Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Idra schreef:Mijn paard heeft zo een bloedonderzoek gehad en daarbij nog een (dure) allergietest, daar is helemaal niks uit gebleken. Dus helaas kan een bloed- en allergietest ook niet altijd zekerheid bieden...
Klara16 schreef:@Simba: naar mijn mening ben je niet goed geadviseerd door die Laarakker.
De eerste stap in het behandelen van een allergie is bepalen waarvoor het dier precies allergisch is. Als je dat niet weet heeft speculeren verder geen zin. Hij had eerst bloed moeten nemen voordat hij je dat verhaal over dat gras vertelde.
Je laat nu best een bloedonderzoek doen (door een reguliere DA). Daarop worden een groot aantal mogelijke oorzaken getest, en zal je weten wat precies de oorzaak is van de jeuk van je paardje. dat zijn niet altijd voor de hand liggende dingen. Bij de mijne was het culicoides, maar ook een schimmel die vaak voorkomt in stallen en 2 kruiden.
Ik raad het je echt aan, dan kan je ophouden met je zorgen maken en piekeren over wat er aan de hand is en kan je op een zinnige manier eraan beginnen werken!
Simba_ schreef:Ik zat te denken : Kan een paard allergisch zijn voor vogels? Of stof die deze beestjes versprijden?
Want ik heb sinds 3 dagen weer een zwaluwkoppeltje bovenin de stal, en sinds drie dagen lijkt Sim ook weer te schuren...
Vorig jaar zat er ook een nestje, maar dat heb ik toen laten zitten omdat zwaluwen ook veel insecten op eten enzo..
Nu heb ik hem (er zaten nog geen eitjes in hoor!) weggehaald, uit voorzorg.
Zou dat kunnen ? Ik bedoel, mensen zijn ook allegerisch voor pindakaas, dus waarom een paard niet voor vogels?
Sodeletuut schreef:Nee ze schuurt niet met haar benen, maar volgens mij is het meer dat ze stampt naar de vliegen zegmaar, ze zwiept ook aldoor met haar staart en ze doet haar staart aldoor naar achteren.. dit doet ze sinds ik de deken er op gedaan heb,. daarvoor deed ze het nog niet
Citaat:ik denk wel dat een paard allergies kan zijn voor vogels, maar ik geloof haast niet dat het de oorzaak is, omdat die beestjes in het nestje zitten en hij er niet mee in aanraking komt
Citaat:@ simba: ik zou zowiezo voor alle zekerheid je pard tegen schimmels laten inenten. weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan ligt. ( en dit kun je WEL laten onderzoeken door een arts met betrouwbare uitslagen)
ikzelf heb mijn 3 dieren preventief laten enten ervoor, vooral onmdat ik anders niet weet of Arwen schuurt door eczeem of door een schimmel infectie die dus tussen maart en oktober actief wordt vanwege het warmere weer.
schimmels kunnen trouwens meerdere jaren "overleven" dus stel je hebt zoiets in je stal, kun je er zo over 2 jaar nog last van hebben.
Citaat:@ Simba: hier nòg een tip Miss is het een optie een (2e hands of pagony) eczeemdeken te kopen? Als je paard dan geen/ veel minder jeuk heeft is het dus bijna zeker ZE
Citaat:Dat ben ik niet helemaal met je eensDie zwaluwen vliegen namelijk de hele dag door de stal heen...
Daarmee verliezen ze natuurlijk vanalles, veren, poep (denk ik, maar zie ik nauwelijks) etc.
Dus in in contact staan met die vogel kan wel degelijk
Sodeletuut schreef:Ik ben er net nog even geweest, en het is minder, en als je er overheen aait (vrij hard) komen er allemaal witte stukjes los..
33Bonita33 schreef:sorry dat het niet in 1 post staat, maar ik bedacht me net ineens iets dat een vriendin gister zij.
dat ze een vliegen vanger hebben ontwikkeld speciaal voor de mugjes die zomereczeem veroorzaken?
net zo iets als een dazen vanger? en dat het was aangetoont dat het werkt.
heeft iemand hier al meer over gehoord?