[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:39

Hij heeft nog nooit eerder een deken gehad, dus, ik hoop dat de maat klopt. Ik heb m'n ouders nog steeds niet overtuigd, ze denken dat het overgaat door middel van een knoflookpilletje...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:51

Was het maar zo, dan hoefden we op Bokt ook geen 4 topics met dus in totaal al een paar duizend bladzijden vol te kletsen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:19

Kinke schreef:
Was het maar zo, dan hoefden we op Bokt ook geen 4 topics met dus in totaal al een paar duizend bladzijden vol te kletsen.

+1

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:39

Tot wanneer laten jullie de dekens op ?
Ik ben van plan om een lycra nek hoody op te gooien zo dra het weer slechten word en gewoon verder alleen een regen deken op te doen , of een regen deken met hals te kopen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:50

Ik heb nu net weer een schone deken opgedaan. Die houdt hij vier weken op, dan is het half september. Ik ga ervan uit dat hij dan af kan. Dan even bloot en daarna scheren en winterdeken.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:50

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:11

Kinke schreef:

_/-\o_

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:16

skyline schreef:
Ik ben van plan om een lycra nek hoody op te gooien zo dra het weer slechten word en gewoon verder alleen een regen deken op te doen , of een regen deken met hals te kopen

tot het tijd is om de winterdeken er op te gooien :D
cullicoides mugjes zijn actief tot 5 graden boven nul,dus pas als het kouder word gaat de deken er af.

heb een foto van appie .
was wel op schriktraining,maar je ziet wel zijn lange volle staart en zijn manen.
hij is wat te zwaar,maar het gaat dus momenteel super met hem.
Afbeelding

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:18

Appie ziet er goed en vrolijk uit! Vind je hem echt te zwaar? zo op de foto vind ik van niet hoor! Ik ga jouw tip van de zoutblok ook even opvolgen. Heb nu zo'n rode knz, maar zal eens zo'n witte koeiending kopen......

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:22

skyline schreef:

Met een beetje pech kan de deken pas in november af, maar wanneer de deken af kan is erg afhankelijk van het weer.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:16

Kan iemand mij even helpen?

Ik heb begin dit jaar de Epplejack deken opgegooid (de oude versie, ik begrijp dat de stof inmiddels veranderd is) en inmiddels kan deze de prullenbak in. Hij zat perfect, geen schuurplekken op de schouders en de manen, op 1 plekje waar de deken rust na, helemaal heel. De stof is op de rug volledig uitgerekt, versleten en gescheurd). Valt ook niet mee om een deken heel te houden voor een speelse pony met ook nog eens een jaarling er bij op de wei. Ik wil dus een nieuwe deken bestellen (heeft nu een nooddeken op) en zit te twijfelen tussen wederom de Epplejack of toch maar de Rambo Sweet Itch. Voordeel van de laatste is dat er een masker bij zit. Voor de 2 tientjes verschil hoef ik het niet te laten, maar toch even advies gevraagd!

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:23

Ik heb bij de aanschaf van mijn eczeemdeken beide in handen gehad en vond die van Rambo qua stof een stuk degelijker en steviger dan de ej. Ik heb dan ook voor de Sweetitch van Rambo gekozen tot volle tevredenheid.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:32

@Icrack: En was dat de Epplejack deken van de stof van vorig jaar of van die nieuwe stof dit jaar?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:33

De dekens waren beide nieuwe modellen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:37

Estera schreef:
Kan iemand mij even helpen?

Ik heb begin dit jaar de Epplejack deken opgegooid (de oude versie, ik begrijp dat de stof inmiddels veranderd is) en inmiddels kan deze de prullenbak in. Hij zat perfect, geen schuurplekken op de schouders en de manen, op 1 plekje waar de deken rust na, helemaal heel. De stof is op de rug volledig uitgerekt, versleten en gescheurd). Valt ook niet mee om een deken heel te houden voor een speelse pony met ook nog eens een jaarling er bij op de wei. Ik wil dus een nieuwe deken bestellen (heeft nu een nooddeken op) en zit te twijfelen tussen wederom de Epplejack of toch maar de Rambo Sweet Itch. Voordeel van de laatste is dat er een masker bij zit. Voor de 2 tientjes verschil hoef ik het niet te laten, maar toch even advies gevraagd!

Ik was altijd heel erg tevreden over het oude model EJ. Het nieuwe model zit qua pasvorm beter bij mijn fries, maar de stof kan veeel minder hebben en hij zweet er veel sneller onder. Deze nieuwe deken was dus binnen 2 weken kapot. Ik ga dus weer terug naar de Rambo, aangezien ik niet meer tevreden genoeg ben over het nieuwe model van EJ. Dan kies ik toch weer liever voor de Rambo. De rambo was ik altijd tevreden over, maar omdat het oude model EJ nagenoeg gelijk was en maar de helft kostte van de Rambo was ik deze gaan gebruiken. Maar nu ze de stof veranderd hebben, ben ik er niet meer tevreden over.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:40

Thanks Helmer! Duidelijk antwoord.

Meer mensen met beide dekens ervaringen? De Rambo staat bij de Paardendrogist voor € 99,50.

Edit: En ook dank Icrack :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:45

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:51

Mag ik jullie vragen wat jullie van de volgde dekens vinden, om een paard met zomereczeem te beschermen tegen de mugjes e.d.

http://www.rcruitersport.nl/index.php?route=product/product&path=72_331&product_id=1956

of

http://www.piafferuitersport.nl/dekens-en-dekenaccessoires/onderdekens/equitheme-lichaamsbeschermer
(Ik weet niet in hoeverre dit echt geschikt is voor eczemers, maar ik heb wel eens gehoord dat mensen deze gebruiken voor hun dieren met eczeem. Zou het helpen?)

of

http://www.piafferuitersport.nl/dekens-en-dekenaccessoires/vliegendekens/harrys-horse-flyprotector-deken-zeer-luxe-met-elastische-inzetten

Uiteraard is de normale eczeemdeken ook nog een optie, maar ik vind het vooral onhandig dat die dekens over het hoofd van het paard heen moet.. Die van mij kent dat allemaal niet, en opzich is dat geen probleem, want ze kan het natuurlijk leren, maar ik vind het gewoon onhandig..

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met deze dekens en eventueel een alternatief..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:51

Hahaha... en nu de maandagmorgen smoes gebruiken gaat niet op :D :D :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:37

yvet waarom wil je voor een van die dekens gaan?
zou wellicht kunnen met een lichte eczemer, mits er een voering op hals en staartflap zit.
een hoody zou ik niet doen, lijkt mij persoonlijk niet fijn voor 24/7

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:37

Ik ben qua stof ook super tevreden over de rsih alleen ben ik steeds in gevecht met die voorsluiting en dat klitteband bij de voorsluiting gaat steeds los. Dus als iemand daar een oplossing voor weet?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:02

yvet90, van alle dekens die je laat zien vind ik alleen de laatste wat.
een sleezy is helemaal niet geschikt om zolang op te hebben, dat verstikt de vacht.

een eczeemdeken is erg makkelijk, je rolt hem om tot een rolletje met een snoet. van haal je de hals bij elkaar en laat je het paard erdoorheen kijken.
bij mijn pony heb ik de eerste keer alleen het pakketje stof van de hals boven gehad en de rest van de deken onder en dat halverwege de hals gedraaid. dan de rest over het paard uitrollen.

Eerlijk?
ik vind een eczeemdeken makkelijker omdoen dan een vliegendeken met hals.
je hebt veel minder singels en sluitingen. :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:20

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:22

De reden dat ik naar die dekens keek heeft vooral te maken met de bescherming boven op het hoofd.. bij het halstrr heeft het paard namelijk het meeste last en mijn ervaring met de normale eczeemdekens is dat dat punt niet heel goed beschermd is...

Vandaar mijn vraag aan jullie om ervaringen.. ik wil geen rotzooi aanschaffen..

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:31

Yvet, is een sweetitsh van Horseware dan niks voor jou? Deze loopt onder het halster door tot over de maantop.