Canjer: De lange weg naar herstel !!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Re: Canjer: De lange weg naar herstel !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:10

Is het de huid? of de haren? zou het helpen als jullie de haren weg scheren ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:10

Storm76 schreef:
Christina, dat dacht ik eerst ook, maar omdat Canjer die wonden heeft zijn zijn benen helemaal opgezwollen, daardoor lijkt het sokje dat hij heeft nog groter (en het been lijkt bijna een tinkervoetje), maar dat komt door de Einschuss, het voetje wat je op de 1e pagina ziet, is het enige voetje wat niet aangetast is.

Het is geen Einschuss.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:11

malih schreef:
Is het de huid? of de haren? zou het helpen als jullie de haren weg scheren ???

Het is de huid die is aangetast.

Maarreh jongens, deze vragen (haren, huid, benen, sokken, "tinkerbenen", ga zo maar door) zijn gister en vandaag al minstens 5 keer eerder beantwoord... Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:11

Nou ja, dan geen Einchuss, maar je ziet toch duidelijk dat het been helemaal opgezet is, dát probeerde ik uit te leggen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:12

Wat appart dat mijn foto's niet laden, ze staan toch echt nog in het album. imagecave zal er wel uitliggen.
Ben benieuwd of ik de foto's van mij en Canjer ook mag plaatsen, zijn lompe foto's maar je ziet wel duidelijk dat canjer gek is op aandacht! Lachen
Donderdag kom ik foto's maken van Moniek en Canjer, dan gaan we proberen daar echt even de tijd voor te nemen. deze zullen als er toestemming is ook geplaatst worden Lachen

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:13

@michele_x: vraag me even af waar je vijandigheid vandaan komt..ik vroeg het me gewoon af,mag dat niet ofzo?? Ik vind dat je wel een beetje vriendelijker mag doen,heb je niks misdaan voor zover ik weet.

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:15

@storm: dankjewel...ben blij dat ik niet de enige ben die het zich afvroeg.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:18

Excuus, maar het gebeurt zoveel dat mensen dingen zoeken om moniek en Canjer proberen onderuit te halen, vandaar dat ik wat fel reageerde Knipoog

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:20

@michelle_x: misschien volgende x eerst tot 10 tellen dan? Knipoog Zoiets word echt niet door iedereen gewaardeerd. Maar goed,exuses aanvaard.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:20

Wendel schreef:
Misschien een vreemde optie hoor maar hoe denk je over een bloedzuiger?
Ik heb gehoord dat deze het aangetaste vlees, etter ( alles wat niet zuiver is ) aanpakken. Het gezonde laten ze zitten. Als ze volgegeten zijn laten ze los.

Ik denk dat je maden bedoelt? Deze eten het 'rottend' vlees op en worden verwijderd als ze bij gezond weefsel komen. Weet wel dat ze deze therapie weleens bij mensen wordt toegepast, maar bij een paard?

Momenteel is bij Canjer bezig de huid af te vallen en is hij onder behandeling van een DA en natuurgeneeskundige. Die zullen wel weten wat de beste behandeling van zijn benen is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:21

Christina10 : jou vorige posten waren allemaal vrij... hoe zeg je dat... dat je het ongeloofwaardig vind/vond, en toevallig ook al je enigste posten. SNap je dan dat je soms zulke reacties kan krijgen omdat er inmiddels zoveel mensen zijn die moniek en canjer de grond in willen boren? Lachen
maar je was zeker niet de enigste die het zich afvroeg en dat geeft ook niet.
vragen staat vrij. Haha!
maar zie dat jullie het opgelost hebben Lachen

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:22

Verdiend niet iedereen een tweede kans volgens jullie?? Knipoog

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:22

nadita schreef:
Wendel schreef:
Ik heb gehoord dat deze het aangetaste vlees, etter ( alles wat niet zuiver is ) aanpakken. Het gezonde laten ze zitten. Als ze volgegeten zijn laten ze los.

Ik denk dat je maden bedoelt? Deze eten het 'rottend' vlees op en worden verwijderd als ze bij gezond weefsel komen. Weet wel dat ze deze therapie weleens bij mensen wordt toegepast, maar bij een paard?

Momenteel is bij Canjer bezig de huid af te vallen en is hij onder behandeling van een DA en natuurgeneeskundige. Die zullen wel weten wat de beste behandeling van zijn benen is.

Natuurlijk weten die het beter ben gelukkig geen Da, maar waren dat maden? Mmmm heb ik me raar vergist

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:23

Dan moeten we wel weten dat je die wilt.... snappie?

Jolliegirl

nadita schreef:
Wendel schreef:

maden komen voornamelijk af op stinkend,nat weefsel.. dit kan ook gewoon huid+haar zijn, of wol(zoals bij schapen) ik heb meerdere schapen moeten behandelen omdat ze geinfecteerd(noem je dat zo) waren met maden. Maden eten helaas niet alleen rottend vlees, maar ook beginnen ze aan het normale vlees. en dit is zeer pijnlijk voor een dier.
ik denk dat het helaas bij mens of dier anders in elkaar zit.

MDJ

christina10 schreef:

die heb je al gekregen lijkt me nu toch Haha! laten we hier maar over ophouden vóórdat dit topic ook gesloten wordt! Dit topic gaat over Canjer Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:24

christina10 schreef:

ligt eraan Lachen als iemand eerst iemand de grond inboort dmv een SA en vervolgens onder zijn/haar eigen naam poeslief gaat doen terwijl eht mailadres checkbaar is. Nee dan verdienen ze bij mij geen 2e kans.
gelukkig komt dat hier weinig voor in het topic Lachen
En je 2e kans heb je gekregen nu toch Knipoog no worrie

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:25

Ik had het over Canjer...jullie gingen op mij door..bedoel er niks mee,gewoon een reminder. Knipoog

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:25

Ik begreep dat Canjer zo niet in de zon mag lopen met zijn benen. Misschien kunnen jullie er zeg maar hoedjes omdoen, dat deden we ook bij paard van vriendin van me toen hij niet in de zon mocht wegens wonden. Dan houdt je de boel gewoon open voor lucht, maar er kan geen zon op komen. Als jullie willen weten hoe dat moet stuur maar een pb dan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:26

christina10 schreef:
Ik had het over Canjer...jullie gingen op mij door..bedoel er niks mee,gewoon een reminder. Knipoog

No worrie Lachen

Kimmie1 mischien kan je dit even naar Potverdikkie pb-en, het is een goed bedacht idee Lachen

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:27

Oke ga ik doen!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:29

christina10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:29

Misschien bij de DA eens zo'n ding vragen wat ze bij honden om hun nek doen als ze niet aan hun staart mogen komen ofzo..zo'n kap.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:30

De maden zitten in een zakje, dus als het dode vlees weg is kun je de maden eruit halen.
Weet alleen niet of een paard niet te bewegelijk is om het zakje op de plek te houden/de maden niet worden geplet.
Maar het zijn ook lab gekweekte maden, dus weinig infectie gevaar en ze ontpoppen niet.

Het kan een ideetje zijn Bloos

In ieder geval knap dat er is doorgezet voor Canjer Haha!
Pluim voor podverdikkie

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:31

Ben erg benieuwd naar de foto's van Canjer! Haha!
Alleen heb ik het verhaal gemist van dat andere veulen, zou iemand mij daarover kunnen pb'en? Lachen