Jessix schreef:Laten we het maar on topic houden. Laat ik voorop stellen, ik ben geen dierenarts en ik ken je paard ook niet, dus ik ben niet degene die je advies kan geven.
Maar wat vragen bij mij oproept is inderdaad dat je aan het opbouwen bent met de medicatie. Hoe lang ben je nu bezig en hoeveel Prascend geef je nu per dag? Deze periode kan voor sommige paarden gewoon heel hevig zijn.
Misschien kun je de dosis nog verlagen? Ik had een paard wat echt even door een moeilijke opstart fase heen moest gaan. Na 3 weken Prascend dacht ik ook aan inslapen. Mede door de adviezen hier heb ik doorgezet op een lagere dosis. En met succes.
Kan het niet zo zijn bij jouw paard dat de klachten zijn verergerd door alles wat zich nu afspeelt in zijn lichaam? Al die hormonen die weer in het gareel moeten komen, de lage weerstand, etc.? Dikke benen, niet eten of niet meer alles lusten zijn wel de typische bijwerkingen. De ontsteking aan zijn geslachtsdeel is en de ringworm staat er wellicht los van, maar door alles wat er in het lijf gaande is krijgt het nu gewoon geen eerlijke kans om te kunnen genezen.
Kreeg je het advies tot inslapen van je dierenarts? Is het nu ondraaglijk lijden zonder kans op verbetering?
Bel anders een de kliniek in Utrecht voor advies of een andere grotere kliniek met wat meer ervaring, ook in combinatie met Cushing.
Nogmaals, ik snap dat je het beste met je paardje voor hebt en je er alles aan wil doen. Ik kan niet oordelen over wat je moet doen, dus als je schrijft dat het echt de enige oplossing is en je er achter staat dan doe je er ook goed aan.
Nee dat begrijp ik, maar aangezien dat mijn dierenarts heeft gezegd,
dat hij niets meer kon doen, en dat ik inslapen overwegen moest, omdat de zwelling niet is afgenomen en de benen niet zijn verminderd.
Wat heeft de dierenarts voor mij betekend,
Hij heeft hem bekeken, naar zijn hart geluisterd de eerste keer, toen heeft hij bloed afgenomen en hem getest op ppid,
toen heb ik dus de uitslag gekregen, dat is IR en ppid heeft, met een enorme waarde.. (weet hem zo echt even niet uit mijn hoofd..)
Ik heb de medicijnen nooit opgebouwd, mijn dierenarts zei dat ik moest beginnen met 1 tablet, dus direct 1 tablet gegeven, toen las ik hier het topic, eens verder door, en kwam ik dus tegen dat dat helemaal niet goed is en dat je moet beginnen met ongeveer 1/4 tablet, Maargoed, je verwacht dat je dierenarts je goed advies geeft toch?
Nou moet ik zeggen dit is geen grote dierenartsenpraktijk, maar een huisdierenpraktijk, met een veearts er bij in,
Nou lees ik dus dat als je paard last heeft van koliek, of erg aan de diarree is, je moet stoppen met de prascend per direct,
dit heb ik nu gedaan, heb hem vandaag geen gegeven,
ook mede doordat ik dat hier tegen kwam,
Wat je zegt over dat de klachten verergerd zijn door de prascend, daar dacht ik dus nu ook aan, maar hier heeft mijn dierenarts het nooit over gehad, ook niet over het verlagen..
En het klopt dat het nu geen eerlijke kans krijgt,
Hij lijd er naar mijn weten niet onder.. ja het plassen doet pijn maar goed als wij een blaas ontsteking hebben doet het plassen ook pijn toch? Tuurlijk is het enorm sneu!!
maar lijkt mij niet ondragelijk?
En zonder kans op verbetering? hmm... nou hij heeft dus enkel de antibiotica penicilline metacam geprobeerd, en dit had naar 4/5 dagen geen enkele verbetering, en voor hem is dat dus een besluit van laten inslapen dat het toch niet meer goed komt,
Hij had gezegd, dat we hem wel vol konden gooien met medicijnen maar dat door zijn enorm lage weerstand het toch niet goed zou komen...
Alleen nu weet ik dus niet meer wat ik moet..
Ik wil inderdaad met de kliniek in utrecht gaan bellen, / mailen (zodat ik fotos erbij kan doen)
En voor mij is het inslapen niet de enige optie.. ik wou nog zoveel proberen, maar hij vond dat beter..
dan denk ik hij is dierenarts hij zal dat wel weten, maar goed nu zet het me dus aan het denken, en wil ik dus zoals ik hierboven zei toch contact opnemen met utrecht..
Proberen waard ? ik denk het wel..