[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:51

maikeltje schreef:
Blijft dat lang goed in de wei zonder overkapping? Die rooie zoutblokken zijn nl zo weg na een paar buien regen.

Witte losse ook op door de regen. Maar ja het zou lastig opnemen zijn ook door het paard als het niet oplost door water :9

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:52

maikeltje schreef:
Blijft dat lang goed in de wei zonder overkapping? Die rooie zoutblokken zijn nl zo weg na een paar buien regen.

Weet niet, heb hem in de stal hangen....

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:02

LadyMadonna schreef:
Die jeuk kan je altijd bestrijden samen met van binnenuit aanpakken lijkt me?
Belangrijk is denk ik de oorzaak achterhalen. Vliegjes? Of suikers? Of?

De mijne heeft hele lichte exceem staat alleen s avonds en s nachts met een deken op en ik wil het ook van binnenuit aanpakken.Heb jij je al verdiept in hoe en wat?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:20

LadyMadonna schreef:

Persoonlijk vind ik dat eczeem altijd van binnenuit komt..
Bij mijn paard is het altijd goed gegaan met goed voer, maar dit jaar is het gras zo wisselend van kwaliteit, dat het dit jaar toch is door gebroken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:03

TinePine schreef:
maikeltje schreef:

Witte losse ook op door de regen. Maar ja het zou lastig opnemen zijn ook door het paard als het niet oplost door water :9

Ja maar die rooie smelt als een tierelier, doet die witte dat ook?
Ik heb er ook in de stal maar daar staan ze eigenlijk nooit, behalve bij extreem weer. En ik wil wel dat ze zout aankunnen als ze behoefte hebben.

Tancreda4

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:27

Ik wil ook zo'n Rambo deken, volgend jaar misschien. Ik kon ze niet in een klein maatje vinden nu. Dus heeft mijn pony een Eczeemdeken van Pagony op, en dat gaat eigenlijk prima. Helaas zakt de hals wat af, waardoor er in haar manenkam (waar hij dan 'stopt') wel een lelijke plek aan het ontstaan.... dat is wel zonde. maar goed, haar manen vallen toch behoorlijk uit, dus ik moet mij maar bij neerleggen dat dat niet te redden is.
Haar plekken groeien wel alweer dicht met haar! *dansje* maar met dit warmere weer weer heeft ze meer jeuk. Maar goed, ze staat met deze warmere dagen ook weer op het land, dus o fhet nu door warmte of gras komt.... Of dat het toch eczeem is. Ik heb het nog geen naam kunnen geven. Maar ben wel heel blij met de deken. Hij is nog heel, had ik niet verwacht met mijn sloop-poown :+

Wanneer zijn de vliegen & dazen eigenlijk weer verleden tijd? Als het snachts een keer heeft gevroren of eerder? Dan kan ze weer bloot. Ze is zo aan het verharen en dat blijft allemaal i de deken zitten. Dat is wel een nadeel, deken maakt ook sneller statisch, en mijn poown is altijd al zo statisch :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:07

jessie84 schreef:
LadyMadonna schreef:

De mijne heeft hele lichte exceem staat alleen s avonds en s nachts met een deken op en ik wil het ook van binnenuit aanpakken.Heb jij je al verdiept in hoe en wat?

Ik ben heel veel aan het lezen maar er komen alleen maar meer bomen in m'n bos ipv dat het duidelijk wordt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:26

Ladymadonna ik zou een deken opgooien om te kijken of het helpt.
De plek is nu flink geirriteerd natuurlijk, daarom is het ook zo warm.
Door een deken kan ze in elk geval niet opnieuw geprikt worden en irritatie krijgen.
Verder goed kijken naar je voerbeleid!

Wisse heeft momenteel echt veel jeuk, zo typisch altijd he, dat augustus vaak een moeilijke maand is!
Echt het begin van zijn hals (vanaf de schoft gezien) roze huid zichtbaar door de manen en geschuurd.
Heb eindelijk tijd gehad om de EJ te repareren, hij liep steeds met alleen een halsdeken omdat mijn hele dekens gemold waren. Staart schuurde hij daardoor wel, kan het zijn dat ze daardoor ook meer jeuk aan de manen krijgen of staat dat los van elkaar?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:28

Deken heeft ze op. Voerbeleid heb ik niet (staat 24/7 op gras eigenlijk

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:11

Weet iemand hier goede dekens voor minishetlander met lastige dekenmaat 110?
Iemand ervaring daarmee?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:27

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:33

Ik voer sinds twee maanden de basic en balancer, ben erg tevreden! Paard had altijd last van snel dik worden en nu met dit voer nog geen problemen mee gehad, kan nu zelf zonder grasmasker op de wei.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 05:19

maikeltje schreef:

zo vaak regent het toch niet?

bij mij liggen ze ongeveer een week of 5 in de wei en gezien ze maar 7 euro kosten is dat dus goedkoop.
je kunt ze ook ophangen aan een touwtje ,dan gaan ze nog ietsje langer mee :j

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:11

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:02

zo Meert dat is een mooie aanbieding!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:27

ik voer ook equilin de imunno en de basic wissel ik af. Pony doet het er prima op.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:05

Mooi dat er nog meer goede ervaringen zijn, ik ben ook van plan het af te wisselen. Merk je ook echt dat je paard minder jeuk heeft of andere dingen?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:07

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:59

Ik vind equilin wel duur. Ik lees dat het een aanvullig is, hoe lang doen jullie met ermee?? En hoeveel brok voeren jullie daarnaast?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:22

Met de onderhoudsdosering kom je op 1,72 per dag staat op de site. Het is natuurlijk ook afhankelijk of je een paard of pony hebt, maar het is inderdaad wel prijzig. Die van mij krijgt een halve kilo Subli ponybrok en muesli erbij.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:39

Die van mij krijgt nu per dag een halve kilo ponybrok, das al niet veel. Kom je voor equiline op 53 euro per maand extra.. :o

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:49

Als je meerdere zakken ineens koopt is het wel voordeliger natuurlijk. Ik had nu een zak voor 40,00 bij Dochorse.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:44

nou,ik begrijp er weinig van.. mijn zomerecxeempony uit belgie die nu een jaar aan de kust staat bij mij(die goed onder controle te houden was zelfs zonder deken) kreeg vanaf begin augustus toch wel meer jeuk(alleen manenkam).

ik heb nu een fijnmazige vliegendeken voor hem,gaat prima. ik ben met hem net 5 dagen naar ede,aan de veluwe op vakantie geweest. tja,echt bosgebied dus ,dus ik hield mijn hart vast.stonden heel veel zomerecxeem ingepakte paarden op loopafstand.
maar...geen enkele jeuk gehad! geen smeerseltjes nodig gehad en ook de deken niet op gehad.

erg fijn voor hem natuurlijk,nu staat hij 2 dagen weer thuis en de jeuk is meteen weer terug.

ik heb nu de qhp losse halsecxeemdeken gekocht voor hem. hoef hij tenminste niet geheel in zo'n pyjama rond te lopen..
Laatst bijgewerkt door casanova op 23-08-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:54

Hier helaas ook een eczeempony ;( Baal er gigantisch van! Hals is dik met dikke bulten, hij heeft zo'n jeuk. Manen zijn nu voor de helft uitgedund, staart krijgt een pleeborstelmodel. Heb direct gisteren een RSIH besteld voor hem dus hoop die begin volgende week te krijgen. Ook vandaag wat smeerseltjes gehaald. Heb hem nu volledig van het krachtvoer af omdat ik de jeuk niet wil triggeren. Waar hebben jullie goede ervaring mee met voeren?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 14:08

Wie sap? Wolly?
Join the club...