[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:33

Er staat alleen op die sites van Ellepel niet bij hoeveel je er van moet voeren, ivm even te kijken hoe lang je ermee zou doen met zo'n emmer.
En ook hoe vaak je moet voeren.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:24

Helaas gisteren de manenkam van Kaspar weer beoordeeld, en ik vond het niet mooi meer. Bijna 1/4 tot 1/3e manenkam was kort, dus heb ik besloten het nu alvast kort te snoeien. De dank lag voornamelijk aan z'n vorige eczeemdeken, en het knabbelen van andere paarden door z'n deken heen :Y) dus minimaal eczeem en daar ben ik toch wel blij om. Volgend jaar weer een nieuwe poging.......
Dus helaas gingen we dit jaar van dit:
Afbeelding

naar dit.........
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CIYL7XMT.jpg

En ik moet zeggen, ik vind het korte toch nog wel hip staan hihi! Z'n hals lijkt een stuk voller. Op de foto zie je overigens precies het stuk dat al kort was, dat staat netjes rechtop. De rest staat beetje alle kanten uit, dat is wat ik gisteren heb afgeknipt. En nee, het ziet er idd niet mooi geknipt uit, maar dat kan ook niet als de ene kant naar voren hangt, het midden naar opzij en de rest omhoog :Y)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:32

Oei, zonde zeg!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:34

Ja idd, heb ook gisteren met ogen dicht de lange plukken achter z'n oren kortgeknipt.. dat was echt nog zo'n mooie, dikke en gezonde bos manen. Kon het echt niet aanzien haha! Achja ik denk, het zijn maar manen, die groeien wel weer terug...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:36

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:38

Het helemaal wegscheren heb ik ook overwogen, maar het deel wat al kort was, was toch al wel 2/3 cm, als ik dat ook weghaal dan duurt het minstens weer 3 maanden voor het weer zo lang is. Dus heb maar gewoon de rest op die lengte kort gemaakt.

Bij Darren vind ik het absoluut niet misstaan!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:41

wat doen jullie allemaal aan de jeuk, behalve een deken?
we hebben hier op stal 1 staan, die op 1 bepaalde plek heel erg jeukt, en zijn staart een beetje, intussen al wat shampoo's en zo gebruikt, maar nog geen succes....

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:44

Ik heb alleen levertraanzalf in m'n kast staan en heb een eczeem deken, that's it.

Overigens worden die wonden onder Kaspars staartwortel alleen maar erger? Het kan echt ONmogelijk door z'n eczeem komen, het zit bijna bij z'n anus onderop z'n staartwortel :? gisteren zat er alweer korstvorming op, ik weet echt niet wat ik ermee aan moet.. zal vandaag wel even foto maken, voor het beeld.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:49

Dat heeft Storm ook, echt onderkant staartwortel. Geen korsten, wel verkleuringen dus lichte schuurplekken zeg maar. Hij kan ook nergens aan schuren dus ik snap niet waar het wegkomt. Ik smeer het wel regelmatig eventjes in met iets van vaseline, levertraan ofzo.
Zo dus;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QOSMG38G.jpg

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:53

misschien met de staart door de tralies zeg maar en dan gaan schuren? als dat kan?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:54

Ja het lijkt er wel op, alleen bij Kaspar zijn het veel grotere lichte plekken en gisteren dus met korstvorming erop. Ik snap écht niet hoe het komt?!
@ jannie86: onmogelijk, hij staat in de wei..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:56

Misschien gewoon h eel hard de staart in de kont drukken en dan heen en weer bewegen, hahaha :Y)

Nee, zonder gekheid. Misschien gaat hij zitten op de grond na het rollen en dan even flink kont schuren?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:58

Met die enorme staartflap eraan en dan ook nog eens onderop z'n staart?........ Ik zie het niet zo snel voor me. Dan zou ie ook echt super gericht schuren want de rest van z'n kont/staart is compleet ongehavend....

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:04

hmm vreemd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:24

opisop_shop schreef:
Er staat alleen op die sites van Ellepel niet bij hoeveel je er van moet voeren, ivm even te kijken hoe lang je ermee zou doen met zo'n emmer.
En ook hoe vaak je moet voeren.

ja wat stom zeg! geef ik wat door en staat er geen dosering bij.
misschien mailtje sturen?dan krijg je vast wel antwoord

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:27

Myour schreef:
Ik heb alleen levertraanzalf in m'n kast staan en heb een eczeem deken, that's it.

Overigens worden die wonden onder Kaspars staartwortel alleen maar erger? Het kan echt ONmogelijk door z'n eczeem komen, het zit bijna bij z'n anus onderop z'n staartwortel :? gisteren zat er alweer korstvorming op, ik weet echt niet wat ik ermee aan moet.. zal vandaag wel even foto maken, voor het beeld.

lijkt het hierop:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TP3YVX8S.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8ODUSIIJ.jpg

is toch wel eczeem hoor.
waar je dit heel goed mee kunt behandelen is met hydrocortiderm,dat haalt de jeuk weg en zorgt ervoor dat het heelt,(vetaderm kan geloof ik ook)
ze krijgen dit door na het rollen te blijven zitten en dan rondjes draaien op hun kont...

ga es heel goed ontwormen,dus met een equest of equimax.
zorg daarna dat je dier echt schraal staat,dus geen vet gras.
kuurtje dainage helpt bij dit soort dingen ook heel goed.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:28

Waar kopen jullie levertraanzalf?
Kruidvat? apotheek?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:08

@ ellepel: nee daar lijkt het helemaal niet op... aan de zijkanten zie je niets, het zit echt onderop z'n staartwortel, lijkt wel beetje gedepigmenteerd net als de foto van opisop_shop, alleen dan iets grotere stukjes. Ik maak vanavond wel een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:27

Die van mij gaat ook zitten op zijn kont, zo kunnen ze heel mooi de onderkant van hun staartwortel schuren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:39

ik heb een torsion gescoord via bokt
+ een grandeur via MP

nu mijn paard nog rad en dan kunnen we eindelijk verder
vrijdag komt de DA
10 enten(of 12, ligt er even aan)
1 achter niet rad(mijn skatje)
1 wel/niet drachtig, wel/niet ontsteking , niet hengstig ondanks spuiten :roll: (mijn bijrijd skatje voor wie de torsion in eerste instantie bedoeld is/was)
en 1 herstellend van eiwitbulten/allergische reactie in extreme vorm

meneer de DA, hebt u een ochtendje :+

1 van de shetjes hier doet aan kontschuiven en buikkruipen
hoewel ze eingelijk minimaal plekjes heeft

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:45

Weet iemand hier nog waar je die eczeemdeken kan vinden met benen?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 18:49

Mindim schreef:
Die van mij gaat ook zitten op zijn kont, zo kunnen ze heel mooi de onderkant van hun staartwortel schuren.

Met een Rambo Sweet Itch Hoody om (extra lange staartflap waar de staart aan 'vast' zit)?!?! Dat zou ik uitermate knap vinden........

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:13

Die eczeemdeken was op een duitse site, weet de naam zo niet.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:16

Ik ben op zoek naar ander voer voor Senna. Ze krijgt nu Havens Coolmix oftewel muesli zonder haver. Alleen Senna heeft voer nodig waar wat meer power in zit. Ik zat zelf te denken aan Pavo Sportsfit, maar ik weet niet of dit wel zo geschikt is voor een eczemer.

Senna schuurt gelukkig haar kont (bijna) niet. Een tijdje terug ging ik met haar naar de kliniek. Mijn zusje reed achter ons aan en die zei dat het hele stuk (ook snelweg) haar staart over de laadklep hing en zij met haar kont stond te schuren. Dat is de enige keer dat ik heb meegemaakt dat Senna haar kont schuurt.
Nu Senna zo kaal staat, hooi bijgevoerd krijgt, 1/3 schep muesli + extra vit/min krijgt en misschien heeft de drainage ook wel invloed, gaat het eigenlijk heel erg goed. Haar manen groeien als kool, weinig jeuk (op stal schuurt ze niet meer), het enige probleem is, is dat ze iedere keer te grazen wordt genomen door die stomme dazen. Op haar buik, achter haar elleboog, in haar lies en als ze haar EJ deken op heeft over haar hele lichaam, heeft ze iedere keer onwijze steekbulten. Ze zit af en toe helemaal onder. Ik las een paar blz's terug dat paarden met hun deken op heel rustig staan, Senna staat dan nog steeds woest in het land te stampen en te slaan met haar benen. En echt helemaal niets helpt.