Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:12

Hier ook tranen in mijn ogen (heel handig als je in de klas zit) Wow, wat een fijne berichten over deze paarden! Wat TOP hoe er met de paarden omgegaan word en wat een top inzet!
Ik hoop dat iemand hier contacten heeft met de media, want dit is zeker een plekje in t nieuws waard + een lintje van de burgermeester oid. :D
Wat fijn om te zien dat ze ALLES voor de paardjes over hebben..
Was iedereen maar zo...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 10:25

Geweldig de update van stal Veerkracht.
Tranen in mijn ogen. Hopelijk redden de paardjes die zo hard aan het vechten zijn het.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 11:21

Ik heb gehoord dat er hier in midden drenthe ook weer een uitbraak is. Kan er alleen niks over vinden, wie weet er meer van?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:29

Ankje11 schreef:
Ik heb gehoord dat er hier in midden drenthe ook weer een uitbraak is. Kan er alleen niks over vinden, wie weet er meer van?

Waar heb je dat gehoord en van wie?
Helpt bij het zoeken.

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 15:35

Ik heb dat gehoord van bekenden via mail contact.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:25

Jongens....voor rhino is het al te warm. Het gedijt alleen bij koud weer, dus hou op met die paniek!

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:04

piecon schreef:
Jongens....voor rhino is het al te warm. Het gedijt alleen bij koud weer, dus hou op met die paniek!

idd, meteen weer paniek.. Geniet gewoon lekker weer van je paardje! Veel te mooi weer voor!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:15

Moet bekennen dat ik nog wel een keer extra kijk bij een snotneus :)
Maar wat blij dat alles weer enigszins normaal is!

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:59

piecon schreef:

Hoe kan het dan dat ik het weekend van iemand een bericht kreeg dat er wel degelijk weer het rhinvirus is opgedoken bij een stal bij mij in de buurt? Van zulke berichten wordt ik echt niet rustig, aangezien mijn paard ook in die buurt staat.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:10

Er duiken wel meer berichten op, die achteraf niet waar blijken te zijn. ;)
Pas als het officieel is bevestigd is, zou ik me op z'n vroegst zorgen maken. Wat al niet nodig is trouwens.
Tot die tijd alles met een korreltje zout nemen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:15

Ankje11 schreef:
piecon schreef:

Hoe kan het dan dat ik het weekend van iemand een bericht kreeg dat er wel degelijk weer het rhinvirus is opgedoken bij een stal bij mij in de buurt? Van zulke berichten wordt ik echt niet rustig, aangezien mijn paard ook in die buurt staat.

Als het om de abortusvariant gaat, kan het nog wel een tijdje zijn dat die tot uiting komt. Die besmetting heeft al eerder plaats gevonden en zie je pas als er veulens geboren worden. Dat er dus nog steeds rhino is (en tot uiting komt) zou dus best kunnen kloppen. Dat het te warm is geldt denk ik voor de neuro-variant?

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:19

MarrieLeen schreef:
Er duiken wel meer berichten op, die achteraf niet waar blijken te zijn. ;)
Pas als het officieel is bevestigd is, zou ik me op z'n vroegst zorgen maken. Wat al niet nodig is trouwens.
Tot die tijd alles met een korreltje zout nemen.

Dus als er ergens rhino heerst hoeft men zich geen zorgen te maken? Sorry, maar dat vindt ik wel een beetje heel kort door de bocht.
Als ik zulke berichten hoor dan hoop ik maar dat mijn paard het niet krijgt.

De abortus variant hier in de buurt is ook gevaarlijk als die er is aangezien er redelijk dicht bij die stal nog 2 merrie`s zijn die op knappen staan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:30

Helpt het iets, je zorgen maken? Natuurlijk kan je je paard extra in de gaten houden, maar om 'm nu gelijk te stressen..
Je moet gewoon je voorzorgsmaatregelen nemen, meer kan je niet doen.

Ik bedoelde er mee te zeggen dat veel dingen opgeblazen worden, en dat je je pas op z'n vroegst zorgen moet maken als het echt bevestigd is.

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:53

piecon schreef:

Rhino heeft niks te maken met het weer, al deze uitbraken hadden net zo makkelijk in de zomer kunnen gebeuren!

En ja dat zegt mijn dierenarts!

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:51

Helaas hebben ze gister bij de veerkracht toch 2 paarden moeten laten inslapen vanwege het rhino virus. Ze hebben er weken voor gevochten maar deze 2 hebben het helaas toch niet gered. Heel erg |(

Helaas ook 1 pony daar gestorven aan koliek ;(

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:20

MissAmazone schreef:
Helaas hebben ze gister bij de veerkracht toch 2 paarden moeten laten inslapen vanwege het rhino virus. Ze hebben er weken voor gevochten maar deze 2 hebben het helaas toch niet gered. Heel erg |(

weet jij welke paarden?

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:36

MissAmazone schreef:
piecon schreef:

Rhino heeft niks te maken met het weer, al deze uitbraken hadden net zo makkelijk in de zomer kunnen gebeuren!

Rhino is wel degelijk temperatuurafhankelijk. Het komt ook elk jaar rond dezelfde tijd voor, dit jaar was geen uitzondering ;)

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:17

itsinmygenes schreef:
MissAmazone schreef:

Rhino is wel degelijk temperatuurafhankelijk. Het komt ook elk jaar rond dezelfde tijd voor, dit jaar was geen uitzondering ;)

En mijn dierenarts zegt van niet, en wij zitten bij dezelfde kliniek als de veerkracht dus informatie genoeg gehad! Dat het het geregeld in de winter is is puur toeval. Weerstand van paarden kan niet zo goed verminderen bij erge hitte. Of seizoensveranderingen. Ga daar ook verder niet over discussieren want heb in deze weken genoeg informatie gehad over rhino, want was er nauw bij betrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:26

Wat geen toeval is, is dat paarden in het voor- en najaar gaan verharen en daardoor kwetsbaarder zijn. Daarnaast is de wisseling van weer ook altijd een goede aanval op de weerstand.

punkd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:22

X_Linz_X schreef:
MissAmazone schreef:

weet jij welke paarden?

helaas zijn gisteren de 2 zorgenkindjes Puck en Jagermeister in geslapen en vorige week heeft Lady na 3 dagen heftige koliek de overstap naar de eeuwige grazige weilanden gemaakt. Wat is Rhino een vreselijke rot ziekte. Het heeft nu 5 paardenlevens gekost en heel veel tranen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:32

Heel veel sterkte voor de Veerkracht :(:)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:49

SplashIsLief schreef:
Heel veel sterkte voor de Veerkracht :(:)

+1
:(:)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:57

Lovely schreef:
Wat geen toeval is, is dat paarden in het voor- en najaar gaan verharen en daardoor kwetsbaarder zijn. Daarnaast is de wisseling van weer ook altijd een goede aanval op de weerstand.

Dat is bij mensen toch ook niet zo?

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:16

Colway schreef:
Lovely schreef:

Dat is bij mensen toch ook niet zo?

Nee mensen kunnen ook griep krijgen in de zomer.. denk aan natte haren naar buiten, ff zonder jas, op de toch staan.. alles wat je weerstand kan verminderen. Bij paarden werkt drukte en stress ook mee/tegen aan die weerstand..

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 18:21

Ach wat jammer van die paarden op de Veerkracht, in het vorige bericht leek er nog hoop te zijn.... Sterkte, mensen! :(:)