdaad te dik en voor zijn doen vet maar lang niet zo dik als dat ik hier wel eens langs zie komen.
Ponys staan hier op Equifyt wat sowieso melasse en GMO vrij is. Heb een andere pony met een overgevoeligheid voor melasse. Heb nu voor de schuurder dieetmix van Subli gehaald vanwege het lage suiker en zetmeelgehalte. Hij heeft er vanmiddag 2 kleine handjes van gehad + een schepje Sectolin Equi-Derma + Veendrenkstof van Sanofor (bio-ron) Daarnaast lekker sweet itch ingemasseerd in zn manen en staart.
Ik wil hem sowieso weer op de Safe and Sound van Dodson en Horrell, voer wat ik altijd en aan ieder paard durf te geven. Ik twijfel nog een beetje over evt bietenpulp erbij. Ik zoek nu vooral een goede muesli voor de eczemer. Laag in suiker en zetmeel, zonder melasse en iets waar jullie goede ervaringen mee hebben met eczeempaarden. Durf nu dus zijn normale Equifyt niet meer te geven ivm hoge zetmeel door granen.
's Ochtends gaan ze dus even op het gras, dan mogen ze even uitbuiken en krijgen 's middag topkwaliteit kuil (bijna hooi) gevoerd en 's avonds weer. Heb hem nu ook wat teruggezet in hooi omdat hij sowieso af moet vallen
beter smiddags op het gras i.v.m het fructaan gehalte?
dat is toch smorgens veel hoger dan smiddags?
en als gras weer gaat groeien en de paarden eten dat,dat jonge gras bevat echt veel voedingsstof
zou niet al te veel met verschillende voeders gaan rommelen, de dieetmix is prima voer hoor, zit ook genoeg in
bietenpulp is niet nodig, veel paarden lusten het niet en het is ook eenzijdig aan vitamines.
gewoon hooi, plus wat krachtvoer en klaar is het