Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Winny59 schreef:Geheel nieuw product welke wetenschappelijk onderbouwd is.
Ken iemand die dit gebruikt en is laaiend enthausiast.
Product heet GastriSan Protect
Link: https://www.equicanine.nl/contents/nl/p ... tect-.html
Sunniva schreef:Winny59 schreef:Geheel nieuw product welke wetenschappelijk onderbouwd is.
Gebruikt diegene het als onderhoud of bij een paard met aangetoonde zweren?
Winny59 schreef:Geheel nieuw product welke wetenschappelijk onderbouwd is.
Eapy schreef:Winny59 schreef:Geheel nieuw product welke wetenschappelijk onderbouwd is.
Ben je zelf (zakelijk) geaffilieerd met dit merk?
evelynCB schreef:Ik heb een Friese merrie met een heeeele gevoelige maag (snel gestresst maar een extreme binnenvetter). We zijn nu al bijna 2 jaar verder sinds er bij haar voor het eerst maagzweren werden gediagnosticeerd en hebben haar de afgelopen 2 jaar al meerdere kuren omeprazol moeten geven omdat het toch af en toe terug blijft komen. Voorheen gaven we haar altijd Gastro8 van Cavalor, maar sinds 2 jaar geven we dat haar niet meer omdat het eigenlijk niet genoeg doet. Nou zijn we al een tijdje aan het kijken naar andere producten/supplementen die we haar kunnen geven ter preventie/onderhoud
Nou zag ik toevallig net een blog van Phytonics langskomen bij HorseFitshop dus ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met Gastri Comp? En anders misschien andere aanbevelingen voor het onderhoud?
nikysa90 schreef:evelynCB schreef:Ik heb een Friese merrie met een heeeele gevoelige maag (snel gestresst maar een extreme binnenvetter). We zijn nu al bijna 2 jaar verder sinds er bij haar voor het eerst maagzweren werden gediagnosticeerd en hebben haar de afgelopen 2 jaar al meerdere kuren omeprazol moeten geven omdat het toch af en toe terug blijft komen. Voorheen gaven we haar altijd Gastro8 van Cavalor, maar sinds 2 jaar geven we dat haar niet meer omdat het eigenlijk niet genoeg doet. Nou zijn we al een tijdje aan het kijken naar andere producten/supplementen die we haar kunnen geven ter preventie/onderhoud
Nou zag ik toevallig net een blog van Phytonics langskomen bij HorseFitshop dus ik vroeg me af of iemand ervaringen heeft met Gastri Comp? En anders misschien andere aanbevelingen voor het onderhoud?
Hier een enthousiaste gebruiker, na vastgestelde glandulaire zweren. Ik gebruik het nu ruim drie maanden.
Angelo_J schreef:EvelynCB, ik gebruik Ekygard, op advies van de dierenarts. Hier zijn veel positieve verhalen over, al vind ik het voor mijn paard lastig beoordelen. Gastri Comp at mijn paard niet, terwijl Ekygard geen probleem is.
Mijn paard heeft een nieuw "symptoom". Ik ben van hooi naar voordroog gegaan (i.v.m. te langzame passage in de darmen), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit, dus toch weer terug naar hooi (welke overigens wel erg zacht is). Nu ging mijn paard enorm soppen hiermee in het water. Herkennen jullie dit?
Angelo_J schreef:EvelynCB, ik gebruik Ekygard, op advies van de dierenarts. Hier zijn veel positieve verhalen over, al vind ik het voor mijn paard lastig beoordelen. Gastri Comp at mijn paard niet, terwijl Ekygard geen probleem is.
Mijn paard heeft een nieuw "symptoom". Ik ben van hooi naar voordroog gegaan (i.v.m. te langzame passage in de darmen), maar ik ben niet tevreden over de kwaliteit, dus toch weer terug naar hooi (welke overigens wel erg zacht is). Nu ging mijn paard enorm soppen hiermee in het water. Herkennen jullie dit?
irmaz schreef:@MarjanB, ik vind vooral haar hals-schouder mooier/zachter geworden (naast de totaal verbeterde bovenlijn). Waar ik benieuwd naar ben is waar de bovenkant van haar schouderblad ligt t.o.v. haar schoft. Toen ik mijn merrie kocht (ook maag-darmproblemen) zat de top van haar schouderblad bijna gelijk met de top van de schoft, daar zat net 1 cm verschil in. Inmiddels is de schoft er een stuk verder uitgekomen. Waarschijnlijk liep het paard altijd met opgetrokken schouders. Op de foto's lijkt dat bij jouw merrie ook het geval, klopt dat?
Stal_Fiore schreef:Hoe snel zagen jullie verbetering bij jullie paard na de start met medicatie?
We hebben woensdag gehoord dat mijn paard een maagzweer heeft en sinds die dag krijgt ze 1x per dag pepticure.
Nou zag ik op stal eigenlijk al geen symptomen. Enkel als ze buiten in de paddock staat.
Toen ging ze veel in spreidstand staan (zie de foto), veel gapen, steeds liggen-staan-draaien-weer liggen, als ze ging liggen, lag ze met haar voorbenen naar voren.
Bij het navoelen door de dierenarts van de drukpunten voor maagzweren reageerde ze niet echt. Enkel direct na dat voelen ging ze nog meer overdreven in de spreidstand staan.
Toch vind ik dat ze nu na 3x een dosis pepticure gehad te hebben haar al veel rustiger. De spreidstand heb ik niet meer gezien.
[ [url=m/TPNKmu.jpg]Afbeelding[/url] ]