Voor appie heb ik het zo

Als hij eet dan zakt de haks een stukje en komt er een heel stuk bloot, en dat is denk ik net teveel, dat is ook precies de plek waar hij dan jeuk krijgt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:pfff…echt wel! Aan de andere kant, ik vond het dazenseizoen opvallend kort.
maralyn schreef:Nee hoor. Henny
Lang niet alle shets.
Maar ken wel tientallen.
Daarom dus mijn vraag.
Kinke schreef:dat zie je inderdaad nog regelmatig, maar ik zie ook wel een verandering. Onze DAP zegt in ieder geval niet dat je ze op kort gras moet zetten
En hier wordt ook gewoon bemest, nou hebben wij vleeskoeien van een sober ras, dus we doen niet aan het echte turbogras maar bemesten wel. Zo heb je in ieder geval ook niet die rottige JKK in je wei. Degene die mijn paarden bekapt was ook in shock toen ze dat zag, maar die heb ik ook maar even snel verteld dat niet bemesten juist heel erg slecht is.
Kayleigh327 schreef:Mijn pony heeft op haar hals allemaal kale plekken en nu komen er ook open wondjes bij. En het wordt alleen maar erger! Dit had ze voorheen helemaal niet. Ook heeft ze over haar rug allemaal kleine bultjes met korstjes zitten.
Heb even foto's gemaakt, misschien komt het jullie bekend voor? Ik ben nog niet zo bekend met zomereczeem, ik en dierenarts twijfelen ook of ze dat wel heeft.
[ [url=m/Ls4Vgm.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zmLdQw.png]Afbeelding[/url] ]
Ze wordt momenteel behandeld tegen allergieën. Ik spreek dinsdag de dierenarts weer, als jullie ideeën hebben dan wil ik die graag dan navragen!
Zinzi_jewel schreef:Dit zelfde heeft mijn merrie ook .
Ben nu bezig met een allergie test via het bloed
Kayleigh327 schreef:Zinzi_jewel schreef:Dit zelfde heeft mijn merrie ook .
Ben nu bezig met een allergie test via het bloed
Volgens mijn dierenarts was een allergietest via het bloed niet betrouwbaar en kon er dan van alles uit komen waar je niet veel wijzer van werd.
Ik ga nu aan de slag met een homeopaat in de hoop dat die weet wat er dwars zit.
Ben wel heel benieuwd wat er bij jou uit komt!
Laat je het weten?
Silver_Fox schreef:@maralyn Ik snap dat kort gras niet goed is en ook waarom. Maargoed, als we de shetlander op een nieuw weiland zetten, ook al is het maar even een halfuurtje, raakt ze bevangen. Het verhaal is echt wat gecompliceerder dan "kort gras is slecht, lang gras is goed". Het lange gras moet goed sober paardengras zijn en het moet goed bemest worden en veel variatie hebben. Daarbij moet je genoeg oppervlakte hebben waarmee je je paarden het hele jaar op niet-kort gras kan zetten zonder dat het overbegraasd wordt. Wij hebben helaas niet genoeg grond om dit te kunnen verwezenlijken en is dus kort gras echt een stuk beter dan lang, want ook al is het geen raaigras, doordat het snel overbegraasd wordt is het gras bijna altijd gestressed en eenzijdig. Tegen de tijd dat het ene stuk weiland lang genoeg is, is het andere al weer lang overbegraasd.
Het enige wat hier werkt is een PP (zou ik sowieso heel graag willen), dus alleen op zand met hooi en dan af en toe op het gras wanneer het weiland er klaar voor is. Alleen is dit nou eenmaal niet altijd een optie voor mensen die geen eigen grond hebben.