Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winny59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:52

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:55

Winny59 schreef:
Geheel nieuw product welke wetenschappelijk onderbouwd is.

Ken iemand die dit gebruikt en is laaiend enthausiast.
Product heet GastriSan Protect

Link: https://www.equicanine.nl/contents/nl/p ... tect-.html

Gebruikt diegene het als onderhoud of bij een paard met aangetoonde zweren?

Winny59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:57

Sunniva schreef:
Winny59 schreef:

Gebruikt diegene het als onderhoud of bij een paard met aangetoonde zweren?

Ja dat paard had een maagzweer gradatie 1-2

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:00

Winny59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:09

Eapy schreef:
Winny59 schreef:

Ben je zelf (zakelijk) geaffilieerd met dit merk?

Nee maar maar ken Nutripower, die heeft het ook

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:14

evelynCB schreef:
Ik heb een Friese merrie met een heeeele gevoelige maag (snel gestresst maar een extreme binnenvetter). We zijn nu al bijna 2 jaar verder sinds er bij haar voor het eerst maagzweren werden gediagnosticeerd en hebben haar de afgelopen 2 jaar al meerdere kuren omeprazol moeten geven omdat het toch af en toe terug blijft komen. Voorheen gaven we haar altijd Gastro8 van Cavalor, maar sinds 2 jaar geven we dat haar niet meer omdat het eigenlijk niet genoeg doet. Nou zijn we al een tijdje aan het kijken naar andere producten/supplementen die we haar kunnen geven ter preventie/onderhoud
Nou zag ik toevallig net een blog van Phytonics langskomen bij HorseFitshop dus ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met Gastri Comp? En anders misschien andere aanbevelingen voor het onderhoud?

Hier een enthousiaste gebruiker, na vastgestelde glandulaire zweren. Ik gebruik het nu ruim drie maanden.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:22

EvelynCB, het is ook wel bekend dat steeds terugkerende maagzweren ook een andere oorzaak kunnen hebben, zoals bijvoorbeeld pijn ergens in het lijf (en dan voornamelijk orthopedisch, zoals KS of artrose). Mocht je hier nog niet verder naar gekeken hebben, zou dat nog een optie zijn? Lijkt me niet fijn als het steeds terug blijft komen. Blijft een lastig probleem.
Ik heb geen ervaring met de phytonics, maar er staat genoeg in het topic :)

olijf

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 16:38

Ik heb wel ervaring met de phytonics producten en ben er erg tevreden over.
Als mijn vos net weer wat mottig lijkt te worden dan geef ik dit.
Maar idd alleen als ondersteuning, hij heeft lyme en dus soms een terugvalletje.
Gelukkig is het over het algemeen nu vrij goed onder controle, mede ook omdat ik
al het management nu veel beter heb.

Angelo_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:25

EvelynCB, ik gebruik Ekygard, op advies van de dierenarts. Hier zijn veel positieve verhalen over, al vind ik het voor mijn paard lastig beoordelen. Gastri Comp at mijn paard niet, terwijl Ekygard geen probleem is.

Mijn paard heeft een nieuw "symptoom". Ik ben van hooi naar voordroog gegaan (i.v.m. te langzame passage in de darmen), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit, dus toch weer terug naar hooi (welke overigens wel erg zacht is). Nu ging mijn paard enorm soppen hiermee in het water. Herkennen jullie dit?

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:25

Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je zelf het hooi gaat voorweken.
Mogelijk doet hij het om de structuur wat zachter te maken.

Als hij dan nog steeds gaat zitten soppen vindt hij het hooi waarschijnlijk gewoon niet lekker :p

Iris_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:15

nikysa90 schreef:
evelynCB schreef:
Ik heb een Friese merrie met een heeeele gevoelige maag (snel gestresst maar een extreme binnenvetter). We zijn nu al bijna 2 jaar verder sinds er bij haar voor het eerst maagzweren werden gediagnosticeerd en hebben haar de afgelopen 2 jaar al meerdere kuren omeprazol moeten geven omdat het toch af en toe terug blijft komen. Voorheen gaven we haar altijd Gastro8 van Cavalor, maar sinds 2 jaar geven we dat haar niet meer omdat het eigenlijk niet genoeg doet. Nou zijn we al een tijdje aan het kijken naar andere producten/supplementen die we haar kunnen geven ter preventie/onderhoud
Nou zag ik toevallig net een blog van Phytonics langskomen bij HorseFitshop dus ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met Gastri Comp? En anders misschien andere aanbevelingen voor het onderhoud?

Hier een enthousiaste gebruiker, na vastgestelde glandulaire zweren. Ik gebruik het nu ruim drie maanden.

Ik ben ook erg tevreden over de Gastri Comp. Eigenlijk over alle producten van Phytonics.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:18

Angelo_J schreef:
EvelynCB, ik gebruik Ekygard, op advies van de dierenarts. Hier zijn veel positieve verhalen over, al vind ik het voor mijn paard lastig beoordelen. Gastri Comp at mijn paard niet, terwijl Ekygard geen probleem is.

Mijn paard heeft een nieuw "symptoom". Ik ben van hooi naar voordroog gegaan (i.v.m. te langzame passage in de darmen), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit, dus toch weer terug naar hooi (welke overigens wel erg zacht is). Nu ging mijn paard enorm soppen hiermee in het water. Herkennen jullie dit?

Ja, herkenbaar! Mijn maagpatientje sopt soms ook, vooral bij een wat droge ‘prikkelige’ baal.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:35

Helaas moet ik me hier ook melden... mijn hoefbevangen paardje heeft een maagzweer.
Heb nu van de dierenarts pepticure gekregen.
Ben nog echt een leek op maagzweren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 22:16

Angelo_J schreef:

Die van mij sopt altijd (zijn automatische drinkbak zit vol smorgens, maar al na 2 uur..). Hij heeft een extra ton staan, maar ik heb het idee dat hij het gewoon (altijd) al lekkerder heeft gevonden om te soppen. Hij deed dit ook al voor zijn zweren!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:43

Die van mij sopt ook, stal vaak zeiknat. Nu ik de slowfeeder heb hangen doet ze het niet meer met gevolg dat naast langer met d’r hooi doet een veel schonere en vooral drogere box heeft.

Angelo_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:52

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Heel fijn!
Ik ga het in de gaten houden en als het goed is, krijgen we deze week weer voordroog van goede kwaliteit. Hij doet het alleen met het droge hooi.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:31

irmaz schreef:
@MarjanB, ik vind vooral haar hals-schouder mooier/zachter geworden (naast de totaal verbeterde bovenlijn). Waar ik benieuwd naar ben is waar de bovenkant van haar schouderblad ligt t.o.v. haar schoft. Toen ik mijn merrie kocht (ook maag-darmproblemen) zat de top van haar schouderblad bijna gelijk met de top van de schoft, daar zat net 1 cm verschil in. Inmiddels is de schoft er een stuk verder uitgekomen. Waarschijnlijk liep het paard altijd met opgetrokken schouders. Op de foto's lijkt dat bij jouw merrie ook het geval, klopt dat?

Het lijkt er op dat ze iets meer ruimte krijgt. Let niet op mijn gelach :') vond het nogal grappig, net langs twee trekkers en mevrouw loopt er zo bij

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:00

Hier ook een sopper, maar enkel wanneer ze weer last van haar maag heeft. Lijkt ze te doen om de pijn te verlichten.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:10

Mijn vorige paard was ook een sopper, echt elke hap ging langs de waterbak. Maar zij had een stofallergie, dus heel bijzonder hoe ze daarmee een groot deel van haar eigen oplossing had gevonden.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:47

Hoe snel zagen jullie verbetering bij jullie paard na de start met medicatie?

We hebben woensdag gehoord dat mijn paard een maagzweer heeft en sinds die dag krijgt ze 1x per dag pepticure.
Nou zag ik op stal eigenlijk al geen symptomen. Enkel als ze buiten in de paddock staat.
Toen ging ze veel in spreidstand staan (zie de foto), veel gapen, steeds liggen-staan-draaien-weer liggen, als ze ging liggen, lag ze met haar voorbenen naar voren.
Bij het navoelen door de dierenarts van de drukpunten voor maagzweren reageerde ze niet echt. Enkel direct na dat voelen ging ze nog meer overdreven in de spreidstand staan.
Toch vind ik dat ze nu na 3x een dosis pepticure gehad te hebben haar al veel rustiger. De spreidstand heb ik niet meer gezien.

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:32

Stal_Fiore schreef:
Hoe snel zagen jullie verbetering bij jullie paard na de start met medicatie?

We hebben woensdag gehoord dat mijn paard een maagzweer heeft en sinds die dag krijgt ze 1x per dag pepticure.
Nou zag ik op stal eigenlijk al geen symptomen. Enkel als ze buiten in de paddock staat.
Toen ging ze veel in spreidstand staan (zie de foto), veel gapen, steeds liggen-staan-draaien-weer liggen, als ze ging liggen, lag ze met haar voorbenen naar voren.
Bij het navoelen door de dierenarts van de drukpunten voor maagzweren reageerde ze niet echt. Enkel direct na dat voelen ging ze nog meer overdreven in de spreidstand staan.
Toch vind ik dat ze nu na 3x een dosis pepticure gehad te hebben haar al veel rustiger. De spreidstand heb ik niet meer gezien.

[ [url=m/TPNKmu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zie op deze foto ook geen eten, kan dat kloppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:54

Dit ziet er ook sterk uit als een symptoom van PSSM.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:57

Ook in een paddock moeten ze 24/7 iets om te knabbelen hebben inderdaad. Met koudbloeden is onbeperkt lastig ivm met overgewicht maar om de twee uur iets geven is zeker belangrijk.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:16

Dit is weer zo typisch bokt, ik stel een vraag en er worden meteen aannames gedaan. Alweer spijt dat ik het er op heb gezet.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:20

Gewoon antwoord geven op een vraag blijft lastig voor veel bokkers. De enige vraag die wordt gesteld is hoe snel mensen effect zien van t medicijn en iedereen haalt er honderd dingen bij..... dat haflinger beperkt op voer staat zal ook zo z’n redenen hebben, misschien eerst vragen voordat je oordeelt