Dit was vorig jaar, om te janken

Nu

Nog even links bij de schoft wat bij punten. Before en afters zijn echt super satisfying

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Silver_Fox schreef:Ik had het wel even mogen kammen.. excusesmaar ik wou toch graag laten zien hoe goed ik de manen in de groei heb weten te houden deze zomer. Normaal gesproken schuurt er zoveel manen af iedere zomer, ook met deken. Dit jaar minder jeuk en vlechten helpen zeker!
Dit was vorig jaar, om te janken![]()
Nu![]()
Nog even links bij de schoft wat bij punten. Before en afters zijn echt super satisfying
Silver_Fox schreef:@henny_w Ja ligt eraan, als je per se onbeperkt wilt voeren kun je ze beter niet zonder laten staan. Maar bij mij gaan ze dan ook alleen maar bij de slowfeeder staan, dat noem ik ook niet echt 'fourageren' geef ook niet onbeperkt meer. Ik dacht dat een PP dat wel zou oplossen, maar als ik dit zo hoor is dat dus niet per se waar. Ik zou denk ik ook minder voeren dan, hoewel het kan ook zijn dat er op dit moment gewoon erg weinig in de wei staat. Ik merk dat de paardjes hier ook meer stil gaan staan omdat er gewoon niet veel groeit. Dan is meer hooi juist wel fijn tegen verveling. Je zou ook stro kunnen gaan mengen, vinden ze meestal net iets minder lekker.
En mijn punt was dat als je hooi op de grond in slowfeeder netjes stopt er niet veel zand in komt
cinniz123 schreef:Ik kom even binnen vallen...heb jaren(een ZE-er gehad en helaas moeten laten inslapen.(mankeerde nog meer)
Silver_Fox schreef:Interessant, hier wordt er absoluut niet geknoeid als ik het meng. Als ik het zo hoor is die van mij wel heel goed opgevoed, ik kan de slowfeeder zelf optillen, maar pony's gooien/verplaatsen het echt niet. Anyway, vind het ook fijn om het gescheiden aan te bieden, maar veel mensen schieten dan in de stress bij het idee om stro gescheiden aan te bieden.
Ik zou inderdaad ook uitrekenen hoeveel kg jij denkt dat je paarden nodig hebben @henny_w qua hooi per dag ivm met voedingstoffen en dan de rest aanvullen met stro. Dan kan je ze toch onbeperkt ruwvoer aanbieden zonder dat ze gauw te dik wordenik wou dat hier ook doen, maar toch durf ik het niet aan met de snel hoefbevangen shet, heb gelezen dat in stro ook aardig wat fructaan kan zitten.
cinniz123 schreef:Ik kom even binnen vallen...heb jaren(een ZE-er gehad en helaas moeten laten inslapen.(mankeerde nog meer)
Nou vroeg ik me af is er inmiddels al een test om te achterhalen of een paard ZE heeft?
Ik heb nml ook altijd gedacht dat bij die van mij ook uv meespeelde.
Ben er zo panisch voor geworden dat elke keer als er maar 1 schuurt ik gelijk bang ben dat ze het hebben.
Silver_Fox schreef:@henny_w ik zou eerst maar kijken hoeveel gras er uberhaupt nog over is op de tracks nadat de paarden er een hele winter over heen hebben gelopen. Misschien is het probleem dan al grotendeels opgelostik zou het in elk geval niet te snel opdoeken, zonder tracks lijkt me het probleem alleen maar juist groter. Wel lastig als je verschillende paarden met verschillende behoeftes hebt. Maar je kan met een PP wel makkelijk het ruintje op de tracks houden met hooi en de andere paarden op het gras, zonder dat ze zich teveel gescheiden voelen (tenminste, als je weiland met gras in het midden van de track hebt). Zelf zou ik hem een jaar van het gras afhouden op alleen hooi en kijken of zijn jeuk verminderd. Hier heeft dat in elk geval wel gewerkt.