Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:34

Veel BV voor een 'klein' bedrijf of zie ik dat verkeerd?!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:38

Ziolette schreef:
sarabande schreef:
Ik vind de promotie-zin in de brochure ook zo grappig
Leen Taal is iemand die MET ANDERE OGEN NAAR MENS EN DIER KIJKT

Dat is wel duidelijk ja

Dat zinnetje is idd erg dubbelzinnig, zou hij dat met opzet gedaan hebben .

Dagobert duck. .... hebben jullie die dollartekentjes niet in zijn oogjes gezien???

ravel

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:16

Vanwege de vele diepgaande onderzoeken op vermeend wetenschappelijk gebied wensen Falka en ik met onmiddelijke ingang aangeschreven te worden met de titel PROFESSOR!!!!!!!!!!!!

\ Home \ .. \ .. \ Hoger onderwijs \ Titulatuur en Bama
Mag ik zo maar een academische titel voeren?
De WHW (Wet op het Hoger Onderwijs en Wetenschappelijk Onderzoek) regelt wanneer iemand een titel mag voeren. Het is via het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) niet mogelijk te controleren of iemand een bepaalde titel heeft behaald. Universiteiten en hogescholen zijn niet verplicht om deze informatie aan derden te verschaffen. Geadviseerd wordt om contact op te nemen met de desbetreffende beroepsbranche. In een groot aantal branches wordt namelijk een register bijgehouden van beroepsbeoefenaars.

Strafbaar?
Op grond van het Wetboek van Strafrecht is degene die ongerechtigd een titel voert, strafbaar. De sanctie kan een geldboete zijn.

Personen die iemand verdenken op het onrechtmatig voeren van een titel kunnen dit melden bij de officier van justitie. Uiteraard moet er wel bewijs worden overlegd.

Uitzondering op bovenstaande is de titel professor. Het ongerechtigd voeren van de titel professor is niet strafbaar. De titel professor is verbonden aan de functie van hoogleraar op een universiteit en niet aan een WHW-opleiding.

Met Vriendelijke Groet,

Professor Falka en Professor Ravel

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:19

banketstaaf banketstaaf banketstaaf banketstaaf......................

de vele namen van de nog door ons op te richten BV's maken mij binnenkort bekend.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:20

ravel schreef:
Uitzondering op bovenstaande is de titel professor. Het ongerechtigd voeren van de titel professor is niet strafbaar. De titel professor is verbonden aan de functie van hoogleraar op een universiteit en niet aan een WHW-opleiding.

Met Vriendelijke Groet,

Sssstttt, je brengt LT nog op ideeën. BIj de volgende folder staat er vast professor voor zijn naam .

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:22

Ziolette schreef:
ravel schreef:

Met Vriendelijke Groet,

Sssstttt, je brengt LT nog op ideeën. BIj de volgende folder staat er vast professor voor zijn naam .

Krijgt hij dan vast veel reacties op van mede professoren allemaal verbonden aan het instituut Bokt !!!!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:34

mwah...klinkt wel mooi he?
als je professor voor je naam zet..

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:36

ravel schreef:
.

Krijgt hij dan vast veel reacties op van mede professoren allemaal verbonden aan het instituut Bokt !!!!!!

Hooggeleerde Ravel

Komt U ook op mijn oratie?

ravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:38

ellepel schreef:

Dan word jij toch ook lid van onze professor club?
Mag je ook mee naar de oratie van Falka

Wat een eer hè?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:40

ravel schreef:
ellepel schreef:

Dan word jij toch ook lid van onze professor club?
Mag je ook mee naar de oratie van Falka

Wat een eer hè?

Er wordt koffie geserveerd met banketstaaf

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:44

koffie met banketstaaf?

ja dan kom ik zeker!

* professor ellen meld zich aan *

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:57

Dames, dames. men kan alleen maar Professor worden in combinatie met een Dr. titel en díe is wel alleen verkrijgbaar na héél lang en héél veel studeren. Enige uitzondering is echt Professor Barabas .

Ing. mag iedereen voor zijn naam zetten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:07

whehehe....

wat ik nog even wilde vertellen, ik zei laats al dat een kennis van me er best van overtuigd was dat de zomereczeem eigenlijk best wel es het gevolg kon zijn van ons huidige mestbeleid in nederland, en verzuring van de grond.

we bemesten een eind weg, t liefst met veel kunstmest, daardoor word de grond zuur, en nemen planten niet meer dat op aan stoffen wat ze eigenlijk nodig hebben..

gevolg:
onze paarden leven hoofdzakelijk van gras, het gras van nu bevat dus verkeerde verhoudingen in mineralen/ dus krijgt het paardenlichaam deze ook niet goed binnen.

volgens haar zouden we allemaal een bodemonderzoek moeten laten doen om te kijken hoe het met de grond zit waar onze paarden op lopen en van eten..

op basis van dat onderzoek kun je precies zo bemesten om je gras weer zo in conditie te krijgen dat het wel de juiste voedingstoffen opneemt en deze dus ook weer door de paarden worden opgenomen.

----
ik vind dat er eigenlijk best wel wat zit in haar verhaal, kan me wel voorstellen dat een paard dat zoveel uit het gras moet halen dus verkeerde dingen binnenkrijgt, en zo dus tekorten of juist overbelasting krijgt..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:16

klopt we bemesten het gras in nl als of er koeien op moeten staan die een zo hoog mogelijke melk gift moeten hebben.

en je maakt mij niet wijs dat iets waar een koe 30 lieter melk van kan geven goed is voor mijn paard(dit vind ik dus ook van kuilgras)

vroeger schuurde mijn paard ook wel eens maar sins hij op een stuk land staat wat al in geen jaren is bemest heeft hij geen last meer.

ik weet natuurlijk niet of het alleen daar aan ligt want ik heb ook de brokken vervangen door muslie en kiul mag hij al helemaal niet meer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:23

vroeger.....

werd er heel anders bemest ook he, de paarden hadden veel meer ruimte dan nu, ja logisch want er waren er veel en veel minder..
maar liepen er ook andere dieren op die zelfde grond rond, de weilanden werden afwisselend beweid met koeien en schapen.

die koeien en schapen gaven andere mest aan de grond af waardoor de samenstelling toen veel beter was, ook bemesten met kunstmest werd maar weinig gedaan, waardoor dieren dus wel gras van goed kwaliteit konden eten.

de eczeem die je toen wel zag kwam bijna uitsluitend voor bij dieren die op overbeweide weides liepen of weides die al teveel bemest werden met koeienmest...

koeienmest bevat veel stikstof, doordat het lichaam dit moet omzetten ruik je bij sommige dieren een typische ammoniaklucht aan de urine...
( wist ik ook niet, maar schijnt zo te wezen)

ben toch benieuwd, hier bij het tuincentrum kun je een bodemanalyse laten doen, kost wel wat, maar denk dat ik dat toch es ga proberen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:36

kwam nog een leuke site tegen over voeding van paarden, staat alles in over vitamines , mineralen etc...

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/lan ... dier/7.pdf

staat ook precies in wat een dier nodig heeft aan mineralen, gebaseerd op gewicht, prestatie etc...
lijkt me best handig, zo kun je uitrekenen wat je dier nodig heeft en wat er eventueel bij of juist af moet

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:46

Soms is googlen wel leuk

Uitslag Pavo 2003 CK Drenthe:

344 SIR VENTO D.H.M. 99.08419, REG. A, 15 JUNI 1999, ZWARTBRUIN
v. PRAE VENTO , v. POLARJAGER
m. ERLETTE KEUR PREF
v. ZEPPELIN, m. ARLETTE KEUR PREF SPORT-(DRESS.)
mv. SULTAN KEUR -- LECTOR KEUR
Fok./Eig.: A M. TAAL-VLAS, LOAKENDIEK 2, 7255 NL HENGELO GLD
AMAZONE: ANITA TAAL

Kan iemand de uitslag nog vinden?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:50

Eleonoor schreef:
Soms is googlen wel leuk

Uitslag Pavo 2003 CK Drenthe:

344 SIR VENTO D.H.M. 99.08419, REG. A, 15 JUNI 1999, ZWARTBRUIN
v. PRAE VENTO , v. POLARJAGER
m. ERLETTE KEUR PREF
v. ZEPPELIN, m. ARLETTE KEUR PREF SPORT-(DRESS.)
mv. SULTAN KEUR -- LECTOR KEUR
Fok./Eig.: A M. TAAL-VLAS, LOAKENDIEK 2, 7255 NL HENGELO GLD
AMAZONE: ANITA TAAL

Kan iemand de uitslag nog vinden?

SIR VENTO DHM 99.08419 PRAE VENTO 59

Niet al te best dus .

Fronton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:30

ellepel schreef:
kwam nog een leuke site tegen over voeding van paarden, staat alles in over vitamines , mineralen etc...

http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/lan ... dier/7.pdf

staat ook precies in wat een dier nodig heeft aan mineralen, gebaseerd op gewicht, prestatie etc...
lijkt me best handig, zo kun je uitrekenen wat je dier nodig heeft en wat er eventueel bij of juist af moet

Uit België, offcourse .

Maar, zomereczeem komt toch door vliegjes? Als je paard door voeding jeuk krijgt, dan heeft ie volgens mij geen zomereczeem. Voeding met veel eiwit is berucht om het veroorzaken van jeuk.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:56

ik denk dat het meer het opstapelen van is.

als alleen dat vliegje de oorzaak was zouden alle paarden er last van hebben, maar het zijn vaak juist de sobere rassen die exzeem krijgen.

sommige natuur genezers gaan er van uit dat een lijf alles aan kan mits dat lijf niet wordt gehinderd door afvalstoffen

een paard dat vol zit met stoffen die hij niet kwijt kan en daar bovenop ook nog eens gestoken wordt door die mug zal meer en eerder last hebben dan een paard dat in balans is,

dat denk ik tenminste met mijn boerenklompen verstand

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:12

Fronton schreef:

Maar, zomereczeem komt toch door vliegjes? Als je paard door voeding jeuk krijgt, dan heeft ie volgens mij geen zomereczeem. Voeding met veel eiwit is berucht om het veroorzaken van jeuk.

Als de stofwisseling van het paard niet goed is door bijv. verkeerde voeding gaat ie meer afvalstoffen produceren. Lever en nieren draaien overuren en ook in het bloed komen meer en meer afvalstoffen.
De makkelijkste weg om het overtollige kwijt te raken is via bindweefsel in de manenkam en bij de staartwortel. Teveel afvalstoffen geeft zwelling en ontstekingsprocessen. De huid wordt via een ontstekingsproces op die plekken dunner.
Bovendien schijnt een paard vol afvalstoffen een andere lucht af te geven. Aantrekkelijk voor het ongedierte.

Door veel afvalstoffen, bijv. zware metalen en chemische stoffen raken de zweetkliertjes min of meer verstopt. Paard kan dus ook moeilijker via zweten de afvalstoffen kwijt.
Althans zo is het mij verteld.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:22

en je hebt helemaal gelijk..

volgens mij is dit gewoon precies wat met "onze" eczeem dieren aan de hand is..
teveel afvalstoffen, en een niet goed werkend lichaam is een goede bodem voor eczeem klachten.

vandaar dat middelen van meneer taal soms ook wel werken, want t enige wat ze doen is ontgiften, reguleren en helpen herstellen, en tuulijk gaat dat bij veel dieren goed.

maar blijft de verkeerde voeding en de verkeerde stofwisseling en de andere factoren bestaan dan komen de klachten net zo hard weer terug.....

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:30

Maar dat is dan dus geen zomereczeem.

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:38

hmmm dat weet ik nog niet hoor. Als ik kijk naar een merrie die ik hier heb gehad, dan lijkt het me bijna van niet. Deze merrie kwam uit engeland, en is een shire. Ze had heel erg lange manen, tot op haar schouders, en haar staart was ook heel erg dik en lang. Ze had al 2 veulens gehad toen ze hier kwam, waarvan 1 in nederland is geboren. Ze was in totaal denk ik een jaar of 3 in nederland. Ik heb haar hier ter dekking gehad en ter stalling een jaar lang. Samen met 4 andere paarden heeft ze op een erg grote wei gelopen, die omringt was door bomen, en dus kon ze op elk moment van de dag in de schaduw staan. Het gras is al 40 jaar oud!!! en had alleen maar 1 keer per jaar een geringe hoeveelheid kunstmest gekregen. Dat was geruime tijd voor het weiden gebeurd.
Dat jaar heeft die merrie dus al haar manen er af geschuurd, en haar staart zag er ook niet uit. Geen enkel ander paard op die weide heeft ook zo gereageerd. Ze had geen wormen, en was verder prima gezond, en is ook drachtig geworden. Het paard werd amper bereden, en genoot van de rust in de wei.
Dus alles op een rijtje:
Rust
Ruimte
Schaduw
arm gras
en ze had al eens een veulen gehad, dus daar kon het ook niet aan liggen.
dan vreekt mijn klomp, wat kan hier aan de hand geweest zijn? Ik ben erg benieuwd of ze dit jaar ook weer gaat schuren eigenlijk. De merrie was al minstens 7 jaar.

[edit] typo's
Laatst bijgewerkt door sherwood op 23-02-06 19:43, in het totaal 2 keer bewerkt

sherwood

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:40

Fronton schreef:
Maar dat is dan dus geen zomereczeem.

correct! Ik denk dat veel te veel mensen eczeem gaan gillen zodra een paard gaat schuren.
Er zijn zo veel andere mogelijkheden waar men dan even niet aan denkt.
Heb het hier gezien bij een paard. Zou volgens mensen eczeem hebben schuurt in de winter... ja ok ook wel eens in het voorjaar of najaar. zelfs wel eens in de zomer. Maar na een behandeling tegen afvalstoffen in het bloed en een behandeling tegen mijt was de jeuk toch grotendeels weg...
dat is dus geen eczeem lijkt mij.