[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:46

Yvet_90 schreef:
De reden dat ik naar die dekens keek heeft vooral te maken met de bescherming boven op het hoofd.. bij het halstrr heeft het paard namelijk het meeste last en mijn ervaring met de normale eczeemdekens is dat dat punt niet heel goed beschermd is...

Vandaar mijn vraag aan jullie om ervaringen.. ik wil geen rotzooi aanschaffen..

dat las ik niet terug in je vorige post.

voor hoofdbescherming zou ik toch gaan voor een deken in combinatie met een vliegen/eczeemmuts.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:54

Nee klopt had ik ook niet vermeld.. het kan best zijn dat ik wel de normale eczeemdeken van premiere oid koop, maar ik blijf benieuwd naar jullie ervaringen.. welke dekens hebben wel een fijne pasvorm en welke niet. . En dan uiteraard wel enigszins betaalbaar.. max budget is 80euro.. meer wil ik er niet aan uitgeven daar ik niet weet of ze blijft..

minikatje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:01

ik heb vorig jaar 2 eczeemdekens gekocht buiten het seizoen via marktplaats.
een fedimax en een QHP? (geen flauw idee), beide maatje 175
was niet meer dan 35 euro kwijt.

de fedimax vind ik persoonlijk erg fijn, de qhp ligt er alleen op als de fedimax gemaakt of gewassen moet worden :)

qua hoofdbescherming raad ik een kap aan aangezien er veel oortjes toch wel uit de bescherming floepen, in dit topic staan wel leuke foto's van scheve RSH dekens :)
en aangezien die van jou daar toch wel de bescherming nodig heeft.

wat heb je nu erop liggen?
wat is een beetje de eczeemachtergrond van je paardje?

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:55

Ik heb nu geen deken opliggen op advies van de veearts.. ik heb het paard drie maanden geleden gekocht en ze blijkt eczeem te hebben. Dus fokker gevraagd haar terug te nemen, maar dat wilde hij niet. Daarom nu juridisch verder, maar ik wil haar niet langer lastigvallen met al die jeuk.. ze heeft er gewoon veel last van. Vandaar. Maar bedankt voor de adviezen. Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de dekens waar jullie toch wel heel blij van worden..

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:16

Rambo Sweet Itch Hoody ben ik zeer tevreden over!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:20

Ook ik ben een happy Sweetitch gebruiker. Ik zou ook niet anders willen. Wel andere dekens geprobeerd, maar goedkoop bleek toch duurkoop te worden.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:33

Gingen ze heel snel kapot? Of had het vooral met de pasvorm te maken..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:45

Hier tevreden over de kwaliteit van de rambo! helaas is mn pony te breed geworden voor de deken ;'( hij schuurt nu. en een maat groter is weer te groot.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:28

Yvank, welke maat heb je liggen? Ik zoek nog een reserve rsih voor mijn pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:13

Een 183

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:16

Een vraagje in het algemeen over de waterproofliner van Horseware voor onder de sw.itch e.d.
Kon jij het af met dezelfde maat liner als jouw eczeem/vliegendeken...of had je een maat groter nodig.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:37

ik heb een regenliner liggen in maat 205 voor de RSIH, die ik zelf neit heb maar laatst met een zooi eczeemdekens heb gekocht. Als iemand er belang bij heeft hoor ik het wel, prijs komen we vast wel over uit.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:41

Yvank_ schreef:
Een 183

Sjips, da's te groot :D

Ik moet een maatje 160 hebben. -O-

Moeilijk aan te komen tweedehands.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:42

Icrack schreef:
Een vraagje in het algemeen over de waterproofliner van Horseware voor onder de sw.itch e.d.
Kon jij het af met dezelfde maat liner als jouw eczeem/vliegendeken...of had je een maat groter nodig.

Ik heb voor mijn kwpner dezelfde maat gepakt. Past wel maar had best een maat groter mogen wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:19

Iemand enig idee welke deken geschikt zal zijn voor mijn pony? Ze had een 183 rsih maar haar schouders zijn te gespierd geworden. .. zr staat nu onder een imperial riding 195 maar die fingen lubberen zo uit...

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:27

Yvank_ schreef:
Iemand enig idee welke deken geschikt zal zijn voor mijn pony? Ze had een 183 rsih maar haar schouders zijn te gespierd geworden. .. zr staat nu onder een imperial riding 195 maar die fingen lubberen zo uit...
. Dan heb je veel kans dat de 6'3 haar wel gaat passen (da's maat 190)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:56

Is die niet te lang? De 6,0 was al vrij lang..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:04

1.83 rsih? Ze vallen groot dus zou in een gewone maat al 1.90 zijn. Das toch een paardenmaat en geen ponymaat meer :-)

Trekken/krap bij de schouders kan ook betekenen dat de deken te groot is. Deze schuift tijdens het lopen naar achter en lijkt het net of de deken te klein en krap is bij de schouder en eigenlijk te lang voor de ruglengte. Maat kleiner ligt in dat geval beter is mijn ervaring. Mijn Welsh had eerst ook een 190 met hetzelfde probleem, zij staat nu onder een 175 en dat past prima!

Heb het dan over een Welsh Cob met een stokmaat van 1.47 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:08

Nee echt te krap niet te groot! Het is een haflinger. Ze heeft van amigo ook al haar dekens in 183.maar die hebben een sluiting bwaar ik een tussenstuk tussen kan doen want die zullen nu ook wel te krap zijn. 175 komt ze niet in. Ze is 1,52 en flink gespierd.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:12

Delfde maat als de mijne dus, ook 185 alleen dan in de Rambo dekens.

Zit er niks anders op dan groter in jou geval. Je zou mss zelf een stuk op de rug dubbel kunnen naaien zodat er een plooi ontstaan waardoor de ruglengte korter wordt. Las ik die supertip niet ergens eerder in dit topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:16

Oh dat zou kunnen ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:42

Mocht iemand interesse hebben iineen rsih maat 6,0? Hij is op een heeeel klein gaatje op de rug (halve cm) na helemaal heel 1 seizoen gedragen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:26

Wie oh wie had hier op die geniale manier een stuk van de Rambo een stuk omgevouwen waardoor het rug-gedeelte ingekort werd??? Ik heb foto's voorbij zien komen, maar kan het even niet terug vinden.

Heb de mijn vandaag binnen gekregen. Voordeel is dat er geen naad in de rug zit. Oorgaten zitten te krap op elkaar en jammer dat de deken geen bilkoorden heeft. Deken zit redelijk, maar is wat te lang. Meneer heeft echter de lengte van de hals absoluut wel nodig, dus maatje kleiner durf ik niet aan.

Afbeelding

Afbeelding

De hals lijkt wat bol, maar d'r zit een dik pak haar onder :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:07

ik meld me ook, mijn overleden paardje had eczeem

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:09

Ik heb dringend advies nodig....
Paard: 3 jarige haflo Arabier merrie, vanaf drie maanden oud in mijn bezit, hier geboren.
Tot juni in de opfok gelopen (winter loopstal met onbeperkt kuil/hooi en basisbrok, zomer natuurgebied)
In juni begon ze ineens te schuren. In overleg met mijn honden trainster (die ook natuurgeneeswijze doet en zelf exceem paarden heeft) cojosol (??) shampoo en silitch aangeschaft. Paard tevens uit het natuurgebied gehaald en naar binnen gehaald.
Dit leek te helpen. Dus paard de wei weer op (normale wei) 24/7 buiten.
So far So good...
Ivm overkill aan dazen drie weken terug vliegendeken met hals aangeschaft.
Vorige week heeft ze door een miscommunicatie van maandag avond tot woensdag avond zonder deken op stal gestaan.
Woensdag trof ik haar zo aan:
Afbeelding

Inmiddels is de plek groter en kaler. Hard, warm...
Ik hoef het maar te aaien en mevrouw staat met haar lip te krullen...

Ik wil best wat aanschaffen, maar er is zo ontzettend veel! De een heeft goede ervaringen met equi protecta, de ander met TKC97, de volgende met endure, etc...
Ik heb geen zin on straks met 10 potten/sprays van 20 euro per stuk te staan die allemaal niks doen.

Bewust nog geen da gebeld omdat ik eigenlijk niet al die chemische troep als cortisonen en prednison in m'n paard wil.

En nu?

"Hier" is trouwens de Biesbosch