Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MalaQ schreef:Wat voor zweren waren er gevonden? Wordt er naast omeprazol ook sucralfaat gegeven? Omeprazol heeft ook een negatief effect op de darmen.
Angelo_J schreef:@Eapy, bedankt, daar heb ik inderdaad over nagedacht! We hebben nu lijnzaad toegevoegd. Als dat niet voldoende helpt, dan ga ik dit bespreken met mijn dierenarts.
Hannanas schreef:Angelo_J schreef:@Eapy, bedankt, daar heb ik inderdaad over nagedacht! We hebben nu lijnzaad toegevoegd. Als dat niet voldoende helpt, dan ga ik dit bespreken met mijn dierenarts.
Drinkt je paard ook voldoende? Je zou kunnen kijken of meer vocht voeren met eventueel in combi van elektrolyen of dat nog wat doet voor de buik/verstopte darmen.
Wat voer je?
nikia schreef:nikysa90 bedankt voor je reactie. Heel fijn jou bericht te lezen. Ze heeft eerst 10 dagen een kuur Torental ( meen dat het zo heet ) gehad. Ik ben nu 4 weken bezig met de Mycosorb A+. Om dit ze voeren doe ik het in Subli Seniorus met 2 handjes Gastro+ brok. Verder krijgt ze droog hooi en knibbelt ze wat stro.
Ik hoop zo dat het wat met de leverwaardes doet. Ik heb nog een tube Gastrogard liggen. Wellicht deze elke dag een streepje geven tot hij op is ter ondersteuning voor de maag?
Ik vind het altijd zo moelijk. Ik mis mijn oude gekke pony
Eapy schreef:Hm... kun je het hooi in een fijnmazig net of slowfeeder doen? Dan doet je paardje er langer over.
Je kunt altijd met je DA overleggen of hij/zij het ziet zitten om omeprazole te geven en te kijken of de klachten dan verminderen, zonder scopie. Je kunt uiteraard ook gewoon een scopie laten doen.