Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pasdedeux schreef:In beweging gaat de luchtstroom sneller langs de binnenkant van de neus, doordat er sneller adem wordt gehaald. Hetzelfde als je aan het joggen bent dan krijg je op een gegeven moment ook een scherp gevoel met ademhalen (ik althans waarschijnlijk door gebrek aan conditie) Tevens er vanuitgaande dat je je paard nageeflijk rijdt, kan die houding het ook triggeren.
://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DTAKHIN8.jpg[/img] De wervels komen anders tegen elkaar dan in stap en rust stand. De ruimte tussen de wervels kan te klein zijn voor de zenuwen en deze dan irriteren. Ook kan het lichament nuchea die loopt vanaf het puntje aan de boven/achterkant van de schedel het probleem zijn. Door de occiput (achterkant van het hoofd) lopen wel vier zenuwen. Die zitten ook dus vlak bij de atlas (1e halwervel). Deze zenuwen zijn van invloed op de luchtwegen, oor, maag, darmstelsel en nog veel meer. Ook zie je 1 zenuw die verantwoordelijk is voor de trapezius spieren. Bij mijn paard is deze trapezius overdreven ontwikkeld (halsgedeelte). Die stabiliseert haar gehele nek.
Als een zenuw overgevoelig is, kan warmte van de lucht (warme lucht neemt meer ruimte in dan koude lucht (denk aan een ballon) triggeren en zijn pollen natuurlijk ook te groot om ongemerkt de slijmvliezen te passeren.
Ik ga me met homeopathie dus richten op zenuwbeschadigingen, volgens mij arsenicum, hypericum, maar dat ga ik even uitmeten. Kan ik eindelijk mijn testdoos eens gebruiken uit een ver verleden (heb 2 jaar homeopathie gestudeerdt voor dieren aan de hbo te amersfoort, maar was niet helemaal mijn ding, daar zochten ze het nog ouderwets op in de boeken. Uitmeten past mij beter dan de klassieke manier. Bij paarden met hoofdpijn die in het donker willen gaan staan zou ik ook dat bovengenoemde kruid wel durven proberen wat de bloedvaten verwijd, maar in de andere gevallen niet.
FCSA schreef:Irmaz, als het schudden (bij mijn paard) inderdaad met hoofdpijn/vernauwde bloedvaten te maken heeft, dan zou een neusnetje geen verschil moeten maken toch? Moest eraan denken omdat hij vandaag in de buitenbak met neusnetje vrijwel niet schudde..
FCSA schreef:Echt het een na het ander he, WL? Wel fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan! Meten ze in Den Hoek ook met de lecherantenne? Heel benieuwd hoe het straks met rijden zal gaan!