Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:elinebakker schreef:Misschien kunnen jullie wat meer rekening houden met de nieuwe mensen hier, de meesten (waaronder ik ook) hebben nog maar weinig kennis en ervaring met Cushing en weten daarom niet alles direct tot in detail. Beetje grimmige sfeer hier..
Jannepauli, zoals het mij is uitgelegd, moet je 18 pmol delen door 0,22, daar komt dan een ACTH waarde van 81 pg uit. Tevens bevestigd mijn dierenarts dat mijn pony qua waarde op het gemiddelde zit van de PPID patiënten.
Tenzij je mij een duidelijker uitleg kan geven (vandaar mijn vraag over het referentiekader), is dit het enige wat ik weet.
Zo pardon? Je zegt toch net zelf al dat het je via pb is uitgelegd? En aangezien wij niet weten waarom je in eerste instantie op cushing hebt laten testen, vraagt jp zich terecht af waarom jij met zo een minimale verhoging al direct met prascend zou starten? Wat is er dan mis met die vraagstelling volgens jou eigenlijk?
ohjajoh6 schreef:Sorry, maar volgens mij zit het toch ietwat andersom in elkaar en lijk jij nu juist degene te zijn die mensen via pb juist aan de prascend praat en dat vind ik zeker een gevaarlijke ontwikkeling...
Shanna schreef:Om me er even in te mengen, je kan toch niet zomaar prascend bij de dierenarts kopen zonder dat de dierenarts de diagnose cushing vast stelt/ bevestigd? En waarom zou je uberhaubt je paard aan de medicijnen willen als je niet weet wat je moet behandelen? Prascend is behoorlijk specifiek (en duur om voor de grap te geven), voor mijn pony de diagnose had gekregen had ik er nog nooit van gehoord.
Ik vind de sfeer overigens wel mee vallen, ligt denk ik ook heel erg aan de manier waarop je de berichten leest.
Mijn pony staat de laatste tijd (sinds ik begonnen ben met de medicijnen op 23 oktober) gigantisch te zweten. Nu ben ik er niet zeker van of dat door de medicijnen komt of door zijn mega beren vacht i.c.m. het warme weer. Scheren heb ik overwogen maar vind ik toch wat grote stap juist omdat het van dat warme weer is en ik dus niet precies weet waarom hij zo zweet. Hoe lang kan dat zweten aanhouden als het een reactie op het medicijn is? Hij staat nu op 1/4e tablet per dag (kleine shet). Zou het verschil maken als ik de dosis halveer of is dat het proberen niet waard omdat hij dan niet genoeg binnen krijgt om van zn klachten af te blijven?
Hij reageert overigens wel heel goed op het medicijn, kijkt weer vrolijker uit zn ogen. Ligt wat minder, al is hij na het liggen nog wel gigantisch slecht (zoals in het filmpje in mn topic op pagina 3: [MD] Depressief paard? Of toch wat anders aan de hand? )
Shanna schreef:Om me er even in te mengen, je kan toch niet zomaar prascend bij de dierenarts kopen zonder dat de dierenarts de diagnose cushing vast stelt/ bevestigd? En waarom zou je uberhaubt je paard aan de medicijnen willen als je niet weet wat je moet behandelen? Prascend is behoorlijk specifiek (en duur om voor de grap te geven), voor mijn pony de diagnose had gekregen had ik er nog nooit van gehoord.
avensis schreef:Hoi, sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik heb een vraag aan de ervaringsdeskundigen onder ons..
Mijn merrie van 26 was 3 weken geleden flink hoefbevangen en de da is geweest en heeft bloed afgenomen en daaruit bleek dat ze cushing heeft. We zijn begonnen met het behandelen vd hoefbevangenheid en met prascend, 1 pilletje per dag. Na een paar dagen was mijn paard ongelooflijk opgeknapt, boven verwachting.
Nu 3 weken later is ze weer stokkreupel... Morgenochtend komt de smid om te kijken of ze misschien een zoolzweer heeft ( in overleg met de dierenarts) maar ik maak me grote zorgen dat de hoefbevangenheid weer terug is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er ook mensen die homeopathie hebben geprobeerd ?
Alvast bedankt!
avensis schreef:Hoi, sorry dat ik hier kom binnenvallen maar ik heb een vraag aan de ervaringsdeskundigen onder ons..
Mijn merrie van 26 was 3 weken geleden flink hoefbevangen en de da is geweest en heeft bloed afgenomen en daaruit bleek dat ze cushing heeft. We zijn begonnen met het behandelen vd hoefbevangenheid en met prascend, 1 pilletje per dag. Na een paar dagen was mijn paard ongelooflijk opgeknapt, boven verwachting.
Nu 3 weken later is ze weer stokkreupel... Morgenochtend komt de smid om te kijken of ze misschien een zoolzweer heeft ( in overleg met de dierenarts) maar ik maak me grote zorgen dat de hoefbevangenheid weer terug is.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En zijn er ook mensen die homeopathie hebben geprobeerd ?
Alvast bedankt!
ohjajoh6 schreef:Ik hoor je dus duidelijk jp!! Ik wilde dus in eerste instantie eind oktober (precies 1 jaar na 1e test weer testen), maar toen werd ze dus hb en heb ik dus geen vertrouwen in een correcte waarde. Nu wacht ik dus tot januari om dan de trh test te gaan doen, maar als jij een beter idee hebt, hoor ik dat heel graag!!
cynthiar schreef:Jessix: mijn fjord van 26 is stabiel. Hij heeft vanaf zijn 11e ongeveer ppid. Maar toen wist ik het nog niet. Hij staat nu 4 jaar op de pergolide.