Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:nog iemand die hem leuk vind!
Wie weet verdwijnt dit inderdaad als de cushing enigzins onder controle is.
Imago01 schreef:geerke schreef:nog iemand die hem leuk vind!
Wie weet verdwijnt dit inderdaad als de cushing enigzins onder controle is.
Maar dat zou ik op zich verschrikkelijk vinden...dat zou betekenen dat hij al een aantal jaren Cushing heeft....![]()
Thanks weer voor het posten van de reactie, Jannepauli, en nóg een compliment, wat gaaf zeg!(Járen terug heb ik hem verkocht, 1,5 jaar later weer teruggekocht. Bij het verkopen kwam er ook serieuse interesse uit USA inderdaad maar dat heb ik afgeketst; had er geen goed gevoel bij en wilde dat hij in Nl. bleef).
fargo schreef:Dan is het inderdaad wel al heel jong, maar ik vermoed dat idd toen de cushings al actief werd met zijn verstoorde hormoonhuishouding. Verder zijn shetjes toch ook wel heel gevoelig? Het hengstje bij ons opstal is vorig jaar ingeslapen omdat hij vooor de zomer aan al weer zo bevangen stond.
adatje schreef:foto's gemaakt van zijn voorbenen. en een paar keer een test voor insuline resistentie 1 keer fout en drie keer een goede uitslag.
fargo schreef:adatje schreef:foto's gemaakt van zijn voorbenen. en een paar keer een test voor insuline resistentie 1 keer fout en drie keer een goede uitslag.
Hij heeft dus ook positief op insuline resistentie getest? Dat gaat wel regelmatig samen met cushing. Afvallen, gevoelig lopen, slecht verharen en andere vacht en stemmingswisselingen lijken inderdaad wel sterke aanwijzingen.
Wat voor paard is het, wat voor ras? En hoe oud is hij?
Je kunt zijn bloed op ACTH laten testen dat is een indicatie of hij cushing heeft. Die test moet 'smorgens vroeg ik dacht - nuchter? worden afgenomen.
adatje schreef:fargo schreef:[quote="adatje"
foto's gemaakt van zijn voorbenen. en een paar keer een test voor insuline resistentie 1 keer fout en drie keer een goede uitslag.
[/quote
Hij heeft dus ook positief op insuline resistentie getest? Dat gaat wel regelmatig samen met cushing. Afvallen, gevoelig lopen, slecht verharen en andere vacht en stemmingswisselingen lijken inderdaad wel sterke aanwijzingen.
Wat voor paard is het, wat voor ras? En hoe oud is hij?
Je kunt zijn bloed op ACTH laten testen dat is een indicatie of hij cushing heeft. Die test moet 'smorgens vroeg ik dacht - nuchter? worden afgenomen.
ja 1 keer en daarna 3 keer niet. foto's was ook niets te zien wat op hoefbevangenheid lijkt maar toch blijft ie soms moeizaam lopen. Het is een haflinger van 16 jaar