Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IMJ schreef:Hoe is het met je palominotje?
Jannepauli schreef:Toch verbaast het me, Focussed. In allerlei topics blaas je altijd nogal hoog van de toren dat "wetenschappelijk onderzoek" het enige criterium kan zijn en nu ga je op basis van zoiets als 'gevoel' en ongecontroleerde ervaring conclusies trekken over medicatie? Dat is verre van wetenschappelijk, hoe goed je je paard ook meent te kennen!
Van mij mag dat hoor, maar ik zou zelf toch liever de voortgang meten met start- en vervolgcijfers.
palominotje schreef:fargo schreef:Palominotje, kan me voorstellen dat je weer graag een paardje om je heen hebt hoor! Hoe oud is haar dochter? En ze is dus van jou nu?
Ze wordt in maart 8 jaar.
Vanaf de 28e is ze van mij
Imago01 schreef:Hey Palominotje, wat een leuk nieuws. Natuurlijk wil je weer een nieuwe liefde om je heen en om voor te zorgen. De zorg die je hebt moeten doen afgelopen jaren is zoveel geweest dat ik me dat grote gat kan voorstellen. En wat is er nu mooier dan een beetje van hetzelfde bloed te krijgen? Van harte gefeliciteerd en dat je maar vele mooie gezonde jaren met haar mag beleven.
Maar jeetje joh, 18 kg aan as...uhm, sorry als dit stom klinkt hoor, maar...wat móet je daarmee? Symbolisch een urntje had al mooi geweest toch? Mag je dat ergens uitstrooien ofzo?
Focussed schreef:Jannepauli schreef:Toch verbaast het me, Focussed. In allerlei topics blaas je altijd nogal hoog van de toren dat "wetenschappelijk onderzoek" het enige criterium kan zijn en nu ga je op basis van zoiets als 'gevoel' en ongecontroleerde ervaring conclusies trekken over medicatie? Dat is verre van wetenschappelijk, hoe goed je je paard ook meent te kennen!
Van mij mag dat hoor, maar ik zou zelf toch liever de voortgang meten met start- en vervolgcijfers.
Jammer dat je persoonlijk wordt, zeker in zo'n "vriendschappelijk" topiclijkt me weinig toevoegen aan het topic. Als je kritiek op mijn doen en laten heb mag je me altijd PBen als je daar de behoefte aan hebt.
De reden waarom ik niet ben gegaan voor "keihard cijfermateriaal" is omdat mijn DA aangaf dat op klinisch beeld ook gekeken kan worden naar vordering, dit ondersteund door Emmeloord. Het geld groeit me (helaas) ook niet op de rug, dus om voor elke poep en scheet haar te laten testen gaat me wat te ver. Omdat ze dit voorjaar lang op de dosis staat wil ik dan laten testen hoe ze ervoor staat en of er op basis van die gegevens aanpassingen moeten worden gedaan.
Overigens heb je best een puntje hoor. Het liefst zou ik haar bij wijze van iedere week metenMaar helaas is het niet gratis en kan ik niet mijn idealen nastreven. (Maar al was het slecht of niet van klinisch beeld af te lezen hoe het gaat, dan had ik zeker meer geld daar in gestoken
).
Nado schreef:Palominootje, wat enorm fijn voor je dat je een dochter van jouw lieve merrie hebt kunnen kopen. Zo blijft ze toch een beetje voortleven en kan jij jouw paardenhart weer wat gelukkiger maken. Heb je een foto ? Ik ben wel benieuwd
Jannepauli schreef:Om je een voorbeeldje te geven: ik weet nu de cijfers van mijn paard wb ACTH. Ik weet nu ook op basis van eerdere testen dat de PPID zich in de laatste anderhalf jaar is gaan ontwikkelen. Aangezien ze naar mijn oordeel nu nog in het grijze gebied zit (mede gebaseerd op de uiterlijke symptomen) heb ik besloten nog niet aan de pergolide te gaan maar geef in plaats daarvan Provarium Breeding (Vitex). Over ruim een maand ( eind Feb) laat ik opnieuw testen en uit de cijfers zal dan blijken of dat een juiste beslissing is geweest. Het zou kunen aantonen dat met PB de situatie zich stabiliseert of zich verbeterd heeft. In beide gevallen is dat een nuttige ervaring. Als de situatie zich niet verbeterd heeft, dan is ook aangetoond dat PB niet voldoende werkzaam is ( en alweer een fabel uit de wereld geholpen wordt) en er toch pergolide ingeschakeld moet worden.