Silver_Fox schreef:Het enige wat hier werkt is een PP (zou ik sowieso heel graag willen), dus alleen op zand met hooi en dan af en toe op het gras wanneer het weiland er klaar voor is. Alleen is dit nou eenmaal niet altijd een optie voor mensen die geen eigen grond hebben.
Ik heb dit jaar voor het eerst een PP maar ben toch ook al de nodige problemen tegen gekomen.
Althans ... ?
Ik doe het waarschijnlijk niet goed. Onlangs las ik op een PP website dat het niet de bedoeling is dat de paarden op de tracks gaan grazen maar uitsluitend bij de hooi voerpunten gaan eten.
Ik heb op de tracks gewoon gras staan en dat eten ze hoe kort dan ook toch liever dan het hooi in de zomerperiodes.
We hebben hier 3/4 hectare weiland ter beschikking en ik heb zo'n 600 m. aan tracks kunnen maken.
Om nou al die tracks vol te gaan storten met geel zand is me eigenlijk te gortig.
Echter, de tracks met gras was voor 1 van de 4 paarden niet goed. Hij wandelde best wel veel maar at ook veel te veel en groeide mega tonnetje rond. Met gevolg jeuk en geschuur.
Ik heb hem toen apart gezet op een stuk weiland waar de 1e snit nog op stond maar niet te hooien was door al die regen. Dat oude gras kon hij ook constant eten maar viel gelukkig ook weer af.
Ik overweeg om hem vandaag voor het eerst weer bij de anderen in te zetten op de PP.
Wel denk ik dat een ernstige eczemer waarschijnlijk wel gebaat is bij alleen op zand staan en uitsluitend hooi. Hoe graag we ze het gras ook gunnen