cyclo86 schreef:dat snap ik (wist ik ook wel) maar vroeg me alleen af of er miss mensen waren die het effect met de schilvers ook hebben met ditzelfde of misschien een ander product
ik heb haar nu 2 ker gewassen (thea three shampoo) en dan dat tk 97 oliespul opgedaan, zoals op verpakking staat dus na 3 dagen tussen. daarvoor had ze van die harde eerder korstige schilvers in har manen staart etc zitten na het wassen (en droogtijd) borstel en peuter ik voorzichtig zoveel mogelijk alle schilfers tussen de manen uit en doe ik dat spulletje erop zodat het mooi op schone huid komt. Nu zijn het dus van die hele dunne eerder zachte schilvers maar wle grote die loskomen. ook in de huid onder de manen dus op hals. en ook op buik ed de huid lijkt veel soepeler
dus ik had een hypothesë: dat de oude slechte huid aan het loslaten was om plaats te maken voor jonge soepele huid
natuurlijk beetje vergezocht, maar het was een idee om de schilfers te verklaren, een andere verklaring is slechte reactie op het wassen/oliespul maar had dan ook jeuk ed verwacht wat ze dus helemaal niet vertoond. sterker nog ik zie mijn paard vaker schuren dan de pony![]()
andere ideeen zijn ook welkom alsook ervaringen positief of negatief met dit soort schilfering. als het negatief is zou ik namelijk natuurlijk stopen met deze behandeling. woensdag zal de volgende keer zijn dat op de planning staat om te wassen en in te smeren. Natuurlijk wordt ze ook bijna elke dag ingespoten met vliegenspray
Teatree kan ook een allergische reactie oproepen, wellicht dat dat de het verklaard. Wat ik al zei: ik zou eerder zwavel/teershampoo gebruiken.