Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikenindi schreef:is het geen luis of schimmel ofzo?
ikenindi schreef:ka toch toevallig? anders denk ik aan een allergie, maar dat zou in t bloed te zien moeten zijn denk k?
ikenindi schreef:bloedonderzoek kan in mijn ogen nooit kwaad. maar ik dacht dat je uit bloedonderzoek wel allergien kunt halen hoor. waarom bij paarden niet en bij mensen wel denk ik dan...
corinagirl schreef:Allergie test kan volgens mij bij paarden ook gewoon.
Word het land bemest met kunstmest? Sommige paarden kunnen daar ook heftig op reageren in de vorm van (huid) irritatie.
Maar je zegt dat hij nu nog geen gras gezien heeft. Zou het verveling kunnen zijn? Komt hij er voldoende uit?
De dagen worden wel steeds langer en dus heeft Otello al wel zijn eczeemdeken weer op. Zou best kunnen dat het een allergische reactie is. Wie weet toch een vorm van (zomer) eczeem?
*Edit* Kan natuurlijk ook nog... Zijn de vitamines en mineralen goed op peil bij hem?
Misschien zou een 'schoonmaakkuurtje' wat zijn? Bijvoorbeeld Drainage Composium.
Sonja_vR schreef:mmm, het zou een schimmel kunnen zijn
juist omdat het ook tweede jaar is
misschien iets wat de kop opsteekt als de weerstand heel even wat minder is ivm het verharen en het wisselen van de seizoenen
maar dat is ook maar een optie
eczeem kan het ook gewoon wel zijn , ook als hij zijn staart met rust laat
hij zal niet de eerste zijn die het niet bij het standaard plaatje houd kwa welke onderdelen hij juist wel schuurt
omdat hij nu nog niet op het gras staat kan het idd bijna niet van het gras komen
misschien dat het er wel heviger van word
zijn er verder nog dingen verandert in zijn voer de afgelopen weken?
van hooi naar kuil, of van kuil naar hooi ?
erhmmm...eens denken wat ik nog meer kan bedenken
misschien is het een combinatie van iets wat hij te kort komt of te veel heeft en de zon? is ook nog een optie ...
maar ja, allemaal dingen die met bloedtesten net wel of net niet duidelijk te vinden zijn
bloedtest kan wel handig zijn , even kijken of alle organen doen wat ze moeten doen , of dat hij voldoende mineralen binnen krijgt
en of dat hij toevallig niet ergens een ontstekingsreactie heeft zitten , allemaal dingen die je wle uit het bloed kunt halen ...
ook antilichamen die bijvoorbeeld bij een allergie zouden kunnen horen kunnen ze wel vinden , alleen daarna aan jou de zoektocht om uit te vinden waar hij precies allergisch of overgevoelig voor is, omdat dat meestal niet helemaal duidelijk te krijgen is
Musetta schreef:Hey mensenIk kom even laten weten wat gewerkt heeft. Klitwortel heeft niet gewerkt, maar Leovet (van de ruitersportzaak) tegen licht schuren wel.
Wellicht heeft m'n pony jeuk door het verharen en hopelijk blijft het daarbij.
Nanda schreef:Simba, heeft hij niet (nu) gewoon jeuk van het verharen?
Simba_ schreef:Hoi Allemaal!
Omdat het mij ofviel, dat wanneer het veel regende en mijn paard niet de wei op kon, het schuren minder werd of zelfs stopte.
In de winter had hij nergens last van, maar stond dan ook niet op de wei.
Nu betrapte ik hem gisteren op lichtjes schuren tegen de deur stijl...
Hij heeft nog geen hap gras gezien...