Jannepauli schreef:OJJ: als ik met mijn Amerikaanse mentor spreek over het feit dat een paard niet goed reageert op de medicatie voor PPID, en nog steeds bepaalde symptomen vertoont, dan is het antwoord steevast dat de voeding kennelijk niet goed gebalanceerd is, of, dat de uitkomsten van het bloedonderzoek niet correct zijn. Of inmiddels door allerlei invloeden achterhaald.
Ik vind dit een interessante, ik denk er nog over na. Ik denk ook dat het heel ingewikkeld is om de voeding perfect te maken. Maar ik denk ook dat die voeding zooo belangrijk is (en niet alleen bij PPID/IR!). Maar ik geloof niet dat als het nog niet 100% goed gaat, dat alleen de voeding de schuld kan krijgen... Dat dat heel individueel is...
Haha ben er nog niet helemaal over uit, vind het een interessante opmerking, waar zeker een belangrijk aspect zit!
Jannepauli schreef:Ik was zojuist nog even wat aan het doornemen en opeens viel deze post me op, met name het product Pyrogenium .. is dat een homeopatisch middel? Nu ben ik niet zo van die geneeswijze, maar ik heb wel eerder producten van Ecostyle/Dr Schaette gebruikt en daar altijd goede resultaten mee behaald.
Als Leetje hier meeleest: ken jij dit product ?
Ja pyrogenium is een belangrijk homeopathisch middel bij oa ontstekingen met vieze, stinkende pus. Het kan een belangrijk middel zijn bij hoefzweren.
Pyrogenium kan bij terugkerende ontstekingen ook een rol spelen. Bv dieren bij wie elk wondje gaat etteren/ ontsteken. Echter ik geloof niet zo in dat dit het middel is om weerstand te verhogen. Daar is veel meer (individueel voorgeschreven) voor nodig, het haalt vooral de terugkerende ontstekingen eruit, maar ook daarvoor zijn er meerdere verschillende homeopathische middelen die dit kunnen. En dat is helemaal afhankelijk van het individuele geval. Zo had mijn paard terugkerende HB soms in combi met hoefzweren maar had daarbij ook sarcomen. Dan vraagt dat om een heel ander middel 
De producten van Ecostyle ken ik niet. Zo te lezen is het een samengesteld product, met oa pyrogenium erin, maar ook andere homeopathische middelen.