Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
_CS_ schreef:Corinagirl:
Drainage kan ervoor zorgen dat de kuur niet optimaal werkt.
Drainage voert alle activiteit in alle organen op, zodat alle afvalstoffen veel sneller afgevoerd worden.
En daarmee dus ook de ontworming.
Het zal wel iets zijn werk doen, maar niet volledig.
Ik snap dat jij hier verder ook niets aan kunt veranderen.
Alleen op stal? Is het geen verharingskriebels?
Wondjes op haar hoofd? Wat voor wondjes zijn dit dan, echt schuurwonden, of stootwonden?
Bij ons op stal hebben meerdere paarden zomerdag jeuk aan de staart,ook gewoon puur door warmte, zweet, of gewoon voor de lekker.
En die hebben ook geen ZE, maar lopen wel met een pluizebollige staart rond.
Jannepauli schreef:Thanks, ladies!
Zou dat vieze luchtje overigens ook helpen tegen het 'knabbelen'? Mijn Fries laat zich door haar ZE graag beknabbelen door mijn andere paard en die schijnt een voorkeur te hebben voor de manen! Nu knabbelt mijn andere paard niet 'zomaar' maar diezet echt de tanden erin en rukt plukken uit..![]()
Het laatste jaar heb ik al weer aardig lange manen 'gespaard' maar nu het kriebelseizoen weer begonnen is, ben ik bang dat die moeite straks weer voor niks blijkt. In het verleden heb ik er wel zo'n stinkspray opgespoten, maar dat helpt niet tegen kriebels. Iemand ervaring met Derfen als paarden-knabbel-afweer?
Jannepauli schreef:... maar dat is een middel om vliegen|muggen te bestrijden en niet een middel om huidproblemen te bestrijden. Ik ben trouwens nooit zo te spreken geweest over Bremsen, wij wonen naast een eikenbos, en met de hoeveelheden Dazen die daar huizen, werkte dit middel niet goed. Geen enkel ander middel trouwens ook niet - het enige dat echt hielp was paarden opstallen - dat hadden ze zelf ook door want zodra hun tolerantiegrenzen bereikt waren, galoppeerden de paarden uit zichzelf naar stal.